[2,3 ng] parownik na próbe
[2,3 ng] parownik na próbe
ot mam duzy parownik [omvl] w moim ng spalanie lpg 16-18 bez cisniecie niewiem jakiego chce zobaczyc co bedzie na mniejszym parowniku. dodam ze motor byl planowany a spalanie zamiast w dół to ... pytanie czy na to jest elektryk parownik http://allegro.pl/reduktor-parownik-gaz ... 23958.html a wlasnie chce uzywke tak do 100pln http://allegro.pl/listing.php/showcat?b ... 1&id=18860.
Zabierasz się do tego nieco od dupy strony.
Parownik jak za obszerny może zalewać. Nawet regulacja może się okazać niewystarczająca. Ale proponowałbym jechać choćby na analizator spalin i zweryfikować skład mieszanki, jeżeli masz sprawną sondę lambda można podpiąć AFRkę, choć trzeba znać i auto i ten typ wskaźnika, bo jest to niezbyt precyzyjny pomiar w odróżnieniu od opartego na sondzie szerokopasmowej. Ale da się.
Pierwsze -dbałość o szczelność dolotu PATOLOGICZNA. Lewe powietrze powoduje konieczność rekompensaty mieszanki poprzez dolanie gazu. Część mieszanki obraca się wówczas w smród...bezproduktywnie.
Trzeba sprawdzić, czy gaz gdzieś nie spyla -i to nie tylko na stronie "ssącej" podczas pracy jak widzę czasem...
Nie piszesz jaka instalacja -jeżeli mikser i I generacja to będzie kompromis, auto jadąc do końca będzie lało na wolnych. Jeżeli wolne i średnie będą ok, nie będzie pełni mocy u góry.
Do czego dążę -zmienisz parownik, a okaże się, że zła regulacja, skład mieszanki do bani, źle dobrany mikser(wybór w sumie żaden i tak), nieszczelny dolot....i będzie od nowa źle.
Opory ruchu -łożyska, opony, może zapieczone hamulce -wszystko ma znaczenie.
Kolejne -ostatnio mój PS wyszedł na 100 gazu raz 27, raz 30 :lol:
Licznik dziennych się zacina, czasem stanie i koniec(biorę się na dniach).
Warto pojeździć z nawi i zweryfikować kilometry.
Ogólnie kilka rzeczy do ogarnięcia zanim parownik ruszysz. OMVL jak masz 250 konne to powiem, że grubo za dużo pojechane z zapasem mocy
Parownik jak za obszerny może zalewać. Nawet regulacja może się okazać niewystarczająca. Ale proponowałbym jechać choćby na analizator spalin i zweryfikować skład mieszanki, jeżeli masz sprawną sondę lambda można podpiąć AFRkę, choć trzeba znać i auto i ten typ wskaźnika, bo jest to niezbyt precyzyjny pomiar w odróżnieniu od opartego na sondzie szerokopasmowej. Ale da się.
Pierwsze -dbałość o szczelność dolotu PATOLOGICZNA. Lewe powietrze powoduje konieczność rekompensaty mieszanki poprzez dolanie gazu. Część mieszanki obraca się wówczas w smród...bezproduktywnie.
Trzeba sprawdzić, czy gaz gdzieś nie spyla -i to nie tylko na stronie "ssącej" podczas pracy jak widzę czasem...
Nie piszesz jaka instalacja -jeżeli mikser i I generacja to będzie kompromis, auto jadąc do końca będzie lało na wolnych. Jeżeli wolne i średnie będą ok, nie będzie pełni mocy u góry.
Do czego dążę -zmienisz parownik, a okaże się, że zła regulacja, skład mieszanki do bani, źle dobrany mikser(wybór w sumie żaden i tak), nieszczelny dolot....i będzie od nowa źle.
Opory ruchu -łożyska, opony, może zapieczone hamulce -wszystko ma znaczenie.
Kolejne -ostatnio mój PS wyszedł na 100 gazu raz 27, raz 30 :lol:
Licznik dziennych się zacina, czasem stanie i koniec(biorę się na dniach).
Warto pojeździć z nawi i zweryfikować kilometry.
Ogólnie kilka rzeczy do ogarnięcia zanim parownik ruszysz. OMVL jak masz 250 konne to powiem, że grubo za dużo pojechane z zapasem mocy
II generacja. wyrególowane na analizatorze gaziarz w szoku powiedział ,że dosłownie wynik jak w nowym aucie na pb jak lpg git. wydech łatany także wierze.od 4 lat mam auto kosztowało mnie ono nerwów i $... i co tu dalej. prosiłem o rade które ewentualnie.chce sobie cos zobaczyc i nie tracic do tego kilku stów ot co. zgadza sie co do rad obsługi ale nie o to prosiłem. do ng parowniek elektryk prawda? które badziewie sie nada pany ??
No to sorry -skoro jest idealnie to chyba tak musi zostać no nie? Co -wymienisz parownik i będzie bardziej idealnie niż idealnie?kriszwm pisze:wyrególowane na analizatorze gaziarz w szoku powiedział ,że dosłownie wynik jak w nowym aucie na pb jak lpg git
Na jednym z forów MB jeden człowiek narzekał na KE-jetronic plus LPG, bo po najlepszym gazowniku we Wrocławiu pali mu....22l/100km gazu po mieście przy normalnej jeździe! Silnik? 1.8 w autku w201(190ka).
Co się okazało? O ile dobrze zrozumiałem ze skąpych informacji(bo zganiane z uporem było na "gaz niszczy wszystko") stroił go mechanik przy nieszczelnym dolocie -żeby był skład dawał gazu więcej no i mieszanki było dużo, więcej niż silnik potrzebował.
Owocem był demontaż LPG i....naprawa KE-j, od czego wypadało zacząć(choć w sumie bez Pb też można jeździć).
Nie zrozum mnie źle -rozumiem Twój punkt widzenia, lecz skoro wszystko jest rezkomo ekstra pięknie łącznie ze składem mieszanki to kombinacje są szukaniem smaku w d...
Pozostaje strojenie na hamowni.
Moje auta też palą więcej niż kolegów(BLOS w każdym oprócz PSa, który na niego właśnie czeka) -ale ja im nie żałuję na składzie mieszanki. Za to uszczelki pod głowicą w sumie zapobiegawczo wymieniam i w skutek niepotrzebnej paniki, bo mi ich nie żre. Zaworów nie palę.
Moim w124 105 konnym daję w tyłek w201ką 1.8 109konnym, bo mają obiedzone, pali im mniej ale ledwo się kula.
Przyjrzałbym się jeszcze regulacji silnikiem krokowym od LPG, oraz zmienił na jakiś czas stacje LPG(tak, wiem -pewnie markowa, lecz wciąż w PL jesteśmy).
Ok, jeżeli musisz...Kup parownik maksymalnie 170konny. Jest wybór olbrzymi. Elektroniczne są w zasadzie wszystkie, bo typowo pod gaźniki już są rzadziej spotykane.
W "sprzedam" był niedawno BRC za 40PLN. Sam używam, lecz kwestia wersji, może być 136 konny. Lovato są ok, proste i znane.
Landi Renzo unikaj -dobre ale po regeneracji się robi z niektórymi modelami dziwnie, również regulacja bywa "zabawna".
Tomasetto -pewnie, mogą być.
Ten z aukcji nr 1 to Lovato Lovtec, Moc...hmmm. Sądziłem, że są w innej rozpiętości, 125 koni, potem...nie pamiętam, lecz chyba nie 136.
Drugi link mi nie działa.
http://allegro.pl/reduktor-lovato-rge92 ... 05055.html
lub http://allegro.pl/parownik-reduktor-brc ... 71532.html drugi link to byle poprostu reduktory zakladka uzywane. chce taki 90-100 kw czyli 120 -136km. ewentualnie cos poleć.
bylo tak ze zeby mi palil tak jak teraz musialem go jak szmate cisnac po miescie. albo 190 w trasie stad cala ta proba.
ciekawostka - a maja 190 w201 2.6 zapitalala ogien na 100 konnym reduktorze i palil 11 po miescie ot ciekawostka.
lub http://allegro.pl/parownik-reduktor-brc ... 71532.html drugi link to byle poprostu reduktory zakladka uzywane. chce taki 90-100 kw czyli 120 -136km. ewentualnie cos poleć.
bylo tak ze zeby mi palil tak jak teraz musialem go jak szmate cisnac po miescie. albo 190 w trasie stad cala ta proba.
ciekawostka - a maja 190 w201 2.6 zapitalala ogien na 100 konnym reduktorze i palil 11 po miescie ot ciekawostka.
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2012, 21:05 przez kriszwm, łącznie zmieniany 1 raz.
Dla siebie brałbym BRC z drugiego linka. To dość pewne konstrukcje, pytanie jaki stan używki pomijam....
Niemniej przy NG może być na styk, a jak umęczony może nieco braknąć. Optymalnie byłoby wsadzić 150-170 koni, reszta to regulacja.
Pali Ci mniej niż nowa powinna w/g firmy benzyny spalać -są paradoksy na świecie, nie powiem
Niemniej przy NG może być na styk, a jak umęczony może nieco braknąć. Optymalnie byłoby wsadzić 150-170 koni, reszta to regulacja.
Ta, jasne -pewnie jeszcze prędkościomierz domyka 100konny parownik to dusi mojego PSa 115 konnego, ktoś wsadził, bo tanio. Mam już dla niego pakiet na jego miarę i...nieważne.a maja 190 w201 2.6 zapitalala ogien na 100 konnym reduktorze i palil 11 po miescie ot ciekawostka.
Pali Ci mniej niż nowa powinna w/g firmy benzyny spalać -są paradoksy na świecie, nie powiem