Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH] Wydech 2-kat > 1-kat - wybór tłumika w miejsce kat

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

[AAH] Wydech 2-kat > 1-kat - wybór tłumika w miejsce kat

Post autor: Rychu82 » 14 mar 2011, 23:01

chodzi mi głównie o tą część z rurami od wydechu, ale jak ktoś wklei więcej to też będzie fajnie prównać:

Obrazek



Obrazek

wg mnie to wygląda na zemste spawacza :mrgreen:

[ Dodano: 2011-03-14, 23:14 ]
wklejam wszystkie foty jakie mam żeby było wszystko w jednym miejscu, może ktoś wklei swoje albo coś zauważy na tych

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 13 lis 2012, 12:45 przez Rychu82, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 18 mar 2011, 22:06

U mnie te 2 rury co wychodzą z lewej i prawej strony skrzyni łączą się w jedną zaraz za skrzynią i przykręcony jest do niej katalizator

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 20 mar 2011, 19:33

jeśli chodzi o pierwszą fotę to nie wiem dlaczego u ciebie tak jest :-/ może w sedanach inaczej niż w coupe ale jak kolega wyżej pisał zaraz za silnikiem schodzi się to w jedną rurę a następnie w katalizator i dlalej jedną rurą do środkowego tłumika i końcowego ;-)

boskijacek447
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 298
Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05

Post autor: boskijacek447 » 20 mar 2011, 21:14

była już na ten temat dyskusja, niektórzy maja dwa katalizatory inni jeden i chyba nikt nie doszedł od czego jest to zależne
ja mam ABC i jest tak samo jak u Ciebie dwie rury wzdłuż skrzyni, i kiedys były katalizatory a teraz są rury. To mocowanie na srodku skrzyni służyło do podtrzymywania wydechu w miejscach gdzie sa katalizatory

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 03 kwie 2012, 20:13

odswierzam, bo mam mozliwość zamiany tego bałaganu z pierwszego postu na coś takiego
http://www.aukcjoner.pl/gallery/007815412-1.html#I1

no i tu prośba o poradę, co się może z tym wiązać:
1. zachowanie silnika po takiej zmianie
2.spasowanie tej części (2.6) do mojego 2.8Q
3.pewnie potrzebuje kawałek rury bo moje portki są troche dalej od silnika niż te z 2.6, a może ktoś robil taką przeróbkę? co tam wstawic po tym jak obetne mój wydech za portkami?

jest to pilna sprawa bo do jutra mam dać odpowiedź czy biorę

UFOtm
Moderator
Moderator
Posty: 1240
Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
Imię: Michał
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: UFOtm » 03 kwie 2012, 22:49

:arrow: ile dajesz za te rury ? i co chcesz dalej robic/ wymieniac. Wtedy da sie powiedziec czy jest sens. wyspawanie takich rur vze zwyklej stali to sa koszta ok. 200-300pln z materialem i montazem.

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 04 kwie 2012, 09:51

UFOtm, portki 70 zeta, no i jest orginał czyli stal aluminiowa. ze zwykłej nie bedę robił wydechu bo sie do tego nie nadaje, ewentualnie nierdzewka ale to są wg mnie niepotrzebne koszta i dodatkowa masa.

najchetniej to bym zrobił cos takiego jak ty masz + tłumik przelotowy na połączonych rurach i po jednym przelotowym w miejscu gdzie miałem u siebie katalizatory ostatni ori całość ze stali aluminiowej, ale narazie mam inne priorytety przy audi.

Chciałem narazie coś wsadzić co poprawi dźwięk gnieconej puszki na dźwięk który pochodzi z silnika, czyli te portki co zapodałem plus jakies połączenie z moim wydechem, ale chciałbym najpierw wiedzieć co może mi w tym planie niewypalić ;-)

UFOtm
Moderator
Moderator
Posty: 1240
Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
Imię: Michał
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: UFOtm » 04 kwie 2012, 16:51

:arrow: Z normalnej miałem na myśli coś innego niż nierdzewka. Ja osobiście nie zrobiłbym z "normalnej". Nierdzewka będzie trwalsza chyba, że nie robisz auta na lata. To zmienia wtedy postać rzeczy.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 04 kwie 2012, 20:15

nierdzewka tylko na złączki z ori rurami bo pospawać aby po 10tys km nie pierdziało to jest sztuka. Nie spawa się różnych metali ;-)

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 04 kwie 2012, 21:41

UFOtm pisze::arrow: Z normalnej miałem na myśli coś innego niż nierdzewka. Ja osobiście nie zrobiłbym z "normalnej". Nierdzewka będzie trwalsza chyba, że nie robisz auta na lata. To zmienia wtedy postać rzeczy.
wystarczy mi tyle co ori czyli jakieś 15 - 20 lat a audi nie robilo z nierdzewki tylko ze "zwykłej". Zresztą na razie jestem zainteresowany jak najlepszym połączeniem kolektorów z tłumikiem środkowym, czyli takie portki jak wkleiłem plus jakiś kawałek rury najlepiej z kołnierzami i dlatego tu pytam czy ktoś to robił i co tam przypasuje żebym nie musiał rzeźbić jakiś wynalazków.
70 za to co wkleiłem to chyba nie jakaś tragedia? wziąłbym już ale jak mam dać tyle za spasowanie tego co za zrobiony na zamówienie taki sam kawałek spasowany i nowy to wiadomo że wole zlecić taką robotę

shellah jak się umie i ma czym to się spawa nierdzewkę do "czarnej" stali, ale to nie o to tu chodzi ;-) , chciałem uniknąć złączek na rurach na rzecz kołnierzy ale to faktycznie może być odpowiednie rozwiązanie na dopasowanie tej części wydechu z 2.6 do mojego ....


....kwestia teraz jak to wpłynie na pracę układu i dźwięk :roll:

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 04 kwie 2012, 23:18

Rychu82 pisze:kwestia teraz jak to wpłynie na pracę układu i dźwięk
moim zdaniem żadnej różnicy nie poczujesz ;-)

kalfas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 16 wrz 2010, 14:05
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: kalfas » 05 kwie 2012, 22:18

podłączę sie do tematu ;-)
otóż kupiłem moją 2.8 bez tłumików środkowych i denerwował mnie dźwięk tak jakby brzęczenie, więc zastąpiłem strumiennice rurkami ale ku mojemu zdziwieniu zaczął jeszcze bardziej brzęczeć :-/ czy to wina tłumika końcowego? czy po prostu silnik tak zareagował na przelot?

UFOtm
Moderator
Moderator
Posty: 1240
Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
Imię: Michał
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: UFOtm » 06 kwie 2012, 14:29

kalfas pisze:podłączę sie do tematu ;-)
otóż kupiłem moją 2.8 bez tłumików środkowych i denerwował mnie dźwięk tak jakby brzęczenie, więc zastąpiłem strumiennice rurkami ale ku mojemu zdziwieniu zaczął jeszcze bardziej brzęczeć :-/ czy to wina tłumika końcowego? czy po prostu silnik tak zareagował na przelot?
Musisz sprecyzować bo tłumik środkowy jest tylko jeden, skoro miałes strumienice to chyba Ci chodziło o to że nie ma katalizatorów. tłumik środkowy jest na wysokości tylnej nóg pasażera tylnej kanapy. Metaliczne brzęczenie może być od połamanych przegród wewnątrz tłumików. Zobacz czy nie masz widocznych uszkodzeń(wgnieceń) puszki katalizatora tylnego i środkowego.

kalfas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 16 wrz 2010, 14:05
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: kalfas » 07 kwie 2012, 09:47

to sam nie wiem, bo na tej aukcji widać że są dwa http://allegro.pl/tlumik-koncowy-audi-b ... 71983.html
sprecyzuję, otóż od silnika idą same rury aż do tłumika końcowego

UFOtm
Moderator
Moderator
Posty: 1240
Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
Imię: Michał
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: UFOtm » 08 kwie 2012, 22:12

:arrow: w takim razie obstawiam że końcowy masz uszkodzony i coś Ci brzęczy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl