[All] Ciekawostka - oklejenie a malowanie - zmiana koloru
Tak sobie myślę koledzy co w przypadku, gdy woda dostanie się pod tą folie. Wydaje mi się ze najgorsze co moze byc to właśnie H2O w takim miejscu, blacha ciągle mokra, raczej to nigdy nie wyschnie i nawet ocynk nie pomoże, musi cos sie z tym dziac 8-) Druga sprawa to jak to bedzie zdawac egzamin przy wjezdzie na myjnie ?? Ja osobiście nie kombinowałbym z malowaniem i obklejaniem a zmienił samochód w takim kolorze który by mi się podobał. W ostateczności wybrałbym lakierowanie. Dobrze położony lakier wg technologi i dobre materiały użyte do lakierowania to gwarancja sukcesu i nie mówie tutaj o produktach debeer czy novol a glasurit, dupont, standox, to one gwarantują trwałość i jakość powłoki lakieniczej oraz wytrzymałość na uszkodzenia.
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
, no oto znajdź mi cabrio w oryginalnym brązowym kolorze <ok>guziczek1 pisze:Ja osobiście nie kombinowałbym z malowaniem i obklejaniem a zmienił samochód w takim kolorze który by mi się podobał.
a zdajesz sobie sprawę z kosztów jakie trzeba ponieść? Jak każdy może zostać mechanikiem po inwestycjach rzędu 500zł, tak lakiernikiem już nie może, bo nawet jeśli się nauczy to 90% z nas nie stać na zbudowanie sobie lakierni. No i samo malowanie...guziczek1 pisze:Dobrze położony lakier wg technologi i dobre materiały użyte do lakierowania to gwarancja sukcesu
Już nie można pomalować z zewnątrz tylko ale trzeba wybebeszyć całe auto do zera i malować wszystko.
przeciez podczas produkcji takie rzeczy tez bierze sie pod uwage mycie reczne czy mechaniczne, odpryski kamieni itp. np. sama temperatura od silnika czy blotoguziczek1 pisze:Tak sobie myślę koledzy co w przypadku, gdy woda dostanie się pod tą folie. Wydaje mi się ze najgorsze co moze byc to właśnie H2O w takim miejscu, blacha ciągle mokra, raczej to nigdy nie wyschnie i nawet ocynk nie pomoże, musi cos sie z tym dziac 8-) Druga sprawa to jak to bedzie zdawac egzamin przy wjezdzie na myjnie ??
skoro na oklejanie jest gwarancja to nie ma co sie martwic o takie rzeczy
no chyba ze ktos wezmie pana Zenka i ryzowa folie za 5zl metr kwadratowy to niech cudow nie oczekuje
ja sie zastanawialem jak by to wygladalo jakbym sobie sama maske okleil tylko nie wiem jaki kolor by njalepiej pasowal
Panowie,
po pierwsze to żeby położyć folię, trzeba przygotować idealnie powierzchnię, nie ma tu mowy o dostaniu się wody pod folię !
po drugie - tak samo jak o nowy lakier tak samo o folie trzeba dbać, kto ma nowy lakier ten wie że automat odpada.
po trzecie - nikt tutaj nie pisze o idei oklejania auta folią ! a przecież folia oprócz tego że ma zmienić kolor auta spełnia inną bardzo ważną funkcję, a mianowicie jest zabezpieczeniem lakieru. Zwróćcie uwagę na to że są specjalne folie bezbarwne do ochrony np maski przed kamykami, także oklejenie auta to głównie ochrona, dopiero później wygląd.
po czwarte - porównywanie malowania do oklejania mija się z celem bo żeby okleić trzeba mieć idealny lakier, dlatego ten temat najczęściej tyczy się nowych aut albo takich jak nasze ( o ile mamy bezwypadkowy egzemplarz z nienaruszoną warstwą ocynku). Inaczej jest z oklejaniem elementów - maski czy dachu.
po piąte - kto zna lakiernika który położy carbon na całym aucie? :mrgreen: albo idealnie białą perłę za mniej niż 3 tyś? Kto zna temat białej perły ten wie o co chodzi.
Na końcu dodam że koszt samej folii na całe auto typu sedana to od 700zł za mat do 1400 zł za carbony, perły itd.
Pozdrawiam <ok>
po pierwsze to żeby położyć folię, trzeba przygotować idealnie powierzchnię, nie ma tu mowy o dostaniu się wody pod folię !
po drugie - tak samo jak o nowy lakier tak samo o folie trzeba dbać, kto ma nowy lakier ten wie że automat odpada.
po trzecie - nikt tutaj nie pisze o idei oklejania auta folią ! a przecież folia oprócz tego że ma zmienić kolor auta spełnia inną bardzo ważną funkcję, a mianowicie jest zabezpieczeniem lakieru. Zwróćcie uwagę na to że są specjalne folie bezbarwne do ochrony np maski przed kamykami, także oklejenie auta to głównie ochrona, dopiero później wygląd.
po czwarte - porównywanie malowania do oklejania mija się z celem bo żeby okleić trzeba mieć idealny lakier, dlatego ten temat najczęściej tyczy się nowych aut albo takich jak nasze ( o ile mamy bezwypadkowy egzemplarz z nienaruszoną warstwą ocynku). Inaczej jest z oklejaniem elementów - maski czy dachu.
po piąte - kto zna lakiernika który położy carbon na całym aucie? :mrgreen: albo idealnie białą perłę za mniej niż 3 tyś? Kto zna temat białej perły ten wie o co chodzi.
Na końcu dodam że koszt samej folii na całe auto typu sedana to od 700zł za mat do 1400 zł za carbony, perły itd.
Pozdrawiam <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 12 sie 2011, 09:43
- Lokalizacja: Olsztynek
[B4 ABK LPG]
Witam, zajmuję się aplikacją folii, jeśli jest ktoś zainteresowany proszę o wiadomość.
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2842
- Rejestracja: 22 lip 2009, 03:00
- Imię: Karol
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Radom
Ja właśnie też, na allegro coś tego nie ma, takie coś znalazłem tylko http://plastidip.pl/sklep/36-plastidip- ... 11-ml.html