Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Stuki w silniku - wymiana panewek

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

[B4 ABK] Stuki w silniku - wymiana panewek

Post autor: HeavenQueen » 12 kwie 2012, 21:32

Witam.

1. Podczas jazdy ze średnim obciążeniem silnika (stała prędkość, lekka górka), powyżej 2500 obr/min zasłyszeć się dało rytmiczne stukanie w silniku, nie klepanie, lecz takie cichutkie "pyrkolenie", którego częstotliwość zależna była proporcjonalnie do prędkości obrotowej silnika.
2. Ubzdurałem sobie że to będą panewki.
3. Mechanik potwierdził moje przypuszczenia.
4. Zmierzyliśmy ciśnienie oleju: 2 bar przy 2000 obr/min i temp oleju 80*C <- minimum!!
5. Wymiana panewek głównych i korbowodowych. Zakupione zostały panewki Kolbenschmidt.
6. Po wymianie ciśnienie oleju w w/w warunkach wynosi 4 bar - pompa ok! :)
7. ABK przywrócony do ruchu. Sukces operacji.

KOSZT: 680zł (robocizna + części: panewki korb. i gł., uszczelka pod misę, korek misy, olej i filtr).)


Opowieść:
Dobrze się stało że od razu gdy wychwyciłem te stuki zabraliśmy się za to, a to z tego względu że panewka na pierwszym korbowodzie została zerwana (urwało zamki). Była tak wyrobiona że sreberko zostało starte do miedzi. Na szczęście wał nie ucierpiał zbytnio (z fabrycznego luzu wynoszącego dwie setki, teraz są dwie i niecałe pół). Reszta panewek korbowych też zużyta. Główne były w lepszym stanie ale też wymienione. W tym ABK zastosowano droższe panewki główne z kołnierzem. Pompa olejowa wizualnie w bdb stanie, żadnych nadprogramowych luzów.

Na budziku 265500km.

Pozdrawiam.
Rafał

Awatar użytkownika
BLUECONECT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15

Post autor: BLUECONECT » 15 kwie 2012, 17:01

....też robiłem remont i wymieniałem panewy -najbardziej słychać było na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku jak wysiadło się z auta np. otwierać bramę... ;-)

Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

Post autor: Key100l » 06 maja 2012, 14:51

Kolego HeavenQueen, Hmm Ja właśnie rozebrałem silnik bo stało się nagle coś i zniknęło ciśnienie i silnik zatarty. Podasz może koszta samych części?? Bo nie wiem ile muszę przygotować kasy a dodatkowo muszę wymienić pompę oleju bo to chyba wszystko przez nią:( Zgóry dzięki za odp i sory za off top <ok>

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 07 maja 2012, 05:16

Panewki główne 150zł, korbowodowe 200zł, pompa 300zł, uszczelka misy 100zł.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 maja 2012, 14:33

Key100l pisze:Kolego HeavenQueen, Hmm Ja właśnie rozebrałem silnik bo stało się nagle coś i zniknęło ciśnienie i silnik zatarty. Podasz może koszta samych części?? Bo nie wiem ile muszę przygotować kasy a dodatkowo muszę wymienić pompę oleju bo to chyba wszystko przez nią:( Zgóry dzięki za odp i sory za off top <ok>
Najpierw rozbierz silnik i oceń jego stan, bo może się okazać że nie warto go remontować. Jak dostał wał to szkoda roboty, chyba że tanio dorwiesz gdzieś inny. Dodatkowo jak gładzie cylindrów będą w nieciekawym stanie to ja szukałbym innego słupka.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 07 maja 2012, 15:20

Labiel pisze:
Key100l pisze:Kolego HeavenQueen, Hmm Ja właśnie rozebrałem silnik bo stało się nagle coś i zniknęło ciśnienie i silnik zatarty. Podasz może koszta samych części?? Bo nie wiem ile muszę przygotować kasy a dodatkowo muszę wymienić pompę oleju bo to chyba wszystko przez nią:( Zgóry dzięki za odp i sory za off top <ok>
Najpierw rozbierz silnik i oceń jego stan, bo może się okazać że nie warto go remontować. Jak dostał wał to szkoda roboty, chyba że tanio dorwiesz gdzieś inny. Dodatkowo jak gładzie cylindrów będą w nieciekawym stanie to ja szukałbym innego słupka.
Najtaniej wyjdzie inne auto.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 maja 2012, 15:40

HeavenQueen pisze:Najtaniej wyjdzie inne auto.
Chodzi ci o całkiem inne auto, czy jakiegoś anglika na części. Bo jeśli inne auto to chyba nie zupełnie. Auto z zatartym silnikiem sprzeda za grosze, znacznie taniej niż gdyby włożył tam inny silnik i tak sprzedał.

Co do anglika to zależy czy ma czas na sprzedaż późniejszych części.

Po za tym myślę że kupno słupka to nie są jakieś wielkie koszty. Słupek do mojego można dostać za 500 zł.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 15 lip 2012, 17:36

Trzy miesiące i 3500 km dalej po wymianie panewek jest dobrze. Nic nie wskazuje na jakie kolwiek nieprawidłowości.

Awatar użytkownika
piekarelk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 08 lis 2009, 17:34
Lokalizacja: Warmia/Mazury

Post autor: piekarelk » 26 lip 2012, 23:49

Witam,
Ja mam podobny problem na gazie ok, na benzynie troche glosniej(ale nie zawsze)takie dziwne stukanie jakby zawory czy cholera wie co :roll: Tydzien temu za pakowalem pelen bagaznik i podpielem przyczepe kempingowa i stuki pokazaly sie(na gazie) przy podjezdzie pod gorki.Stuki wystepuja przy wiekszym obciazeniu silnika.Przy jezdzie na"pusto"nie ma zadnych stukow.Boje sie ze panewki szlak trafia lub cos sie dzieje z glowica,zaworami :roll:
Pozdr

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 27 lip 2012, 01:11

To są raczej panewki, koszt wymiany niedrogi, jeśli lany był dobry olej to główne powinny być jak nówki ;-) Panewki korbowodowe to koszt ok. 60 zł za Kolbenschmidt ;-)

Awatar użytkownika
piekarelk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 08 lis 2009, 17:34
Lokalizacja: Warmia/Mazury

Post autor: piekarelk » 27 lip 2012, 09:05

Mam ja prawie od 8lat uzywam oleju SHELL ,a co ktos zalewal wczesniej do silnika to niewiem.Zeby wymienic te panewki na korbowodach wystarczy tylko mise olejowa zdjac czy trzeba tez glowice zwalac??
Tylko czemu na gazie jest cisza a na benzie slychac takie jakby "rechotanie" moze glowica mi siada?Dzwiek slychac wtedy jak np.pod jakas gore wjezdzam.

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 27 lip 2012, 12:02

Do korbowodowych nie trzeba ściągać głowicy, nawet do głównych nie trzeba ;-) Musisz zdjac sanki bądź silnik podnieść, bo nie ściągniesz miski, odkręcasz smok pompy oleju i bierzesz się za wymianę ;-) Potem wszystko składasz w odwrotnej kolejności <ok>

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 26 sie 2012, 18:50

Czy poprzez samo podniesienie silnika jest mozliwa wymiana pompy olejowej ?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 26 sie 2012, 22:59

Niby jest ale mi lepiej się robiło jak sanie opuściłem. Podnosząc silnik z poduszek i odkręcając przednią mimo wszystko się nadrywa te ze skrzyni. Bo jakby ktoś chciał i je odkręcać to mniej roboty już jest chociażby całe sanie zwalić. Najwięcej w kość dostaje ta mniejsza poduszka skrzyni nad dwururką. Sanie to 4 śruby z bajecznym dostępem plus odkręcenie wspornika podtrzymującego lewą poduszkę skrzyni (tą z aluminiowym korpusem). No i wahacze ale to nie problem i dostęp super.

[ Dodano: 2012-08-27, 01:30 ]
piekarelk pisze:Witam,
Ja mam podobny problem na gazie ok, na benzynie troche glosniej(ale nie zawsze)takie dziwne stukanie jakby zawory czy cholera wie co :roll: Tydzien temu za pakowalem pelen bagaznik i podpielem przyczepe kempingowa i stuki pokazaly sie(na gazie) przy podjezdzie pod gorki.Stuki wystepuja przy wiekszym obciazeniu silnika.Przy jezdzie na"pusto"nie ma zadnych stukow.Boje sie ze panewki szlak trafia lub cos sie dzieje z glowica,zaworami :roll:
Pozdr
Sorki, że po czasie. Przy obciążeniu stuki to zapewne zapłon (zawsze za wczesny) oraz rozrząd do sprawdzenia. Panewki stukają jak mają luz i silnik nie jest obciążony. Najlepiej panewki słychać na V biegu przy 2000 rpm podczas utrzymywania stałej prędkości po równym.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 27 sie 2012, 10:08

U mnie panewki było słychać pod średnim obciążeniem. 3000 obr/min, 3 bieg i lekka górka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl