Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK 94r]problem z cisnieniem oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

[2.0 ABK 94r]problem z cisnieniem oleju

Post autor: romeo » 12 kwie 2012, 15:14

problem jest taki ze po odpaleniu auta nie gasnie kontrolka oleju swieci cały czas i definitywnie cos z cisnieniem bo słychac wyraznie klekot popychaczy po przygazówce kontrolka gasnie i klekot ustaje nie przychodzi mi nic innego na mysl jak tylko siadająca pompa oleju ale nie wiem czy takie własnie bedą oznaki jezeli chodzi o pompę
prosze o jakąs podpowiedz gdzie szukac

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 12 kwie 2012, 20:36

Pęknięta sprężynka zaworka przelewowego ciśnienia lub "zjeżdżone" ząbki na wałku napędzaającym pompe oleju. Ewentaulnie zatkane sitko filtracyjne.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 12 kwie 2012, 21:20

Ewentualnie panewki do wymiany. U mnie po wymianie panewek ciśnienie oleju wzrosło z 2 bar na 4 bar.

Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

Post autor: romeo » 13 kwie 2012, 08:20

czarekj pisze:Pęknięta sprężynka zaworka przelewowego ciśnienia lub "zjeżdżone" ząbki na wałku napędzaającym pompe oleju. Ewentaulnie zatkane sitko filtracyjne.
wiec od czego zacząc?od demontażu pompy? czy moze zmienic olej i filtr na początek
HeavenQueen pisze:Ewentualnie panewki do wymiany
ta mysl mnie przeraża :cry:

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 13 kwie 2012, 08:25

taniej kupić silnik używany.
Jakakolwiek rozbiórka silnika i tak skończy się jego remontem , po takim przebiegu.
Z ciśnieniem oleju to wydaje mi się, że to już pompa mówi papa... na wszelki wypadek wkręć w miejsce po czujniku ciśnienia oleju manometr i sprawdź ile jest tego ciśnienia.

Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

Post autor: romeo » 13 kwie 2012, 09:39

chyba najrozsądniej bedzie najpierw sprawdzic pompe wiec przygotuje sie do jej demontażu.
Czytałem ze przy takich problemach pomagało zalanie pompy od góry :shock: ale co to niby daje?moze warto spróbować na początek :roll:

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 13 kwie 2012, 09:40

ciśnienie sprawdź najpierw!

ssmario5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 08 sie 2007, 22:26
Lokalizacja: śląsk

Post autor: ssmario5 » 13 kwie 2012, 12:23

u mnie podobny objaw skończyl się akcją z panewkami

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 13 kwie 2012, 12:47

jeśli kolega pomylił klekot popychaczy z klekotem panewek to może tak być...

a silnik rozrusznikiem czasem gorzej nie kręci?

Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

Post autor: romeo » 13 kwie 2012, 14:36

Leo pisze:a silnik rozrusznikiem czasem gorzej nie kręci?
zawsze auto odpalało i odpala od strzała nie ma problemów z praca silnika dymieniem mocą nie bierze oleju odgłos jaki towarzyszył przy braku cisnienia to taki sam jak przy odpalaniu w zimie gdy jest mróz czyli klekot przez chwile
a panowie jakie objawy są przy zuzytych panewkach :?:

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 13 kwie 2012, 14:38

brak ciśnienia oleju, stuki w silniku, utrudniony rozruch, nadmierne grzanie się auta, przede wszystkim oleju silnikowego, brak mocy, a w konsekwencji zniszczenie korbowodu lub wału korbowego od tarcia, przegrzania, luzu...

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 13 kwie 2012, 14:40

Zapewne czytałeś opis mojego problemu, mi to się stało przy wymianie oleju. Zalej pompę od góry, w niczym to nie zaszkodzi. U mnie po tym zabiegu od razu ciśnienie wskoczyło na 5 bar. Od tego czasu u mnie nigdy to się nie powtórzyło, jedynie w największe mrozy jak auto stało koło 5 dni to kontrolka gasła po 3-4 sekundach.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 13 kwie 2012, 15:52

romeo pisze:ta mysl mnie przeraża :cry:
Wymiana panewek to nic strasznego i koszt niewielki, o ile zrobi się to od razu.
Zacznij przede wszystkim od zmierzenia ciśnienia oleju. Jeśli będzie mniejsze niż 2 bar to gaś natychmiast silnik i już nie uruchamiaj, w miarę nagrzewania ciśnienie będzie jeszcze spadać.

Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

Post autor: romeo » 13 kwie 2012, 18:36

jaco80, czytalem twoj temat i tez zalalem pompe od gory tylko zastanawia mnie jedno o ile pamietam po odkreceniu czujnika cisnienie wypychalo olej i troche sie wylewalo tym razem tak sie nie stalo a nawet wlalem ze dwie setki i jeszcze by weszlo kontrolka odrazu gasnie ale cisnienie zmierze jak dojdzie czujnik

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 14 kwie 2012, 01:38

HeavenQueen pisze:
romeo pisze:ta mysl mnie przeraża :cry:
Wymiana panewek to nic strasznego i koszt niewielki, o ile zrobi się to od razu.
Zacznij przede wszystkim od zmierzenia ciśnienia oleju. Jeśli będzie mniejsze niż 2 bar to gaś natychmiast silnik i już nie uruchamiaj, w miarę nagrzewania ciśnienie będzie jeszcze spadać.
HeavenQueen bez przesady, w końcu kontrolka zapalająca się poniżej 0,3 bara jest nie od parady.
Przejechałem już tysiące kilometrów na ciśnieniu równym 0,5-0,6 bara na jałowych (oczywiście na całkowicie rozgrzanym, na zimnym jest max.) i póki co nic się nie dzieje. Zgodzę się że to mało, ale wg mnie można jeszcze na tym sporo pojeździć. Nic nie stuka, nic nie puka. A gdybym nie miał zegarów ciśnienia oleju jak większość aut, to nic bym nie wiedział o problemie.

Romeo jak kontrolka gaśnie to dobry znak, pierun wie dlaczego tak się dzieje. Ja mierzyłem luz międzyzębny pompy i był w normie, wygląda na to jakby pompa nie miała siły zassać oleju czy co...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl