Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9TDI] co z tym ABSem do ...cholerki...

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
depe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 26 wrz 2011, 11:10
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

[B4 1.9TDI] co z tym ABSem do ...cholerki...

Post autor: depe » 13 kwie 2012, 20:33

Chciałem się zapytać, po czym poznać że auto ma ABS :lol:

Wydaje mi się że moje ma.

Ale nie mam w kabinie tego przycisku z ABS:
http://img835.imageshack.us/img835/8292/imag0216np.jpg

czy to źle że go nie mam?
Czy on jest ważny?
Czy jeśli auto ma fabrycznie ABS, to mogło nie mieć tego przycisku?
Do czego on służy?

:)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 kwie 2012, 20:38

pszem pisze:Czy jeśli auto ma fabrycznie ABS, to mogło nie mieć tego przycisku?
tak, nie wszystkie auta posiadające ABS mają taki wyłącznik

pawelk2002
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 450
Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: pawelk2002 » 13 kwie 2012, 20:42

Pokarz komorę silnika będzie wiadomo czy masz pompę z ABS-em

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 13 kwie 2012, 20:47

Jeśli masz abs to masz też jej pompe obok zbiorniczka wyrównawczego

http://otomoto.pl/audi-80-C23606558.html

http://otomoto.pl/audi-80-1-9tdi-90km-C23634082.html

spojrz na zdjecia komory silnika.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 13 kwie 2012, 20:48

Poznać po pompce ABS w komorze silnika koło serwa ;-)

Włącznik to tylko wyłącznik ABSu, bywały instalacje bez wyłącznika.

Awatar użytkownika
majekk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 06 cze 2010, 19:50
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: majekk » 13 kwie 2012, 20:49

Zajrzyj pod maskę

Pompa ABS zaznaczona strzałką ;-)


Obrazek

Awatar użytkownika
depe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 26 wrz 2011, 11:10
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: depe » 13 kwie 2012, 22:04

Dzięki :D

no to mam : )
Czyli wszystko w jak najlepszym porządku.
Ale w końcu do czego jest ten... przycisk? (to jest w ogóle przycisk?)

Skoro mam ABS, to czy jest sens kupować sam przycisk i go podpinać?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 13 kwie 2012, 22:11

Wyłącznik przydatny kiedy mamy pompę z EDSm a bez EDS to tylko wyłącznik ABSu praktycznie nie przydatna rzecz.

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 13 kwie 2012, 22:12

Przycisk jest do przyciskania :-P I po przyciśnięciu go ABS nam "znika" by dać upust emocjom :-D

Awatar użytkownika
rafal9h10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 06 sty 2010, 18:31
Lokalizacja: Uchanie/Chełm

Post autor: rafal9h10 » 13 kwie 2012, 22:17

Przyciskiem można wyłączyć ABS ale ma to sens jedynie podczas ostrego hamowania na suchym. Więc niech najlepiej będzie cały czas włączony.
Ten przycisk ABS to nie jest zwyczajny przycisk włącz/wyłącz. Gdy go naciśniesz to zwiera styki, jak puścisz to powraca do pierwotnego położenia. Więc żeby rozłączać nim obwód potrzeba jeszcze przynajmniej dodatkowy przekaźnik.

damiango
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 26 lis 2009, 17:50
Lokalizacja: Kolbuszowa
Kontakt:

Post autor: damiango » 13 kwie 2012, 22:29

rafal9h10 pisze:Przyciskiem można wyłączyć ABS ale ma to sens jedynie podczas ostrego hamowania na suchym. Więc niech najlepiej będzie cały czas włączony.
Ten przycisk ABS to nie jest zwyczajny przycisk włącz/wyłącz. Gdy go naciśniesz to zwiera styki, jak puścisz to powraca do pierwotnego położenia. Więc żeby rozłączać nim obwód potrzeba jeszcze przynajmniej dodatkowy przekaźnik.
Nie zgadzam się z pierwszym zdaniem, wyłącznik świetnie sprawdza się podczas hamowania na śniegu, żwirze i piasku ponieważ pod blokującymi się kołami wytwarza naturalny klin który pomaga szybciej zatrzymać auto. Podczas hamowania na śniegu z włączonym ABSem można się nieźle "przejechać" :-/

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 16 kwie 2012, 23:56

Ostatnio na uczelni koleś opowiadał, że najlepszą efektywność hamowania uzyskujemy w przypadku hamowania kół na granicy przyczepności, pokazywał nam nawet wykres i wg tego wszystkiego najlepszą efektywność mają auta z ABSem.
Osobiście nie wiem, czy to prawda z tym naturalnym klinem, różne wypowiedzi czytałem i różnie ludzie mówią... :roll:

damiango
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 26 lis 2009, 17:50
Lokalizacja: Kolbuszowa
Kontakt:

Post autor: damiango » 17 kwie 2012, 00:10

z życia wzięte..ile razy zdarzyło mi się hamować na śniegu z ABSem auto prawie zawsze zamiast zatrzymać się w miejscu, jechało jeszcze parę metrów. Wiele razy mogło się to źle skończyć chociaż zawsze hamowałem z dużym wyprzedzeniem i zachowaniem ostrożności. Natomiast po odłączeniu ABS auto zachowywało się dużo bardziej przewidywanie, zatrzymywało się i nie narażało mnie na palpitacje serca..ale profesora nie mam wiec co ja mogę wiedzieć <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy bezpieczeństwa Air bag i ABS”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl