Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH] Drgawki na wolnych obrotach

Wszystko co tyczy się silników V6
tower
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 10 maja 2009, 21:16
Lokalizacja: CTR

[AAH] Drgawki na wolnych obrotach

Post autor: tower » 10 kwie 2012, 22:37

Witam

Tak jak w temacie - na wolnych silnik ma dosłownie drgawki wyczuwalne na całej budzie. Wymienione swieczki, przewody, filtr paliwa i regulator ciśnienia na listwie. Nic nie pomogło. Brak lewego powietrza, wszystko jest tak jak powinno być. Delikatne odchylenia w odczycie sondy lambda pomiedzy prawa a lewa stroną, ale jak to oceniliscie kiedys - nie jest tragicznie. Kompresja od 11-14 bar na korzysc prawej strony. Wartości przepływki też w normie. Do tego dochodzi dodatkowy objaw - podczas ruszania lub dodania gazu przy przerzucaniu biegów silnik robi kangura - i to raczej nie wyglada na awarie dwumasu.

Spalanie przy spokojnej jezdzie 20% miasto, 80% trasa do 80km/h - 9,5l/100km, przy 110km/h 13-15l/100km.

Zastanawiam się jeszcze nad awarią kompa. Mogę się podłączyć viakenem, odczytywać wartości na vag-comie (wersja powiedzy pełna) , ale nie mogę sczytać błędów nawet jak wypinam przepływkę czy lambdy. A chyba powinno coś się pojawić. Prosiłbym, żebyście do tego też się odnieśli, czy to jest normalne.

Auto jest jakoś z pierwszej polowy 92 roku, quattro.

klusek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 cze 2007, 07:54

Post autor: klusek » 11 kwie 2012, 07:58

spalanie spore możliwe, ze to przez technikę jazdy lub np uwalony w jakimś stopniu czujnik temperatury. Moje aah tez tak jak by drżało ale na obrotomierzu nie da sie tego zauważyć. sprawdzałeś temp z ecu ? Porywa sie ze wskaźnikiem? tj prawidłowa?

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 11 kwie 2012, 09:24

tower pisze:Spalanie przy spokojnej jezdzie 20% miasto, 80% trasa do 80km/h - 9,5l/100km, przy 110km/h 13-15l/100km.
w/g mnie spalanie jak najbardziej prawidłowe, biorac pod uwagę że to Q. U mnie bez Q jakoś podobnie wychodzi spalanie.
tower pisze:podczas ruszania lub dodania gazu przy przerzucaniu biegów silnik robi kangura
to raczej nie wygląda już normalnie, ale powiedz jeszcze czy masz automat czy manual :?:

tower
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 10 maja 2009, 21:16
Lokalizacja: CTR

Post autor: tower » 11 kwie 2012, 10:10

Manual. Temperatura na kompie w porządku, po 10-15 minutach jest 90st. na vagu. Zegary mam w rozsypce i wstaznik temp na blacie jest martwy.


Tak jak pisałem, czy wypięcie przepływki lub sondy powinno wywołac błąd na kompie? Może z nim jest cos nie tak?

Awatar użytkownika
maly81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 15 gru 2008, 20:00
Lokalizacja: bialystok / sztabin

Post autor: maly81 » 15 kwie 2012, 11:42

tower pisze:czy wypięcie przepływki lub sondy powinno wywołac błąd na kompie?

tak

damiango
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 26 lis 2009, 17:50
Lokalizacja: Kolbuszowa
Kontakt:

Post autor: damiango » 16 kwie 2012, 10:43

ysiul pisze:
tower pisze:podczas ruszania lub dodania gazu przy przerzucaniu biegów silnik robi kangura
to raczej nie wygląda już normalnie, ale powiedz jeszcze czy masz automat czy manual :?:

a był automat w quattro? :roll:

Awatar użytkownika
krzysiek_kw15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 287
Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: CW/DW

Post autor: krzysiek_kw15 » 28 wrz 2012, 18:08

Panowie podepnę siępod temat. mnie równnież samochód wykonuje żabi skok. czy możliwe jest aby było to spowodowane luzami na wale lub zużytą poduszką pod silnikiem?
Dodam jeszcze że silnik na wolnych trzyma równo a i tak samochodem telepie.

Awatar użytkownika
639
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 12 lut 2015, 18:02

Post autor: 639 » 13 lip 2015, 01:47

mam to samo a silnik po remoncie i nowe cewki swiece i przewody oraz sondy. jakies sugestie?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 13 lip 2015, 13:58

Albo problem ze składem mieszanki paliwa powietrze (przepływomierz lub lewe powietrze) albo któryś z czujników położenia wału.

Awatar użytkownika
639
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 12 lut 2015, 18:02

Post autor: 639 » 13 lip 2015, 15:25

serio? bo juz mnie 2 mechaników straszylo ze owal na cylindrze i proponowali strawdzanie komprechy. Silnik po "remoncie" tzn panewki, pierscionki, wszystkie uszczelniacze. zarówno blok jak i wal nie były szlifowane bo wizualnie były (są - ponoc) w super stanie.
Lewnizy nie ma bo sprawdzane przez tych 2 mechaników a i ja sam wypsikalem całą puszke break cleanera i zandej róznicy w pracy. Po odpieciu przepływki tez nic.
jak samemu zdiagnozuje czujniki polorzenia wału? Odpiąć ?jaka powinna nastapic reakcja?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 13 lip 2015, 22:15

Kompresje nie zaszkodzi sprawdzić. Jak odłączysz czujnik wału ten na wieńcu to zgaśnie, czujnik punktu zapłonu i hall to nie odpali ale na pracujący to nie zgaśnie. Ale to słaby sposób na sprawdzenie tego. Najlepiej by było podmienić albo podpiąć pod oscyloskop i porównać sygnał ze sprawnym.

Awatar użytkownika
639
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 12 lut 2015, 18:02

Post autor: 639 » 17 lip 2015, 23:06

poza drgawkami, dostrzegłem dzis kolejna niepokojąca rzecz.
jako ze od remontu minęło ok 11 tys km postanowiłem Audika troche pogonic.
Zmienialem biegi ok 4200 obrotów i bedac na trojce stwierdzilem ze nie dam mu 4ki tylko pogonie do konca (niech sobie krótki dolot podziała).
Zdziwienie moje bylo wielkie kiedy to przy ok 5200 - 5300 obrotów, ECU zaczęlo go odcinac.
Na postoju to samo 5200 i koniec. tyle z zabawy.
Zeby nie bylo ze nie szukalem to byl tu taki temat i tam okazał sie licznik...
Czy jest cos co moze powodowac zbyt wczesne odcinanie? Czy szukac licznika ? :-/

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 17 lip 2015, 23:25

A jaką prędkość na drugim biegu masz przy odcince? I jaką skrzynie biegów (oznaczenie) to wyliczę obroty z prędkości.

Awatar użytkownika
639
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 12 lut 2015, 18:02

Post autor: 639 » 18 lip 2015, 00:04

nie pamietam dokladnie bo na droge patrzylem ale ok 160km/h na 3 biegu bylo ok 5tys obrotów. o skrzyni nie powiem nic bo nie wiem

[ Dodano: 2015-07-18, 00:04 ]
aa pytasz 2 bieg? ok 120, tez dokładnie nie powiem bo nie skupialem sie zbytnio na predkoci auta a na ilosci obrotów silnika

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 18 lip 2015, 10:05

Teraz popatrzyłem to skrzynie w AAH były dwie CAC bez quattro a CBR z quattro.
Jak masz bez quattro to II i III bieg by się zgadzał bo wychodzi 110 km/h na II i 156 km/h z 3 przy 3kRPM. Pamiętaj że liczniki zazwyczaj zawyżają o 5-10km/h do a przy wyższych prędkościach nawet o ponad 10km/h.

W załączniku masz wykres prędkości do obrotów na poszczególnych biegach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl