Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.8 DZ] wymiana uszczelki pod kolektorem ssacym

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
gieksa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 05 kwie 2012, 09:50

[1.8 DZ] wymiana uszczelki pod kolektorem ssacym

Post autor: gieksa » 06 kwie 2012, 20:39

witam ma pytanie czy jest problem wymiwnic uszczelke pod kolektorem ssacym ? mam audi 80 benzyna z wtryskami mechanicznymi, iloma srubami jest skrecony kolektor ? bo umnie ciezko to zobaczyc widzialem tylko 2 sruby gwiazdki, prosze o pomoc !!!

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 06 kwie 2012, 23:09

Problem zawsze jakiś jest. Najlepiej jak nic nie trzeba robić, wtedy jest bez problemu.
Dasz radę , a wygląda to mniej więcej tak.

Obrazek Obrazek


Być może przy "DZ" jest inaczej. Jeśli tak to sorrruję za nie na tamat.

bobsley6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 04 gru 2007, 16:29

Post autor: bobsley6 » 07 kwie 2012, 09:27

Podczas odkrecania wez lusterko. NA 100% ci pomoze znaleźć śruby. Z tego co pamietam to jest ich 8 lub 9 śrub trzymających kolektor.
Uwaga ważne, uszczelka DZ , JN, 3A nie posiada okrągłych otworów tylko owalne (jajowate) .

gieksa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 05 kwie 2012, 09:50

Post autor: gieksa » 07 kwie 2012, 17:33

czyli rozumie ze jest to uszczelka zarowno na kolektor ssacy i wydechowy? wyloty rozumiec mam ze sa na przemian ? czy przy wymianie uszczelki trzeba nowe sruby wkrecic? czy moga byc stare? slyszalem ze dobrze jest uszczelke nowa lekko posmarowac silikonem dla pewnosci szczelnosci, ile w tym prawdy ? pozdrawiam i wesolych swiat

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 07 kwie 2012, 21:18

Uszczelka pod kolektor ssący jest oddzielna. Stanowi jedną całość i ma 5 ( pięć ) otworów.
Cztery to dojście mięszaniny wybuchowej do czterech cylindrów, a piąty { ten wyżej ) i nie w osi , jest do uszczelnienia dziury wodnej do głowicy,
Uszczelki pod kplektor WYDECHOWY są odzielne, czyli każda luzem do każdego cylindra.

Widać to chyba będzie na załączonym portrecie. Kolor czerwony to wydech , a różowy to ssanie .
Ja przy wymianie śrub nie wymieniałem ( mówię o ssącym ) i uszczelki niczym nie smarowałem i jest spoko już chyba 4 lata

Obrazek

Chyba że w DZ-cie masz więcej cylindrów, to i wszystkiego będzie więcej. Śrubek dziurek i uszczelek.
Dzięki za życzenia i również wszystkiego zdrowego i najlepszego. Woda z łogniem łoświęcone, teraz pasowało by się coś napić i dalej świętować .

gieksa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 05 kwie 2012, 09:50

Post autor: gieksa » 08 kwie 2012, 14:20

a jakie tam sa sruby ? zwukle nakretki czy jakies gwiazdki?

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 08 kwie 2012, 14:33

Tylko kolektor w DZ nie ma wyjścia na podgrzewanie płynem czyli "dziury wodnej" jak to nazywasz.

Tak wyglada:
http://www.sklep.arwit.pl/TDZamow.aspx? ... 0-01&tab=1

śruby to sa imbusy wkręcane w głowice.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 09 kwie 2012, 09:58

Na pewno masz rację . Mi się zdawało że jak u mnie jest gażnik to i wszędzie musi być tak samo i kolektory jednakowe.
Aż tu patrzę a ktoś przy jakiejś okazji wsadził fotke gdzie zamiast gażnika jest jakaś długa metalowa BUŁA. Więc i pod nią musi być inaczej. Ale to nic . Dla założyciela wątku ,wszystko się szybciej wyjaśni .

gieksa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 05 kwie 2012, 09:50

B3 DZ

Post autor: gieksa » 09 kwie 2012, 12:42

ja mam cos takiego, i moje pytanie jest takie czy chcac wymienic uszczelke pod ssacym kolektorem musze w tym przypadku demontowac kolektor wydechowy i ssacy czy tylko demontuje sie ssacy ? czy te kolektory sa razem polaczone czy osobno ?


.d Obrazek Obrazek

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 09 kwie 2012, 14:34

No kurrrde !!, ale zdjęcia . Jeszcze takich wyrażnych i żetakpowiem super wycelowanych nie widziałem.
Posłuchaj. Jeśli Tobie nikt nie udzieli fachowej ( szczerej ) odpowiedzi, to zacznij odkręcać te śruby , które nie są zardzewiałe i będą tak jak u mnie "szły" bez problemu .
Na ssaniu mieszanki nie ma wysokich temperatur, więc i zapieczenie jest mało prawdopodobne.
Będzie to widać po zluzowaniu kilku gwintów na każdej śrubce, czy kolektor z tą " BUŁĄ " porusza się czy też nie.
Z tych zdjęć ja wnioskuję, że oba kolektory ( ssący i wydechowy ) są przyczepione do głowicy niezależnie jeden od drugiego.
Zresztą chyba niczym nie ryzykujesz. Pójdzie dobrze- nie pójdzie drugie dobrze.
Tylko z tym, że gdyby się okazało że oba kolektory mają wspólną ( wyciętą na jednym kawałku ) uszczelkę, to raczej w grę będzie wchodziło zdjęcie głowicy.
Ja trzy dni się męczyłem z odkręceniem kolektora WYDCHowego i poszły mi tylko 3 nakrętki na szpilkach.
Nikt nie doradził że nie da rady i że trzeba ściągać głowicę żeby mieć wszystko pod nosem i na stole.
Wręcz przeciwnie , musi pójść doradzali pSZyjacioły.
No CUSZ. Nie masz na kogo liczyć, licz na siebie , mówi mondre powiedzonko .

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 09 kwie 2012, 14:37

Przecież dostałes link do sklepu z uszczelka i chyba widzisz wyraźnie że osobno jest kolektor dolotowy a osobno wydechowy. Nie trzeba demontowac wydechowego, jedynie jest problem z podejsciem do śrub bo cały wtrysk zasłania.

gieksa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 05 kwie 2012, 09:50

Post autor: gieksa » 09 kwie 2012, 14:55

antoni pisze:No kurrrde !!, ale zdjęcia . Jeszcze takich wyrażnych i żetakpowiem super wycelowanych nie widziałem.
Posłuchaj. Jeśli Tobie nikt nie udzieli fachowej ( szczerej ) odpowiedzi, to zacznij odkręcać te śruby , które nie są zardzewiałe i będą tak jak u mnie "szły" bez problemu .
Na ssaniu mieszanki nie ma wysokich temperatur, więc i zapieczenie jest mało prawdopodobne.
Będzie to widać po zluzowaniu kilku gwintów na każdej śrubce, czy kolektor z tą " BUŁĄ " porusza się czy też nie.
Z tych zdjęć ja wnioskuję, że oba kolektory ( ssący i wydechowy ) są przyczepione do głowicy niezależnie jeden od drugiego.
Zresztą chyba niczym nie ryzykujesz. Pójdzie dobrze- nie pójdzie drugie dobrze.
Tylko z tym, że gdyby się okazało że oba kolektory mają wspólną ( wyciętą na jednym kawałku ) uszczelkę, to raczej w grę będzie wchodziło zdjęcie głowicy.
Ja trzy dni się męczyłem z odkręceniem kolektora WYDCHowego i poszły mi tylko 3 nakrętki na szpilkach.
Nikt nie doradził że nie da rady i że trzeba ściągać głowicę żeby mieć wszystko pod nosem i na stole.
Wręcz przeciwnie , musi pójść doradzali pSZyjacioły.
No CUSZ. Nie masz na kogo liczyć, licz na siebie , mówi mondre powiedzonko .
wielkie dzieki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl