Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 2.0 ABT lpg ] problem z obrotami brak ssania ??

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Qamil991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 19 kwie 2012, 07:07

[80 b4 2.0 ABT lpg ] problem z obrotami brak ssania ??

Post autor: Qamil991 » 19 kwie 2012, 08:16

Witam.
Zacznę prosto z mostu bo nie lubię się rozpisywać.

Problem:

Odpalanie z rana. po odpaleniu silnik nie równo pracuje na benzynie tak jak by miał za małe obroty ( nieraz gaśnie od razu po odpaleniu ) później jest już ok ( zachowuje się tak jak by nie było ssania )

Niedawno miałem problem z obrotami otóż podczas jazdy auto nieraz samo dodawało gazu, na światłach stal na bardzo wysokich obrotach. Po wizycie u gazownika okazało się ze była przełączona jakaś opcja i komputer benzynowy uczył się jazdy na gazie i dlatego wariował. Po regulacji problem zniknął.

Od niedawna pojawił się problem z obrotami na gazie ( na biegu jałowym )
na benzynie są normalne ( 1000obr ) a na gazie za małe ( 700-800obr ) na gazie potrafił zgasnąć na zakręcie, bądź przy zrzuceniu na luz.

2 miesiące temu wymienione świece i kopułka
wcześniej został wymieniony także parownik i silniczek krokowy
Instalacja gazowa to mono-wtrysk


Co może być przyczyną takiego zachowania silnika :?:
Silnik zachowuje się tak jak by nie było ssania

Jest jeszcze jeden mały problem podczas ruszania nieraz szarpie wrzucę 2 też szarpie na wyższych biegach problem znika. Co może być przyczyną :?:

rejdzik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:45
Lokalizacja: Hawick / UK

Post autor: rejdzik » 19 kwie 2012, 09:25

Do sprawdzenia czujnik temperatury - ten dwu pinowy. On jest od ssania.
Myślę że dodatkowym problemem jest sonda, do sprawdzenia oscylacja.
Ponadto do sprawdzenia odczyty z potencjometru przepustnicy.

Co do gaśnięcia po wrzuceniu luzu. Problem ten zawsze będzie występował z założoną rurą od tłumika szmerów ssania (albo czyt rezonatora), podczas jazdy do dolotu wpada powietrze z coraz większym ciśnieniem, nastawy gazu są raczej stałe więc powyżej jakiejś tam prędkości przy wrzuceniu na luz mieszanka na tyle się zuboży, że silnik po prostu gaśnie. Problem znika po zdjęciu rury elastycznej od filtra ALE...tracisz trochę na sprawności silnika. Mi auto gaśnie powyżej 60km/h gdy wrzuce na luz, ale przy tej prędkości nie powinno się luzować silnika, nawet dla bezpieczeństwa.

Qamil991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 19 kwie 2012, 07:07

Post autor: Qamil991 » 19 kwie 2012, 10:25

jeżeli chodzi o sondę lambda tak ? to gazownik ja sprawdzał i niby jest wszystko ok
[edit]
czujnik ten od ssania byl niedawno wymieniany
[edit]
Co do wrzucania na luz to przy redukcji biegu np przed zakrętem tez nieraz potrafi zgasnąć

Awatar użytkownika
jooreck
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 17 lip 2012, 20:41
Lokalizacja: Niemce LUB

Post autor: jooreck » 28 lip 2012, 23:37

Wybaczcie, że odkopuję temat, ale w moim świeżo zakupionym B4 mam identyczne objawy :/ Na parkingu nie da się w miejscu skręcić na maksa, bo zgaśnie. Dzisiaj skręcałem do siebie na parking, to po redukcji na dwójkę i skręceniu do prawie 90stopni zgasł. Całe szczęście nie jechałem szybko, bo wylądowałbym w rowie :/

W ostatnich dniach zmieniany był rozrząd i świece. Myślałem, że przynajmniej wymiana świec coś pomoże, ale spotkałem się z rozczarowaniem niestety... Audik po odpaleniu pochodzi chwilę i traci obroty. Raz zgaśnie, raz już prawie gaśnie, ale zaraz dostaje obrotów i pochodzi jeszcze chwilę.

Auto kupione dokładnie dwa tyg temu. Objawy nasiliły się w ostatnim tygodniu. Pomoże ktoś jakąś dobrą radą?
Spróbuję podkręcić obroty, ale nie wiem czy to coś da :/

Pozdrawiam!

[edit] jeszcze jedno, korzystając z okazji. Co może być przyczyną smrodku spalin we wnętrzu auta i dmuchania ciepłym powietrzem nawet jeśli nawiew ustawiony jest na zimne?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 lip 2012, 07:25

jooreck pisze:Objawy nasiliły się w ostatnim tygodniu. Pomoże ktoś jakąś dobrą radą?
a czujnik niebieski sprawdzałeś :?:
Masz gaz czy tylko bp i na jakim paliwie tak się dzieje.
Tu masz temat gdzie jest podane jak sprawdzić niebieski czujnik b4-20-abtpo-dluzszym-staniu-nie-odpala-t65390.html

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 29 lip 2012, 15:50

Na gazie masz śrubki do regulacji, u mnie jest taka radełkowana( i na klucz 10) jak ją wkręcę, to od 2000rpm obroty wolno spalają i auto nie gaśnie nawet jak przy 180km/h wrzuce na luz, gdy była trochę wykręcona, to obroty od 2000rpm strasznie szybko spadały i auto momentalnie gasło, w zakrętach tak samo (ale tylko w prawo podczas np. parkowania).

Awatar użytkownika
jooreck
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 17 lip 2012, 20:41
Lokalizacja: Niemce LUB

Post autor: jooreck » 29 lip 2012, 23:49

Auto sama benzyna, jutro sprawdzę ten czujnik. A audik gaśnie niezależnie w którą stronę skręcę :-/ Najwyżej jeszcze jutro do sprawdzonego mechanika podjadę i może on ustali przyczynę, ponieważ jak byłem na wymianie rozrządu, to przyspieszył mi zapłon, jak wspomniałem mu o szarpaniu i zamulaniu na zimnym silniku. Wcześniej aż takiej manii nie miał, dopiero po tym ustawianiu...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl