Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABT] Przewód sygnałowy sondy lambda.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
ananas

[2.0 ABT] Przewód sygnałowy sondy lambda.

Post autor: ananas » 14 kwie 2012, 18:04

Mam strasznie niechlujnie położoną wiązkę od gazu, poza tym wszystkie jej przewodu chowają się za ścianę grodziową komory silnika i nie wiem którędy wraca sygnał sondy lamda od układu od gazu do sterownika.

Gdzie dokładnie znajduje się "wejście" przewodu od sondy lambda w tym silniku do sterownika (gdzie chowa się do tej osłonki plastikowej) i jaki on ma kolor?

Czy przewód ten przypadkiem nie wchodzi do tej osłonki razem z przewodami od TPS?

Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

Post autor: romeo » 18 kwie 2012, 19:23

kolego nikt ci nie pomoze jezeli nie napiszesz jaką masz instalację gazową :-/
niechlujnie to opisałeś jaki wogóle masz problem?

ananas

Post autor: ananas » 18 kwie 2012, 23:47

Zatem poprawiam się:
Gaz jest I generacji, z jakąś tam centralką NECAM'u. Problem jest w tym, że nie mogę zlokalizować, w której wiązce przewodów w komorze silnika znajduje się przewód do sterownika od sondy lamda.

Teraz sprawa wygląda tak:
Przewód od sondy jest puszczony nową wiązką która chowa się gdzieś za ścianą grodziową i nie wiem co tam się z nim dzieje i tym samym nie wiem, którym przewodem ten sygnał z tamtąd wraca i gdzie łączy się z przewodem właściwym do sterownika aby podać sygnał z sondy lamda.

Dlatego też pytam się, gdzie jest "wpuszczony" w wiązkę przewód sondy lambda do sterownika i jaki ma kolor. (Czy on przypadkiem nie "wchodzi" do wiązki z przewodami od TPS i ma koloru czerwony?)

Ciekawi mnie to, ponieważ teraz sonda lamda wskazuje 0V (jest uszkodzona najwyraźniej), tylko podczas jazdy na gazie nie wywala mi w ECU błąd, że sonda jest odłączona lub zwarta do masy i dlatego też szukam właściwego przewodu do sterownika by go zewrzeć "na krótko" do masy i sprawdzić, czy sterownik wywali błąd. Będę wtedy wiedział czy wina jest po stronie instalacji gazowej, przewodu czy też uszkodzenia sterownika.

Ze schematów elektrycznych nie jestem odczytać jaki to jest kolor bo są zbyt słabej jakości, a i tez nie ma powiedziane w której wiązce ten przewód biegnie.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 kwie 2012, 14:53

Gaz I generacji nie korzysta z sondy nie posiada Attuator , wiec się zdecyduj? którą posiadasz.

ananas

Post autor: ananas » 21 kwie 2012, 21:30

Ale słyszałem, że w pierwsza generacja też odcina sondę lamda od sterownika za pomocą przekaźnika lub jakiegoś tam układu elektronicznego.

Poza tym dzisiaj zostało zidentyfikowane wszystko. Naprawione zostało połączenie przewodów w skrzynce biezpieczników (tam ktoś wrzucił dodatkowy przekaźnik odcinający sondę) no i dalej wszystko już się ładnie znalazło.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl