[ALL] sportowe sprężyny a seryjne amortyzatory
[ALL] sportowe sprężyny a seryjne amortyzatory
witam , mam seryjne amory i zalozylem sprezyny -60, amortyzator praktycznie dobija do końca na nich, co zrobić? kupic sportowe amortyzatory?jaka jest różnica miedzy serią a sportowymi ?
Najlepiej kupić sportowe amortyzatory. One mają skrócony skok i nie powinny dobijać. Mają też większą siłę tłumienia więc samochód nie będzie też tak dziwnie wyskakiwać w górę.
A powiedz co zrobiłeś z seryjnymi odbojami? Bo są za długie.
Ja obniżając o 40 mm musiałem odboje skrócić po 2 cm bo też było odczucie dobijania, a teraz jest znacznie lepiej, seryjny amortyzator miał jeszcze parę cm rezerwy żeby dobić, więc dobijały odboje. A wiadomo, że w naszych okolicach nie wszystkie drogi są gładkie.
A powiedz co zrobiłeś z seryjnymi odbojami? Bo są za długie.
Ja obniżając o 40 mm musiałem odboje skrócić po 2 cm bo też było odczucie dobijania, a teraz jest znacznie lepiej, seryjny amortyzator miał jeszcze parę cm rezerwy żeby dobić, więc dobijały odboje. A wiadomo, że w naszych okolicach nie wszystkie drogi są gładkie.
Jeżdze na zawieszeniu -60mm juz drugi rok. Podczas montazu nowych amorów ( o skróconym skoku koniecznie przy tej glebie ) zamontowałem tez nowe elementy zawieszenia. Po dwóch latach wymieniłem tulejki na wachaczach ale podejrzewam, ze było to winą złego montazu . Kolega, który robił ze mna skrecił wachacz tak jak był i wyrwało tulejki. Jeżdze po Wrocławiu i po okolicznych wiochach i nie powiem zebym był niezadowolony. Cześci które były montowane to kpl tuleji i reszta zawiechy (oprócz sworzni TRW ) z lemfordera
-
- Forum Audi 80
- Posty: 221
- Rejestracja: 26 sie 2011, 14:09
maciek1006, Niestety źle myślisz. Amortyzator jest skrócony aby samochód tak wysoko się nie unosił i aby nie dobijały denkiem gdy masz obniżające sprężyny. W B4 w tylnych amortyzatorach sportowych talerzyk trzymający sprężynę jest na tej samej wysokości co i w standardowych. Więc jakim cudem ma się obniżyć? Przód to tylko wkłady więc też nic się nie obniży.
carolbe ja w swoim avancie mam kompletne zawieszenie Weiteca- sprężyny +amory. Z racji tego iż nasze drogi są jakie są, jeden tylny amortyzator nie wytrzymał Wymieniłem same tylne amory na TA-Technix i wiadome Weitec jest o wiele sztywniejszy ale te żółte Technixy też dają rade, zwłaszcza gdy dwa nowe razem kosztują mniej niż jeden z weiteca :mrgreen:
krotszy amortyzator jest po to zeby szybciej reagowal, jak kupilem swojego audika mialem totalnie zdechle amorki z przodu byly to olejowe, i chcialem troszke podniesc auto bo bylo nisko i mieko i dobijal, kazdy mi mowil ze jak wstawie gazowe to sie podniesie bo przeciez gazowy amor caly czas sie wysuwa, wtedy bylem jeszcze mlody i niedoinformowany, po wymianie autko niepodnioslo sie ani milimetra. skoro amorka mozna scisnac i rozciagnac reka to masa auta caly czas dociskala by go do konca i tu pojawia sie sprezyna odpowiedzialna za wysokosc auta