Witam serdecznie, strasznie nurtowal mnie temat turbo w abk, dlugo nad tym myslalem, i w koncu wzialem sie nad praca wstawienia do mojej audi turbo. Poki co, jestem na etapie podlaczania wydechu do turbo i podlaczenia wszystkich wezy od turbo do kolektora i przeplywomierza, ale praca idzie ku dobremu kolektor wraz z turbo podszedl z passata b5 1.9 tdi 110 km, turbina z kolektorem juz zamontowana i podlaczone smarowanie, jedyna praca przy kolektorze to bylo uciac cale mocowanie od egr i zaspawanie tego, smarowanie podlaczone z wolnego miejsca przy czujniku oleju oraz spust oleju z turbo poszedl do bloku przy misce, poki co troche brak czasu i weny na konczenie mojego projektu ale niedlugo powinienem sie wyrobic, wszystko bede potem opisywal co zrobilem aby to poskladam, niestety bez fotostory oto filmik ktory przedstawia pierwsze odpalenie, niestety bez pospawanego kolektora po egr i tlumika, oto on Moc w jaka celuje to okolo 170-180 km, czy uda mi sie z tegoo tyle wykrzesac, okaze sie po zlozeniu i dostrojeniu wszystkiego. niedlugo umieszcze drugi filmik juz po zlozeniu ktory przedstawi efekty jak to jedzie, mam nadzieje ze bedzie sie oplacalo. Piszcie i komentujcie.
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2012, 13:44 przez snufflux, łącznie zmieniany 1 raz.
Boże widzisz i nie grzmisz. No tak plastik nie przewodzi prądu.
Po nie miłym wstępie:
1 . Czym to stroisz??
2 . Jak regulowane bedzie doładowanie??
3 . Jaki stopień sprężania??
4 . Jakie doładowanie ?
5 I moje osobiste pytanie??
5 a !! Obiecaj że zrobisz zdjęcia lub film silnika po rozwałce. mam takie małe hobby lubie oglądać stopione tłoki i pogiete korby uwalone panewki :mrgreen:
Sporo tutaj niejasności i niedomówień. Ale może założyciel tematu wyjaśni tajemnice sterowania, strojenia i ładowania. Sam jestem ciekaw jak to będzie pod obciążeniem jechać :mrgreen:
Mabrothrax pisze:Nie bądź taki krytyczny Tomku :mrgreen:
Sporo tutaj niejasności i niedomówień. Ale może założyciel tematu wyjaśni tajemnice sterowania, strojenia i ładowania. Sam jestem ciekaw jak to będzie pod obciążeniem jechać :mrgreen:
Nie jestem ale też czekam na odpowiedzi na pytania. Wiesz że turbo od tdi to porażka i nie sprawdzi się w benzynie.
A w jaki sposob to turbo bedzie dmuchac przy np 6000rpm? Bo od diesla suszarka to raczej az tak sie nie rozkreci zeby bylo cisnienia tyle ile trzeba. Od czego wtryski? Jak lightowo by to ustawic to moze by jezdzilo ale max to 130KM moim zdaniem zeby silnik sie nie rozpadl i na takiej suszarce.
Fighter001, przy odpowiednio niskim ciśnieniu sprezarka od diesela napompuje tyle ile trzeba, co nie oznacza ze przy jakimś normanym spuchnie i faktycznie bedzie tylko obciażać silnik.
Widze ze zaczyna panować moda na ABK, jednen wsadza do betrójki inny wysadza
No wlasnie przy odpowiednio niskim cisnieniu wiec za wiele sie tym nie wydmucha a napewno nie 180KM, byl juz kompresor w 1.8 i jezdzilo wiec dlaczego nie turbo w 2.0. Trzymam kciuki za autora albo raczej za korby jego silnika <ok> poskladaj wystroj i pokaz jak to lata bo jestem ciekawy.
Uwazam, ze zeby turbić silnik benzynowy wolnossacy, trzeba najpierw zainteresować sie jakąć fachową literatura i przeanalizować jakieś mozliwe rozwazania, bo niestety ale czesto wychodzi ze to co na pierwszy rzut oka wydaje sie "kupuję i montuję" nie jest wcale takie proste. Wiec majac graty na stole to jeszcze nie pora mowić uturbiłem ABK tak samo nie jest tym powieszenie sprezarki i puszczenie rur. Bo co z turbo jeśli nie ma mozliwości strojenia, ani nawet nie zna sie mapy spręzarki. Mimo to jednak oczywiscie kibicuje mocno. <ok>