[B4 1.9TDI] co z tym ABSem do ...cholerki...
[B4 1.9TDI] co z tym ABSem do ...cholerki...
Chciałem się zapytać, po czym poznać że auto ma ABS :lol:
Wydaje mi się że moje ma.
Ale nie mam w kabinie tego przycisku z ABS:
http://img835.imageshack.us/img835/8292/imag0216np.jpg
czy to źle że go nie mam?
Czy on jest ważny?
Czy jeśli auto ma fabrycznie ABS, to mogło nie mieć tego przycisku?
Do czego on służy?
Wydaje mi się że moje ma.
Ale nie mam w kabinie tego przycisku z ABS:
http://img835.imageshack.us/img835/8292/imag0216np.jpg
czy to źle że go nie mam?
Czy on jest ważny?
Czy jeśli auto ma fabrycznie ABS, to mogło nie mieć tego przycisku?
Do czego on służy?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 450
- Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
- Lokalizacja: Strzyżów
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Jeśli masz abs to masz też jej pompe obok zbiorniczka wyrównawczego
http://otomoto.pl/audi-80-C23606558.html
http://otomoto.pl/audi-80-1-9tdi-90km-C23634082.html
spojrz na zdjecia komory silnika.
http://otomoto.pl/audi-80-C23606558.html
http://otomoto.pl/audi-80-1-9tdi-90km-C23634082.html
spojrz na zdjecia komory silnika.
Przyciskiem można wyłączyć ABS ale ma to sens jedynie podczas ostrego hamowania na suchym. Więc niech najlepiej będzie cały czas włączony.
Ten przycisk ABS to nie jest zwyczajny przycisk włącz/wyłącz. Gdy go naciśniesz to zwiera styki, jak puścisz to powraca do pierwotnego położenia. Więc żeby rozłączać nim obwód potrzeba jeszcze przynajmniej dodatkowy przekaźnik.
Ten przycisk ABS to nie jest zwyczajny przycisk włącz/wyłącz. Gdy go naciśniesz to zwiera styki, jak puścisz to powraca do pierwotnego położenia. Więc żeby rozłączać nim obwód potrzeba jeszcze przynajmniej dodatkowy przekaźnik.
Nie zgadzam się z pierwszym zdaniem, wyłącznik świetnie sprawdza się podczas hamowania na śniegu, żwirze i piasku ponieważ pod blokującymi się kołami wytwarza naturalny klin który pomaga szybciej zatrzymać auto. Podczas hamowania na śniegu z włączonym ABSem można się nieźle "przejechać"rafal9h10 pisze:Przyciskiem można wyłączyć ABS ale ma to sens jedynie podczas ostrego hamowania na suchym. Więc niech najlepiej będzie cały czas włączony.
Ten przycisk ABS to nie jest zwyczajny przycisk włącz/wyłącz. Gdy go naciśniesz to zwiera styki, jak puścisz to powraca do pierwotnego położenia. Więc żeby rozłączać nim obwód potrzeba jeszcze przynajmniej dodatkowy przekaźnik.
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Ostatnio na uczelni koleś opowiadał, że najlepszą efektywność hamowania uzyskujemy w przypadku hamowania kół na granicy przyczepności, pokazywał nam nawet wykres i wg tego wszystkiego najlepszą efektywność mają auta z ABSem.
Osobiście nie wiem, czy to prawda z tym naturalnym klinem, różne wypowiedzi czytałem i różnie ludzie mówią... :roll:
Osobiście nie wiem, czy to prawda z tym naturalnym klinem, różne wypowiedzi czytałem i różnie ludzie mówią... :roll:
z życia wzięte..ile razy zdarzyło mi się hamować na śniegu z ABSem auto prawie zawsze zamiast zatrzymać się w miejscu, jechało jeszcze parę metrów. Wiele razy mogło się to źle skończyć chociaż zawsze hamowałem z dużym wyprzedzeniem i zachowaniem ostrożności. Natomiast po odłączeniu ABS auto zachowywało się dużo bardziej przewidywanie, zatrzymywało się i nie narażało mnie na palpitacje serca..ale profesora nie mam wiec co ja mogę wiedzieć <ok>