Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3] co to jest?

ODPOWIEDZ
adi456

[b3] co to jest?

Post autor: adi456 » 05 kwie 2012, 10:53

Witam, wczoraj ściągałem tylnią kanape i zobaczyłem jakąś przeróbkę, kabelek widoczny na zdjęciu ma kolor biało niebieski, pod ten przewód są podłączone jakieś dłuższe kabelki które nigdzie nie idą (są zawinięte pod kanapą), wie ktoś do czego to może być i co to za urządzenie na zdjęciu?

Obrazek

jeszcze zapytam przy okazji, czy wskaźnik na butli powinien cały czas pokazywać poziom gazu? coś mi zjada prąd na dłuższym postoju i zastanawiam się co, rano wsiadam do samochodu i ledwo kręci, w poprzednim aucie na tym akumulatorze kręciło ładnie.

i jeszcze takie pytanie, czy po przełączeniu na gaz pompka paliwowa powinna się wyłączać czy tak czy inaczej ma działać cały czas? i jak sprawdzić czy pompka pracuje czy nie?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 05 kwie 2012, 11:06

ktoś sobie blokadę tylnego mostu na stałe spinał, to nie jest zdrowe dla torsena ani tylnego mostu. To raz, dwa - jeśli jedziesz na gazie pompa paliwa powinna być wyłączona, ale ptrzestrzegam przed całkowitym jej odcięciem, wtryskiwacze co uruchomienie MUSZĄ być przelane benzyną, żeby się tak szybko nie zapiekały, a i tak będą, tylko dłużej :)
Pompę paliwa albo słychać, albo bierzesz miernik w łapę i sprawdzasz czy dochodzi do niej prąd.

adi456

Post autor: adi456 » 05 kwie 2012, 13:10

ok dzięki wielkie za odpowiedź, czyli rozumiem że urządzenie na zdjęciu jest odpowiedzialne za blokadę dyferencjału, czyli te kabelki spiąć tak jak były fabrycznie, albo może lepiej na lato zostawić rozpięte żeby żonie się przez przypadek nie wcisnął przycisk? spinanie tylnego mostu tymi kabelkami różni się w jakiś sposób od załączenia poprzez przycisk w samochodzie?

ps. trochę nie rozumiem działanie tego systemu ale znaczyło by to że jeżeli kabelki nie są złączone to blokada się zalącza? ponieważ fabrycznie kabelek jest w całości

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 05 kwie 2012, 13:18

to urządzenie tak, steruje blokadą tylną, tylko, że to ustrojstwo samo rozłącza spięty most powyżej 40km/h bodajże, kabelki, które są rozpięte, najprawdopodobniej powodowały to, że most się nie rozłączał powyżej tej prędkości. Oznaczało to, że dopóki właściciel chciał, tak długo był spięty tylny most, a spina się go i rozpina przyciskiem obok ręcznego mimo wszystko..

adi456

Post autor: adi456 » 05 kwie 2012, 13:25

ok czyli kabelki jak najszybciej spinam fabrycznie, a jeszcze prosił bym cie Leo o wyjaśnienie odnośnie blokady, czy mogę ją załączać gdy jestem w ruchu czy tylko na postoju? słyszałem że po załączeniu blokady nie można skręcać bo się rozlatuje wszystko czy to prawda? czy np gdy jade po mieście i ktoś niechcący włączy blokadę to szlak wszystko trafi?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 05 kwie 2012, 13:42

Mówię - blokada jeśli jest sprawna, działa do 40km/h potem nawet jej nie zapniesz.
Ale najważniejsze - NIE MA SENSU jej używać na nawierzchni z dobrą przyczepnością.
I tak, jeśli będziesz jeździł z załączoną blokadą stale, możesz ją uszkodzić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl