[AAH] Drgawki na wolnych obrotach
[AAH] Drgawki na wolnych obrotach
Witam
Tak jak w temacie - na wolnych silnik ma dosłownie drgawki wyczuwalne na całej budzie. Wymienione swieczki, przewody, filtr paliwa i regulator ciśnienia na listwie. Nic nie pomogło. Brak lewego powietrza, wszystko jest tak jak powinno być. Delikatne odchylenia w odczycie sondy lambda pomiedzy prawa a lewa stroną, ale jak to oceniliscie kiedys - nie jest tragicznie. Kompresja od 11-14 bar na korzysc prawej strony. Wartości przepływki też w normie. Do tego dochodzi dodatkowy objaw - podczas ruszania lub dodania gazu przy przerzucaniu biegów silnik robi kangura - i to raczej nie wyglada na awarie dwumasu.
Spalanie przy spokojnej jezdzie 20% miasto, 80% trasa do 80km/h - 9,5l/100km, przy 110km/h 13-15l/100km.
Zastanawiam się jeszcze nad awarią kompa. Mogę się podłączyć viakenem, odczytywać wartości na vag-comie (wersja powiedzy pełna) , ale nie mogę sczytać błędów nawet jak wypinam przepływkę czy lambdy. A chyba powinno coś się pojawić. Prosiłbym, żebyście do tego też się odnieśli, czy to jest normalne.
Auto jest jakoś z pierwszej polowy 92 roku, quattro.
Tak jak w temacie - na wolnych silnik ma dosłownie drgawki wyczuwalne na całej budzie. Wymienione swieczki, przewody, filtr paliwa i regulator ciśnienia na listwie. Nic nie pomogło. Brak lewego powietrza, wszystko jest tak jak powinno być. Delikatne odchylenia w odczycie sondy lambda pomiedzy prawa a lewa stroną, ale jak to oceniliscie kiedys - nie jest tragicznie. Kompresja od 11-14 bar na korzysc prawej strony. Wartości przepływki też w normie. Do tego dochodzi dodatkowy objaw - podczas ruszania lub dodania gazu przy przerzucaniu biegów silnik robi kangura - i to raczej nie wyglada na awarie dwumasu.
Spalanie przy spokojnej jezdzie 20% miasto, 80% trasa do 80km/h - 9,5l/100km, przy 110km/h 13-15l/100km.
Zastanawiam się jeszcze nad awarią kompa. Mogę się podłączyć viakenem, odczytywać wartości na vag-comie (wersja powiedzy pełna) , ale nie mogę sczytać błędów nawet jak wypinam przepływkę czy lambdy. A chyba powinno coś się pojawić. Prosiłbym, żebyście do tego też się odnieśli, czy to jest normalne.
Auto jest jakoś z pierwszej polowy 92 roku, quattro.
w/g mnie spalanie jak najbardziej prawidłowe, biorac pod uwagę że to Q. U mnie bez Q jakoś podobnie wychodzi spalanie.tower pisze:Spalanie przy spokojnej jezdzie 20% miasto, 80% trasa do 80km/h - 9,5l/100km, przy 110km/h 13-15l/100km.
to raczej nie wygląda już normalnie, ale powiedz jeszcze czy masz automat czy manual :?:tower pisze:podczas ruszania lub dodania gazu przy przerzucaniu biegów silnik robi kangura
- krzysiek_kw15
- Forum Audi 80
- Posty: 287
- Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: CW/DW
serio? bo juz mnie 2 mechaników straszylo ze owal na cylindrze i proponowali strawdzanie komprechy. Silnik po "remoncie" tzn panewki, pierscionki, wszystkie uszczelniacze. zarówno blok jak i wal nie były szlifowane bo wizualnie były (są - ponoc) w super stanie.
Lewnizy nie ma bo sprawdzane przez tych 2 mechaników a i ja sam wypsikalem całą puszke break cleanera i zandej róznicy w pracy. Po odpieciu przepływki tez nic.
jak samemu zdiagnozuje czujniki polorzenia wału? Odpiąć ?jaka powinna nastapic reakcja?
Lewnizy nie ma bo sprawdzane przez tych 2 mechaników a i ja sam wypsikalem całą puszke break cleanera i zandej róznicy w pracy. Po odpieciu przepływki tez nic.
jak samemu zdiagnozuje czujniki polorzenia wału? Odpiąć ?jaka powinna nastapic reakcja?
poza drgawkami, dostrzegłem dzis kolejna niepokojąca rzecz.
jako ze od remontu minęło ok 11 tys km postanowiłem Audika troche pogonic.
Zmienialem biegi ok 4200 obrotów i bedac na trojce stwierdzilem ze nie dam mu 4ki tylko pogonie do konca (niech sobie krótki dolot podziała).
Zdziwienie moje bylo wielkie kiedy to przy ok 5200 - 5300 obrotów, ECU zaczęlo go odcinac.
Na postoju to samo 5200 i koniec. tyle z zabawy.
Zeby nie bylo ze nie szukalem to byl tu taki temat i tam okazał sie licznik...
Czy jest cos co moze powodowac zbyt wczesne odcinanie? Czy szukac licznika ?
jako ze od remontu minęło ok 11 tys km postanowiłem Audika troche pogonic.
Zmienialem biegi ok 4200 obrotów i bedac na trojce stwierdzilem ze nie dam mu 4ki tylko pogonie do konca (niech sobie krótki dolot podziała).
Zdziwienie moje bylo wielkie kiedy to przy ok 5200 - 5300 obrotów, ECU zaczęlo go odcinac.
Na postoju to samo 5200 i koniec. tyle z zabawy.
Zeby nie bylo ze nie szukalem to byl tu taki temat i tam okazał sie licznik...
Czy jest cos co moze powodowac zbyt wczesne odcinanie? Czy szukac licznika ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Teraz popatrzyłem to skrzynie w AAH były dwie CAC bez quattro a CBR z quattro.
Jak masz bez quattro to II i III bieg by się zgadzał bo wychodzi 110 km/h na II i 156 km/h z 3 przy 3kRPM. Pamiętaj że liczniki zazwyczaj zawyżają o 5-10km/h do a przy wyższych prędkościach nawet o ponad 10km/h.
W załączniku masz wykres prędkości do obrotów na poszczególnych biegach.
Jak masz bez quattro to II i III bieg by się zgadzał bo wychodzi 110 km/h na II i 156 km/h z 3 przy 3kRPM. Pamiętaj że liczniki zazwyczaj zawyżają o 5-10km/h do a przy wyższych prędkościach nawet o ponad 10km/h.
W załączniku masz wykres prędkości do obrotów na poszczególnych biegach.