Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Ciekawostka - oklejenie a malowanie - zmiana koloru

Koła, spojlery, grille, lotki, blendy z pominięciem rezania.
guziczek1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 14 mar 2010, 14:43

Post autor: guziczek1 » 10 sty 2012, 00:42

Tak sobie myślę koledzy co w przypadku, gdy woda dostanie się pod tą folie. ;-) Wydaje mi się ze najgorsze co moze byc to właśnie H2O w takim miejscu, blacha ciągle mokra, raczej to nigdy nie wyschnie i nawet ocynk nie pomoże, musi cos sie z tym dziac 8-) Druga sprawa to jak to bedzie zdawac egzamin przy wjezdzie na myjnie ?? Ja osobiście nie kombinowałbym z malowaniem i obklejaniem a zmienił samochód w takim kolorze który by mi się podobał. W ostateczności wybrałbym lakierowanie. Dobrze położony lakier wg technologi i dobre materiały użyte do lakierowania to gwarancja sukcesu :) i nie mówie tutaj o produktach debeer czy novol a glasurit, dupont, standox, to one gwarantują trwałość i jakość powłoki lakieniczej oraz wytrzymałość na uszkodzenia.

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 10 sty 2012, 08:08

Sęk oklejenia tkwi w tym, żeby to zrobić dobrze. Jak się zrobi tak jak być powinno to nic nie będzie się dziać.

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 10 sty 2012, 10:47

guziczek1 pisze:Ja osobiście nie kombinowałbym z malowaniem i obklejaniem a zmienił samochód w takim kolorze który by mi się podobał.
, no oto znajdź mi cabrio w oryginalnym brązowym kolorze <ok>
guziczek1 pisze:Dobrze położony lakier wg technologi i dobre materiały użyte do lakierowania to gwarancja sukcesu :)
a zdajesz sobie sprawę z kosztów jakie trzeba ponieść? Jak każdy może zostać mechanikiem po inwestycjach rzędu 500zł, tak lakiernikiem już nie może, bo nawet jeśli się nauczy to 90% z nas nie stać na zbudowanie sobie lakierni. No i samo malowanie...
Już nie można pomalować z zewnątrz tylko ale trzeba wybebeszyć całe auto do zera i malować wszystko.

Awatar użytkownika
Baraccus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 23 lis 2009, 18:02
Lokalizacja: Rybno

Post autor: Baraccus » 10 sty 2012, 12:08

guziczek1 pisze:Tak sobie myślę koledzy co w przypadku, gdy woda dostanie się pod tą folie. ;-) Wydaje mi się ze najgorsze co moze byc to właśnie H2O w takim miejscu, blacha ciągle mokra, raczej to nigdy nie wyschnie i nawet ocynk nie pomoże, musi cos sie z tym dziac 8-) Druga sprawa to jak to bedzie zdawac egzamin przy wjezdzie na myjnie ??
przeciez podczas produkcji takie rzeczy tez bierze sie pod uwage :) mycie reczne czy mechaniczne, odpryski kamieni itp. np. sama temperatura od silnika czy bloto

skoro na oklejanie jest gwarancja to nie ma co sie martwic o takie rzeczy <piwo>

no chyba ze ktos wezmie pana Zenka i ryzowa folie za 5zl metr kwadratowy to niech cudow nie oczekuje :)

ja sie zastanawialem jak by to wygladalo jakbym sobie sama maske okleil tylko nie wiem jaki kolor by njalepiej pasowal :D

Awatar użytkownika
taktownie
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 458
Rejestracja: 30 lip 2010, 12:00
Lokalizacja: Nidzica
Kontakt:

Post autor: taktownie » 10 sty 2012, 20:58

Panowie,
po pierwsze to żeby położyć folię, trzeba przygotować idealnie powierzchnię, nie ma tu mowy o dostaniu się wody pod folię !

po drugie - tak samo jak o nowy lakier tak samo o folie trzeba dbać, kto ma nowy lakier ten wie że automat odpada.

po trzecie - nikt tutaj nie pisze o idei oklejania auta folią ! a przecież folia oprócz tego że ma zmienić kolor auta spełnia inną bardzo ważną funkcję, a mianowicie jest zabezpieczeniem lakieru. Zwróćcie uwagę na to że są specjalne folie bezbarwne do ochrony np maski przed kamykami, także oklejenie auta to głównie ochrona, dopiero później wygląd.

po czwarte - porównywanie malowania do oklejania mija się z celem bo żeby okleić trzeba mieć idealny lakier, dlatego ten temat najczęściej tyczy się nowych aut albo takich jak nasze ( o ile mamy bezwypadkowy egzemplarz z nienaruszoną warstwą ocynku). Inaczej jest z oklejaniem elementów - maski czy dachu.

po piąte - kto zna lakiernika który położy carbon na całym aucie? :mrgreen: albo idealnie białą perłę za mniej niż 3 tyś? Kto zna temat białej perły ten wie o co chodzi.

Na końcu dodam że koszt samej folii na całe auto typu sedana to od 700zł za mat do 1400 zł za carbony, perły itd.

Pozdrawiam <ok>

kavkaz.rus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 12 sie 2011, 09:43
Lokalizacja: Olsztynek

Post autor: kavkaz.rus » 19 lut 2012, 22:04

koledzy oklejanie jest lepsze od malowania mozna zmienic zawsze kolor , kolega wyzej ma racje , testowalem oklejanie na nissanie micra i naprawde trzeba dobrze przygotowac powierzchnie po folia pozniej wszystko pokazuje , :mrgreen: wstawiam filmik jak to mniej wiecej wyglada


AIRFIX

[B4 ABK LPG]

Post autor: AIRFIX » 08 kwie 2012, 19:56

Witam, zajmuję się aplikacją folii, jeśli jest ktoś zainteresowany proszę o wiadomość.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 08 kwie 2012, 21:17

jo tyż mogę wszystko okleić bo to dziecinnie proste ;-)

UFOtm
Moderator
Moderator
Posty: 1240
Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
Imię: Michał
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: UFOtm » 08 kwie 2012, 22:03

:arrow: polecam obejrzeć sobie trochę YT na temat PlastiDip - to jest bardzo ciekawa alternatywa dla oklejania i o wiele wiele tańsza.

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 09 kwie 2012, 08:42

Coś tam widziałem na YT, ciekawe czy tak samo łuszczy się z blachy jak z lamp, że palcem można poobdzierać.

Tigeros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2842
Rejestracja: 22 lip 2009, 03:00
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Radom

Post autor: Tigeros » 09 kwie 2012, 12:38

Mabrothrax, patrz, tu koleś całe auto maluje tym a potem zdziera z lamp:

UFOtm, wiesz może jak to się u nas nazywa i jaki koszt? Super sprawa, lepsze niż folia.

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 09 kwie 2012, 15:03

No wiem o to mi chodzi, zastanawiam się czy tak samo łatwo schodzi z lakieru jak i z lamp, rozumiesz?

Tigeros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2842
Rejestracja: 22 lip 2009, 03:00
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Radom

Post autor: Tigeros » 09 kwie 2012, 15:31

Aaa. Nie było tematu :mrgreen:

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 09 kwie 2012, 16:52

Swoją drogą zastanawiam się czy by sobie felg na ten sezon nie pojechać tym czymś.

Tigeros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2842
Rejestracja: 22 lip 2009, 03:00
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Radom

Post autor: Tigeros » 09 kwie 2012, 19:20

Ja właśnie też, na allegro coś tego nie ma, takie coś znalazłem tylko http://plastidip.pl/sklep/36-plastidip- ... 11-ml.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning wizualny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl