Witajcie.
Mam pewien problem z moim audi b4 92 rok 2,0+g
Otóż wstawilem samochód do mechaniora, coś tam było ze skrzynią biegów, a przy okacji powiedzialem chlopakom że mi smierdzi z nawiewu czasami, chłopaki zrobili swoje i do tego przedmuchali nawiewy (mówili że przeczyścili). Smrodu nie czuć ale szybko lekko parują od dołu, nie jestem w stanie powiedziec czy to para czy moze tłuszcz, po pierwszym przetarciu zostawily brud na scierce, potem natomiast juz na "czysto". Czy może to być wina nagrzewnicy?
aha i problem numer 2.
Wskazówka temperatury w trasie praktycznie nie przekracza 80 st. (z reguły około 70) i w ogóle ciężko się rozgrzewa, mimo że gaz który również jest ustawiony na temperaturę, załącza się zawsze bez problemu po kilkunastu sekundach / minutach, natomiast po trasie dzis postałem w korkach to mi wskazówka do 100 st. dojechała. Odrazu powiem że wymieniałem już termostat i podobno mechaniory jakis czujnik temperatury tez wymieniali. Do tego zauważyłem że przy tych 100 st nie załączył mi się wentylator.
problem nr 3
B4 jest w automacie, niedawno wymieniałem silnik krokowy a audióweczka na biegu P (parking) potrafi czasami sama z siebie wkręcić się na ponad 2 tys obrotów i je utrzymywać.
Dobra to tyle sorry że tak wszystko w jednym,
Piszę do was z prośba o rady bo może niektóre rzeczy to kwestia przykręcenia śrubki a ja jako człowiek na mechanice sie nie znający sam tego nie rozgryzę. Chodzi też o to żebyście nakierowali mnie co można zrobić żeby nie wymieniając połowy samochodu naprawić go, bo ostatnio strasznie zżerają mnie opłaty na mechaników w ciągu roku wydałem prawie 3000 zł na moją 20 letnią kobyłkę
Pozdrawiam
[2.0 ABK LPG] Czyżby nagrzewnica
[2.0 ABK LPG] Czyżby nagrzewnica
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2012, 11:32 przez cubson, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
_uwaga
1. tak moze to byc wina nagrzewnicy, pytanie czy ubywa płyn?
2. jak czujnik temp nie jest ori to mogą być przekłamania i wskazywać nieprawidłowo, natomiast wentylator powinien się załączyć przy tak wielkim wskazaniu, może być uszkodzony wyłącznik termiczny w chłodnicy.
3. Tak może to robić nieszczęsny silnik krokowy ale również potencjometr przepustnicy jak i nieszczelneść w układzie ssącym.
1. tak moze to byc wina nagrzewnicy, pytanie czy ubywa płyn?
2. jak czujnik temp nie jest ori to mogą być przekłamania i wskazywać nieprawidłowo, natomiast wentylator powinien się załączyć przy tak wielkim wskazaniu, może być uszkodzony wyłącznik termiczny w chłodnicy.
3. Tak może to robić nieszczęsny silnik krokowy ale również potencjometr przepustnicy jak i nieszczelneść w układzie ssącym.
Dzięki potwierdziłeś moje obawy
1)Wydaje mi się że płynu faktycznie ubywa
2)czujnik jest oryginalny, ale może to ma związek z tym że poprzedni właściciel miał "manualny" włącznik wentylatora chłodnicy, zrobil sobie guzik pod kierownicą, mechaniory mówili że niby to zrobili ale wentylator sie nie odpala
3) zapomnialem dodać że przed wymiana silniczka korkowego też tak było że audi się wkręcało, czyli to moga byc te pozostałe 2 powody
I teraz pytanie, ile mechaniorki mogą krzyknąć za naprawę, nagrzewnica + ten wentylator + obroty, nie proszę o dokładny cennik ale tylko pytam sie czy moze się orientujecie,
Pozdrawiam
1)Wydaje mi się że płynu faktycznie ubywa
2)czujnik jest oryginalny, ale może to ma związek z tym że poprzedni właściciel miał "manualny" włącznik wentylatora chłodnicy, zrobil sobie guzik pod kierownicą, mechaniory mówili że niby to zrobili ale wentylator sie nie odpala
3) zapomnialem dodać że przed wymiana silniczka korkowego też tak było że audi się wkręcało, czyli to moga byc te pozostałe 2 powody
I teraz pytanie, ile mechaniorki mogą krzyknąć za naprawę, nagrzewnica + ten wentylator + obroty, nie proszę o dokładny cennik ale tylko pytam sie czy moze się orientujecie,
Pozdrawiam
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Co do nagrzewnicy to zrób tak:
https://audi80.pl/a4-b5-18-adr-wymia ... htm#379107
Trzeba się trochę nakombinować, ale idzie sprawdzić czy nagrzewnica ok. Jak będzie chociaż trochę przeciekać to idzie to zauważyć. Lepsze to niż rozbierać całą dechę w ciemno.
https://audi80.pl/a4-b5-18-adr-wymia ... htm#379107
Trzeba się trochę nakombinować, ale idzie sprawdzić czy nagrzewnica ok. Jak będzie chociaż trochę przeciekać to idzie to zauważyć. Lepsze to niż rozbierać całą dechę w ciemno.