Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABK] sonda lambda

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 08 paź 2007, 20:10

Trochę dziwne ale nawet w najlepszej rodzinie trafia sie czarna owca. Nie upadła ci czasem ta sonda nie zalałeś ją benzyną czy olejem? Jak ją sprawdzaliście bo do mnie często przyjeżdżają klienci od gazowników twierdząc że maja sonde padniętą a okazuje się że to ich nieprawidłowe podłączenie sondy w układ gazowy pokazuje że sonda jest kaput.

skywalker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 12 sty 2007, 16:56

Post autor: skywalker » 08 paź 2007, 20:13

Najpierw sprawdzaliśmy przez złącze serwisowe programem bingo do ustawiania gazu i on już niepokazywał znaków życia lambdy. Potem to samo tylko programem ogólnie od audi. potem miernikiem takim diodowym czy jakiś syg. daje potem na krótko dawaliśmy prąd na grzałke i też nic martwa.

Awatar użytkownika
Brother_red
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Brother_red » 08 paź 2007, 20:19

Jakiś czas temu wymieniałem sondę sądząc, że to ona jest powodem osłabienia motoru. Była to nowa sonda firmy NGK więc niebyle jaka firma. Po włozeniu auto zaczeło tragicznie chodzić na benzynie ( dławiło silnik, szarpało ) Wsadziłem starą i wszystko ok, więc nawet dobre, nowe cześci nie zawsze sa sprawne.

skywalker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 12 sty 2007, 16:56

Post autor: skywalker » 08 paź 2007, 20:23

o benzynie nawet niemówie chodzi na niej tragicznie. podobne objawy. a może ktoś wie czy 1-no lub 4-ro przewodowa lambda współgra z 2.0 ABK? pytam bo takie są dużo tańsze od 3 przewodowej

Awatar użytkownika
Brother_red
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Brother_red » 08 paź 2007, 20:30

Nie zagra bo przecież wtyczki są inne. No może z 4 przewodową byś coś wykombinował, bo tam jest wszystko jak w 3 przewodowej tylko dochodzi szary kabel ( masa )

skywalker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 12 sty 2007, 16:56

Post autor: skywalker » 08 paź 2007, 20:43

a zwyczajnie ominąć przewody grzałki i dać tylko jeden przewód od syg. oczywiście mówie o sondzie jednoprzewodowej

Awatar użytkownika
Brother_red
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Brother_red » 08 paź 2007, 20:51

Hmmm szczerze mówiąc nie wiem jakby to było. Te dwa białem to grzanie, więc na chłopski rozum byłoby bez grzania.

skywalker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 12 sty 2007, 16:56

Post autor: skywalker » 08 paź 2007, 20:55

no tak. dwóch majstrów mi już powiedziało że taka mogła by byc ale wole sie upewnić. na allegro znalazłem lambde z 3 przewodami i ogólnie wygląda jak moja tylko napisali że to do opla. Jest jakaś różnica?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 08 paź 2007, 20:59

skywalker pisze:Najpierw sprawdzaliśmy przez złącze serwisowe programem bingo do ustawiania gazu i on już niepokazywał znaków życia lambdy
Coś mi się zdaje, że ta sonda jest źle podpięta i tyle. Jednoprzewodowa też będzie chodzić ale kiepsko bo ABK bardzo szybko zaczyna uwzględniać sygnał z sondy, a ta jednoprzewodowa dużo dłużej się nagrzewa i za późno zaczyna prawidłowo pracować.
Ostatnio zmieniony 08 paź 2007, 21:03 przez Danek, łącznie zmieniany 1 raz.

skywalker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 12 sty 2007, 16:56

Post autor: skywalker » 08 paź 2007, 21:01

Tzn? powiem jeszcze tak majster przebił szpilką przewód czarny zaraz za sondą i sprawdzał tym swoim miernikiem i nic! co by jej nie robić to nic jakby na końcu kabli jej nie było. a ztym podpięciem to o co chodzi?

Awatar użytkownika
Brother_red
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Brother_red » 08 paź 2007, 21:02

skywalker zrób fotkę jak to jest tam właśnie podpięte.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 08 paź 2007, 21:04

Podejrzewam, że zamiast sygnału na kompa idą przewody z grzałki, a na sygnał sondy puszczone jest zasilanie grzałki.

skywalker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 12 sty 2007, 16:56

Post autor: skywalker » 08 paź 2007, 21:05

Fotke to najwyżej jutro bym zrobił ale moge mniejwięcej opisać
z lambdy wychodzą 3 przewody potem kostka łącząca orginalna z sondą była no i dalej kabel ze starej we wzorowym stanie. pomiar był robiony na końcu tego kabla zakończonego taką normalną wsuwką samochodową i było tylko stałe napięcie żadnych wachań.

Awatar użytkownika
Brother_red
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Brother_red » 08 paź 2007, 21:09

Danek złe podłaczenie sondy może doprowadzić do jej uszkodzenia? czy tylko nie będzie funkcjonować prawidłowo?

skywalker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 12 sty 2007, 16:56

Post autor: skywalker » 08 paź 2007, 21:30

jeszcze jedno mam wyciągniętą starą lambde podłączyłem pod 12v grzałke i miernikiem sprawdzam napięcie pomiędzy maą i czarnym kablem. daje od 0,58v do 0,7v czy można na tej podstawie coś wywnioskować czy może jednak stara lambda jest dobra? zaznaczam lambda nie jest w samochodzie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl