[B4 ABK] Stuki w silniku - wymiana panewek
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
[B4 ABK] Stuki w silniku - wymiana panewek
Witam.
1. Podczas jazdy ze średnim obciążeniem silnika (stała prędkość, lekka górka), powyżej 2500 obr/min zasłyszeć się dało rytmiczne stukanie w silniku, nie klepanie, lecz takie cichutkie "pyrkolenie", którego częstotliwość zależna była proporcjonalnie do prędkości obrotowej silnika.
2. Ubzdurałem sobie że to będą panewki.
3. Mechanik potwierdził moje przypuszczenia.
4. Zmierzyliśmy ciśnienie oleju: 2 bar przy 2000 obr/min i temp oleju 80*C <- minimum!!
5. Wymiana panewek głównych i korbowodowych. Zakupione zostały panewki Kolbenschmidt.
6. Po wymianie ciśnienie oleju w w/w warunkach wynosi 4 bar - pompa ok!
7. ABK przywrócony do ruchu. Sukces operacji.
KOSZT: 680zł (robocizna + części: panewki korb. i gł., uszczelka pod misę, korek misy, olej i filtr).)
Opowieść:
Dobrze się stało że od razu gdy wychwyciłem te stuki zabraliśmy się za to, a to z tego względu że panewka na pierwszym korbowodzie została zerwana (urwało zamki). Była tak wyrobiona że sreberko zostało starte do miedzi. Na szczęście wał nie ucierpiał zbytnio (z fabrycznego luzu wynoszącego dwie setki, teraz są dwie i niecałe pół). Reszta panewek korbowych też zużyta. Główne były w lepszym stanie ale też wymienione. W tym ABK zastosowano droższe panewki główne z kołnierzem. Pompa olejowa wizualnie w bdb stanie, żadnych nadprogramowych luzów.
Na budziku 265500km.
Pozdrawiam.
Rafał
1. Podczas jazdy ze średnim obciążeniem silnika (stała prędkość, lekka górka), powyżej 2500 obr/min zasłyszeć się dało rytmiczne stukanie w silniku, nie klepanie, lecz takie cichutkie "pyrkolenie", którego częstotliwość zależna była proporcjonalnie do prędkości obrotowej silnika.
2. Ubzdurałem sobie że to będą panewki.
3. Mechanik potwierdził moje przypuszczenia.
4. Zmierzyliśmy ciśnienie oleju: 2 bar przy 2000 obr/min i temp oleju 80*C <- minimum!!
5. Wymiana panewek głównych i korbowodowych. Zakupione zostały panewki Kolbenschmidt.
6. Po wymianie ciśnienie oleju w w/w warunkach wynosi 4 bar - pompa ok!
7. ABK przywrócony do ruchu. Sukces operacji.
KOSZT: 680zł (robocizna + części: panewki korb. i gł., uszczelka pod misę, korek misy, olej i filtr).)
Opowieść:
Dobrze się stało że od razu gdy wychwyciłem te stuki zabraliśmy się za to, a to z tego względu że panewka na pierwszym korbowodzie została zerwana (urwało zamki). Była tak wyrobiona że sreberko zostało starte do miedzi. Na szczęście wał nie ucierpiał zbytnio (z fabrycznego luzu wynoszącego dwie setki, teraz są dwie i niecałe pół). Reszta panewek korbowych też zużyta. Główne były w lepszym stanie ale też wymienione. W tym ABK zastosowano droższe panewki główne z kołnierzem. Pompa olejowa wizualnie w bdb stanie, żadnych nadprogramowych luzów.
Na budziku 265500km.
Pozdrawiam.
Rafał
- BLUECONECT
- Forum Audi 80
- Posty: 227
- Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15
Kolego HeavenQueen, Hmm Ja właśnie rozebrałem silnik bo stało się nagle coś i zniknęło ciśnienie i silnik zatarty. Podasz może koszta samych części?? Bo nie wiem ile muszę przygotować kasy a dodatkowo muszę wymienić pompę oleju bo to chyba wszystko przez nią:( Zgóry dzięki za odp i sory za off top <ok>
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Najpierw rozbierz silnik i oceń jego stan, bo może się okazać że nie warto go remontować. Jak dostał wał to szkoda roboty, chyba że tanio dorwiesz gdzieś inny. Dodatkowo jak gładzie cylindrów będą w nieciekawym stanie to ja szukałbym innego słupka.Key100l pisze:Kolego HeavenQueen, Hmm Ja właśnie rozebrałem silnik bo stało się nagle coś i zniknęło ciśnienie i silnik zatarty. Podasz może koszta samych części?? Bo nie wiem ile muszę przygotować kasy a dodatkowo muszę wymienić pompę oleju bo to chyba wszystko przez nią:( Zgóry dzięki za odp i sory za off top <ok>
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Najtaniej wyjdzie inne auto.Labiel pisze:Najpierw rozbierz silnik i oceń jego stan, bo może się okazać że nie warto go remontować. Jak dostał wał to szkoda roboty, chyba że tanio dorwiesz gdzieś inny. Dodatkowo jak gładzie cylindrów będą w nieciekawym stanie to ja szukałbym innego słupka.Key100l pisze:Kolego HeavenQueen, Hmm Ja właśnie rozebrałem silnik bo stało się nagle coś i zniknęło ciśnienie i silnik zatarty. Podasz może koszta samych części?? Bo nie wiem ile muszę przygotować kasy a dodatkowo muszę wymienić pompę oleju bo to chyba wszystko przez nią:( Zgóry dzięki za odp i sory za off top <ok>
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Chodzi ci o całkiem inne auto, czy jakiegoś anglika na części. Bo jeśli inne auto to chyba nie zupełnie. Auto z zatartym silnikiem sprzeda za grosze, znacznie taniej niż gdyby włożył tam inny silnik i tak sprzedał.HeavenQueen pisze:Najtaniej wyjdzie inne auto.
Co do anglika to zależy czy ma czas na sprzedaż późniejszych części.
Po za tym myślę że kupno słupka to nie są jakieś wielkie koszty. Słupek do mojego można dostać za 500 zł.
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Witam,
Ja mam podobny problem na gazie ok, na benzynie troche glosniej(ale nie zawsze)takie dziwne stukanie jakby zawory czy cholera wie co :roll: Tydzien temu za pakowalem pelen bagaznik i podpielem przyczepe kempingowa i stuki pokazaly sie(na gazie) przy podjezdzie pod gorki.Stuki wystepuja przy wiekszym obciazeniu silnika.Przy jezdzie na"pusto"nie ma zadnych stukow.Boje sie ze panewki szlak trafia lub cos sie dzieje z glowica,zaworami :roll:
Pozdr
Ja mam podobny problem na gazie ok, na benzynie troche glosniej(ale nie zawsze)takie dziwne stukanie jakby zawory czy cholera wie co :roll: Tydzien temu za pakowalem pelen bagaznik i podpielem przyczepe kempingowa i stuki pokazaly sie(na gazie) przy podjezdzie pod gorki.Stuki wystepuja przy wiekszym obciazeniu silnika.Przy jezdzie na"pusto"nie ma zadnych stukow.Boje sie ze panewki szlak trafia lub cos sie dzieje z glowica,zaworami :roll:
Pozdr
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Mam ja prawie od 8lat uzywam oleju SHELL ,a co ktos zalewal wczesniej do silnika to niewiem.Zeby wymienic te panewki na korbowodach wystarczy tylko mise olejowa zdjac czy trzeba tez glowice zwalac??
Tylko czemu na gazie jest cisza a na benzie slychac takie jakby "rechotanie" moze glowica mi siada?Dzwiek slychac wtedy jak np.pod jakas gore wjezdzam.
Tylko czemu na gazie jest cisza a na benzie slychac takie jakby "rechotanie" moze glowica mi siada?Dzwiek slychac wtedy jak np.pod jakas gore wjezdzam.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Niby jest ale mi lepiej się robiło jak sanie opuściłem. Podnosząc silnik z poduszek i odkręcając przednią mimo wszystko się nadrywa te ze skrzyni. Bo jakby ktoś chciał i je odkręcać to mniej roboty już jest chociażby całe sanie zwalić. Najwięcej w kość dostaje ta mniejsza poduszka skrzyni nad dwururką. Sanie to 4 śruby z bajecznym dostępem plus odkręcenie wspornika podtrzymującego lewą poduszkę skrzyni (tą z aluminiowym korpusem). No i wahacze ale to nie problem i dostęp super.
[ Dodano: 2012-08-27, 01:30 ]
[ Dodano: 2012-08-27, 01:30 ]
Sorki, że po czasie. Przy obciążeniu stuki to zapewne zapłon (zawsze za wczesny) oraz rozrząd do sprawdzenia. Panewki stukają jak mają luz i silnik nie jest obciążony. Najlepiej panewki słychać na V biegu przy 2000 rpm podczas utrzymywania stałej prędkości po równym.piekarelk pisze:Witam,
Ja mam podobny problem na gazie ok, na benzynie troche glosniej(ale nie zawsze)takie dziwne stukanie jakby zawory czy cholera wie co :roll: Tydzien temu za pakowalem pelen bagaznik i podpielem przyczepe kempingowa i stuki pokazaly sie(na gazie) przy podjezdzie pod gorki.Stuki wystepuja przy wiekszym obciazeniu silnika.Przy jezdzie na"pusto"nie ma zadnych stukow.Boje sie ze panewki szlak trafia lub cos sie dzieje z glowica,zaworami :roll:
Pozdr
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia