Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2,3 ng] parownik na próbe

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
kriszwm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 16 cze 2010, 13:52
Lokalizacja: Koszalin

[2,3 ng] parownik na próbe

Post autor: kriszwm » 11 kwie 2012, 19:37

ot mam duzy parownik [omvl] w moim ng spalanie lpg 16-18 bez cisniecie niewiem jakiego chce zobaczyc co bedzie na mniejszym parowniku. dodam ze motor byl planowany a spalanie zamiast w dół to ... pytanie czy na to jest elektryk parownik http://allegro.pl/reduktor-parownik-gaz ... 23958.html a wlasnie chce uzywke tak do 100pln http://allegro.pl/listing.php/showcat?b ... 1&id=18860.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 11 kwie 2012, 19:58

Zabierasz się do tego nieco od dupy strony.
Parownik jak za obszerny może zalewać. Nawet regulacja może się okazać niewystarczająca. Ale proponowałbym jechać choćby na analizator spalin i zweryfikować skład mieszanki, jeżeli masz sprawną sondę lambda można podpiąć AFRkę, choć trzeba znać i auto i ten typ wskaźnika, bo jest to niezbyt precyzyjny pomiar w odróżnieniu od opartego na sondzie szerokopasmowej. Ale da się.
Pierwsze -dbałość o szczelność dolotu PATOLOGICZNA. Lewe powietrze powoduje konieczność rekompensaty mieszanki poprzez dolanie gazu. Część mieszanki obraca się wówczas w smród...bezproduktywnie.
Trzeba sprawdzić, czy gaz gdzieś nie spyla -i to nie tylko na stronie "ssącej" podczas pracy jak widzę czasem...
Nie piszesz jaka instalacja -jeżeli mikser i I generacja to będzie kompromis, auto jadąc do końca będzie lało na wolnych. Jeżeli wolne i średnie będą ok, nie będzie pełni mocy u góry.
Do czego dążę -zmienisz parownik, a okaże się, że zła regulacja, skład mieszanki do bani, źle dobrany mikser(wybór w sumie żaden i tak), nieszczelny dolot....i będzie od nowa źle.
Opory ruchu -łożyska, opony, może zapieczone hamulce -wszystko ma znaczenie.
Kolejne -ostatnio mój PS wyszedł na 100 gazu raz 27, raz 30 :lol:
Licznik dziennych się zacina, czasem stanie i koniec(biorę się na dniach).
Warto pojeździć z nawi i zweryfikować kilometry.
Ogólnie kilka rzeczy do ogarnięcia zanim parownik ruszysz. OMVL jak masz 250 konne to powiem, że grubo za dużo pojechane z zapasem mocy ;-)

kriszwm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 16 cze 2010, 13:52
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: kriszwm » 11 kwie 2012, 20:23

II generacja. wyrególowane na analizatorze gaziarz w szoku powiedział ,że dosłownie wynik jak w nowym aucie na pb jak lpg git. wydech łatany także wierze.od 4 lat mam auto kosztowało mnie ono nerwów i $... i co tu dalej. prosiłem o rade które ewentualnie.chce sobie cos zobaczyc i nie tracic do tego kilku stów ot co. zgadza sie co do rad obsługi ale nie o to prosiłem. do ng parowniek elektryk prawda? które badziewie sie nada pany ??

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 11 kwie 2012, 20:43

kriszwm pisze:wyrególowane na analizatorze gaziarz w szoku powiedział ,że dosłownie wynik jak w nowym aucie na pb jak lpg git
No to sorry -skoro jest idealnie to chyba tak musi zostać no nie? Co -wymienisz parownik i będzie bardziej idealnie niż idealnie?
Na jednym z forów MB jeden człowiek narzekał na KE-jetronic plus LPG, bo po najlepszym gazowniku we Wrocławiu pali mu....22l/100km gazu po mieście przy normalnej jeździe! Silnik? 1.8 w autku w201(190ka).
Co się okazało? O ile dobrze zrozumiałem ze skąpych informacji(bo zganiane z uporem było na "gaz niszczy wszystko") stroił go mechanik przy nieszczelnym dolocie -żeby był skład dawał gazu więcej no i mieszanki było dużo, więcej niż silnik potrzebował.
Owocem był demontaż LPG i....naprawa KE-j, od czego wypadało zacząć(choć w sumie bez Pb też można jeździć).
Nie zrozum mnie źle -rozumiem Twój punkt widzenia, lecz skoro wszystko jest rezkomo ekstra pięknie łącznie ze składem mieszanki to kombinacje są szukaniem smaku w d...
Pozostaje strojenie na hamowni.
Moje auta też palą więcej niż kolegów(BLOS w każdym oprócz PSa, który na niego właśnie czeka) -ale ja im nie żałuję na składzie mieszanki. Za to uszczelki pod głowicą w sumie zapobiegawczo wymieniam i w skutek niepotrzebnej paniki, bo mi ich nie żre. Zaworów nie palę.
Moim w124 105 konnym daję w tyłek w201ką 1.8 109konnym, bo mają obiedzone, pali im mniej ale ledwo się kula.
Przyjrzałbym się jeszcze regulacji silnikiem krokowym od LPG, oraz zmienił na jakiś czas stacje LPG(tak, wiem -pewnie markowa, lecz wciąż w PL jesteśmy).

Ok, jeżeli musisz...Kup parownik maksymalnie 170konny. Jest wybór olbrzymi. Elektroniczne są w zasadzie wszystkie, bo typowo pod gaźniki już są rzadziej spotykane.
W "sprzedam" był niedawno BRC za 40PLN. Sam używam, lecz kwestia wersji, może być 136 konny. Lovato są ok, proste i znane.
Landi Renzo unikaj -dobre ale po regeneracji się robi z niektórymi modelami dziwnie, również regulacja bywa "zabawna".
Tomasetto -pewnie, mogą być.
Ten z aukcji nr 1 to Lovato Lovtec, Moc...hmmm. Sądziłem, że są w innej rozpiętości, 125 koni, potem...nie pamiętam, lecz chyba nie 136.
Drugi link mi nie działa.

kriszwm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 16 cze 2010, 13:52
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: kriszwm » 11 kwie 2012, 20:59

http://allegro.pl/reduktor-lovato-rge92 ... 05055.html
lub http://allegro.pl/parownik-reduktor-brc ... 71532.html drugi link to byle poprostu reduktory zakladka uzywane. chce taki 90-100 kw czyli 120 -136km. ewentualnie cos poleć.
bylo tak ze zeby mi palil tak jak teraz musialem go jak szmate cisnac po miescie. albo 190 w trasie stad cala ta proba.
ciekawostka - a maja 190 w201 2.6 zapitalala ogien na 100 konnym reduktorze i palil 11 po miescie ot ciekawostka.
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2012, 21:05 przez kriszwm, łącznie zmieniany 1 raz.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 11 kwie 2012, 21:03

Dla siebie brałbym BRC z drugiego linka. To dość pewne konstrukcje, pytanie jaki stan używki pomijam....
Niemniej przy NG może być na styk, a jak umęczony może nieco braknąć. Optymalnie byłoby wsadzić 150-170 koni, reszta to regulacja.
a maja 190 w201 2.6 zapitalala ogien na 100 konnym reduktorze i palil 11 po miescie ot ciekawostka.
Ta, jasne -pewnie jeszcze prędkościomierz domyka ;-) 100konny parownik to dusi mojego PSa 115 konnego, ktoś wsadził, bo tanio. Mam już dla niego pakiet na jego miarę i...nieważne.
Pali Ci mniej niż nowa powinna w/g firmy benzyny spalać -są paradoksy na świecie, nie powiem :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl