Witam.
Zacznę prosto z mostu bo nie lubię się rozpisywać.
Problem:
Odpalanie z rana. po odpaleniu silnik nie równo pracuje na benzynie tak jak by miał za małe obroty ( nieraz gaśnie od razu po odpaleniu ) później jest już ok ( zachowuje się tak jak by nie było ssania )
Niedawno miałem problem z obrotami otóż podczas jazdy auto nieraz samo dodawało gazu, na światłach stal na bardzo wysokich obrotach. Po wizycie u gazownika okazało się ze była przełączona jakaś opcja i komputer benzynowy uczył się jazdy na gazie i dlatego wariował. Po regulacji problem zniknął.
Od niedawna pojawił się problem z obrotami na gazie ( na biegu jałowym )
na benzynie są normalne ( 1000obr ) a na gazie za małe ( 700-800obr ) na gazie potrafił zgasnąć na zakręcie, bądź przy zrzuceniu na luz.
2 miesiące temu wymienione świece i kopułka
wcześniej został wymieniony także parownik i silniczek krokowy
Instalacja gazowa to mono-wtrysk
Co może być przyczyną takiego zachowania silnika :?:
Silnik zachowuje się tak jak by nie było ssania
Jest jeszcze jeden mały problem podczas ruszania nieraz szarpie wrzucę 2 też szarpie na wyższych biegach problem znika. Co może być przyczyną :?:
[80 b4 2.0 ABT lpg ] problem z obrotami brak ssania ??
Do sprawdzenia czujnik temperatury - ten dwu pinowy. On jest od ssania.
Myślę że dodatkowym problemem jest sonda, do sprawdzenia oscylacja.
Ponadto do sprawdzenia odczyty z potencjometru przepustnicy.
Co do gaśnięcia po wrzuceniu luzu. Problem ten zawsze będzie występował z założoną rurą od tłumika szmerów ssania (albo czyt rezonatora), podczas jazdy do dolotu wpada powietrze z coraz większym ciśnieniem, nastawy gazu są raczej stałe więc powyżej jakiejś tam prędkości przy wrzuceniu na luz mieszanka na tyle się zuboży, że silnik po prostu gaśnie. Problem znika po zdjęciu rury elastycznej od filtra ALE...tracisz trochę na sprawności silnika. Mi auto gaśnie powyżej 60km/h gdy wrzuce na luz, ale przy tej prędkości nie powinno się luzować silnika, nawet dla bezpieczeństwa.
Myślę że dodatkowym problemem jest sonda, do sprawdzenia oscylacja.
Ponadto do sprawdzenia odczyty z potencjometru przepustnicy.
Co do gaśnięcia po wrzuceniu luzu. Problem ten zawsze będzie występował z założoną rurą od tłumika szmerów ssania (albo czyt rezonatora), podczas jazdy do dolotu wpada powietrze z coraz większym ciśnieniem, nastawy gazu są raczej stałe więc powyżej jakiejś tam prędkości przy wrzuceniu na luz mieszanka na tyle się zuboży, że silnik po prostu gaśnie. Problem znika po zdjęciu rury elastycznej od filtra ALE...tracisz trochę na sprawności silnika. Mi auto gaśnie powyżej 60km/h gdy wrzuce na luz, ale przy tej prędkości nie powinno się luzować silnika, nawet dla bezpieczeństwa.
Wybaczcie, że odkopuję temat, ale w moim świeżo zakupionym B4 mam identyczne objawy Na parkingu nie da się w miejscu skręcić na maksa, bo zgaśnie. Dzisiaj skręcałem do siebie na parking, to po redukcji na dwójkę i skręceniu do prawie 90stopni zgasł. Całe szczęście nie jechałem szybko, bo wylądowałbym w rowie
W ostatnich dniach zmieniany był rozrząd i świece. Myślałem, że przynajmniej wymiana świec coś pomoże, ale spotkałem się z rozczarowaniem niestety... Audik po odpaleniu pochodzi chwilę i traci obroty. Raz zgaśnie, raz już prawie gaśnie, ale zaraz dostaje obrotów i pochodzi jeszcze chwilę.
Auto kupione dokładnie dwa tyg temu. Objawy nasiliły się w ostatnim tygodniu. Pomoże ktoś jakąś dobrą radą?
Spróbuję podkręcić obroty, ale nie wiem czy to coś da
Pozdrawiam!
[edit] jeszcze jedno, korzystając z okazji. Co może być przyczyną smrodku spalin we wnętrzu auta i dmuchania ciepłym powietrzem nawet jeśli nawiew ustawiony jest na zimne?
W ostatnich dniach zmieniany był rozrząd i świece. Myślałem, że przynajmniej wymiana świec coś pomoże, ale spotkałem się z rozczarowaniem niestety... Audik po odpaleniu pochodzi chwilę i traci obroty. Raz zgaśnie, raz już prawie gaśnie, ale zaraz dostaje obrotów i pochodzi jeszcze chwilę.
Auto kupione dokładnie dwa tyg temu. Objawy nasiliły się w ostatnim tygodniu. Pomoże ktoś jakąś dobrą radą?
Spróbuję podkręcić obroty, ale nie wiem czy to coś da
Pozdrawiam!
[edit] jeszcze jedno, korzystając z okazji. Co może być przyczyną smrodku spalin we wnętrzu auta i dmuchania ciepłym powietrzem nawet jeśli nawiew ustawiony jest na zimne?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
a czujnik niebieski sprawdzałeś :?:jooreck pisze:Objawy nasiliły się w ostatnim tygodniu. Pomoże ktoś jakąś dobrą radą?
Masz gaz czy tylko bp i na jakim paliwie tak się dzieje.
Tu masz temat gdzie jest podane jak sprawdzić niebieski czujnik b4-20-abtpo-dluzszym-staniu-nie-odpala-t65390.html
- ignac112
- Forum Audi 80
- Posty: 740
- Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
- Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
- Kontakt:
Na gazie masz śrubki do regulacji, u mnie jest taka radełkowana( i na klucz 10) jak ją wkręcę, to od 2000rpm obroty wolno spalają i auto nie gaśnie nawet jak przy 180km/h wrzuce na luz, gdy była trochę wykręcona, to obroty od 2000rpm strasznie szybko spadały i auto momentalnie gasło, w zakrętach tak samo (ale tylko w prawo podczas np. parkowania).
Auto sama benzyna, jutro sprawdzę ten czujnik. A audik gaśnie niezależnie w którą stronę skręcę Najwyżej jeszcze jutro do sprawdzonego mechanika podjadę i może on ustali przyczynę, ponieważ jak byłem na wymianie rozrządu, to przyspieszył mi zapłon, jak wspomniałem mu o szarpaniu i zamulaniu na zimnym silniku. Wcześniej aż takiej manii nie miał, dopiero po tym ustawianiu...