Pytanie do znawców-jaka powinna być prawidłowa rezystancja kabli?
Oto wyniki ponad 20-letniego Boscha:
Na nowych przewodach Sentecha ( zrdzeniem ferrytowym) wyszło 2.20 - 2.60 kΩ
Co o tym sądzicie? czy to są prawidłowe wyniki?
Warto kupować taki prosty tester do pomiaru iskry np. z Alledrogo.pl
[B3 1.8 PM]Rezystancja przewodów zapłonowych
- BLUECONECT
- Forum Audi 80
- Posty: 227
- Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15
- BLUECONECT
- Forum Audi 80
- Posty: 227
- Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Prawie to samo wyjdzie dla świecy. Ta rezystancja jest jak powiedziałem przeciwko zakłóceniowa, dla zwykłego kowalskiego to będzie po to by nie słyszeć słuchając radia iskrzenia w głośnikach.
Kolega wyżej zapytał czy warto kupić przyrząd do pomiaru iskry, powiem że warto bo ten pomiar to też pomiar izolacji im iska większa tym bardziej izolacja pewniejsza, im mniejsza to efekt przebicia izolacji na którymś kablu. Oczywiście jeżeli jest sprawna cewka bo jak cewka kaput to i pomiar na kablach wyjdzie zły.
Kolega wyżej zapytał czy warto kupić przyrząd do pomiaru iskry, powiem że warto bo ten pomiar to też pomiar izolacji im iska większa tym bardziej izolacja pewniejsza, im mniejsza to efekt przebicia izolacji na którymś kablu. Oczywiście jeżeli jest sprawna cewka bo jak cewka kaput to i pomiar na kablach wyjdzie zły.
Kilka lat temu kupiłem taki tester http://moto.allegro.pl/tester-iskry-i2247374241.html , przy jego pomocy można sprawdzić nie tylko czy jest iskra ale przede wszystkim czy ma wystarczająco dobą moc . W przypadku zerwania iskry na danym cylindrze możesz zaobserwować ( musi być ciemno ) gdzie są ewentualne przeskoki - osłabiona izolacja . Jestem z niego bardzo zadowolony mimo symbolicznej ceny .
- BLUECONECT
- Forum Audi 80
- Posty: 227
- Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15
Dzięki 'marko' za sensowną odpowiedź: właśnie rozważałem zakup takiego urządzenia za kilka złotych- więc wystarczy go rozchylać i obserwować dokąd będzie iskra?
No właśnie można nawet sprawdzić chyba tym pojedyncze przewody a nie od razu zmieniać komplet... <ok> A poza tym ewentualne niedomagania cewki też powinny wyjść... szkoda, że nie ma jeszcze takiego urządzonka, którym by można sprawdzić pojedyncze świece-jaką dają iskrę...
No właśnie można nawet sprawdzić chyba tym pojedyncze przewody a nie od razu zmieniać komplet... <ok> A poza tym ewentualne niedomagania cewki też powinny wyjść... szkoda, że nie ma jeszcze takiego urządzonka, którym by można sprawdzić pojedyncze świece-jaką dają iskrę...
Świec nie musisz sprawdzać . Ustawiasz odpowiednią przerwę , delikatnie rozchylasz podłączony przyżąd między świecę a przewód do niej dochodzący i patrzysz na jaką długość rozciągniesz iskrę . Na dole urządzonka jest kolorowa skala , jeżeli będzie na zielonym i nie zgubi zapłonów to iskra ma odpowiednią moc . W przeciwnym przypadku coś nie tak ze świecą lub przewodem WN . A jeżeli na każdym garnku będzie słaba iskra bez widocznych przskoków to można podejżewać cewkę , rozdzielacz lub moduł .
- BLUECONECT
- Forum Audi 80
- Posty: 227
- Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15
Dowiedziałem się,że świece sparawdzane są w następujący sposób: wymontowany rozdzielacz zapłonu, akumulator i wiertarka i można sprawdzać jak pojedyncze świece dają iskrę... Oczywiście ten rozdzielacz to z jakiegoś 'szrotu' np. Poloneza... <ok>
...fajnie mieć przyrząd, którym można sprawdzić jakość świec w każdym aucie w każdej chwili :!:
Sprawdziłem też przewód od cewki do rozdzielacz-on ma najniższy opór(bosch) ok. 210 kΩ
...fajnie mieć przyrząd, którym można sprawdzić jakość świec w każdym aucie w każdej chwili :!:
Sprawdziłem też przewód od cewki do rozdzielacz-on ma najniższy opór(bosch) ok. 210 kΩ