Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Kolejny projekt turbo w abk !!! :)

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
snufflux
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 sie 2010, 13:21

[B4 ABK] Kolejny projekt turbo w abk !!! :)

Post autor: snufflux » 19 kwie 2012, 23:42

Witam serdecznie, strasznie nurtowal mnie temat turbo w abk, dlugo nad tym myslalem, i w koncu wzialem sie nad praca wstawienia do mojej audi turbo. Poki co, jestem na etapie podlaczania wydechu do turbo i podlaczenia wszystkich wezy od turbo do kolektora i przeplywomierza, ale praca idzie ku dobremu :) kolektor wraz z turbo podszedl z passata b5 1.9 tdi 110 km, turbina z kolektorem juz zamontowana i podlaczone smarowanie, jedyna praca przy kolektorze to bylo uciac cale mocowanie od egr i zaspawanie tego, smarowanie podlaczone z wolnego miejsca przy czujniku oleju oraz spust oleju z turbo poszedl do bloku przy misce, poki co troche brak czasu i weny na konczenie mojego projektu ale niedlugo powinienem sie wyrobic, wszystko bede potem opisywal co zrobilem aby to poskladam, niestety bez fotostory :( oto filmik ktory przedstawia pierwsze odpalenie, niestety bez pospawanego kolektora po egr i tlumika, oto on Moc w jaka celuje to okolo 170-180 km, czy uda mi sie z tegoo tyle wykrzesac, okaze sie po zlozeniu i dostrojeniu wszystkiego. niedlugo umieszcze drugi filmik juz po zlozeniu ktory przedstawi efekty jak to jedzie, mam nadzieje ze bedzie sie oplacalo. Piszcie i komentujcie.
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2012, 13:44 przez snufflux, łącznie zmieniany 1 raz.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 20 kwie 2012, 00:46

Boże widzisz i nie grzmisz. No tak plastik nie przewodzi prądu.

Po nie miłym wstępie:

1 . Czym to stroisz??
2 . Jak regulowane bedzie doładowanie??
3 . Jaki stopień sprężania??
4 . Jakie doładowanie ?
5 I moje osobiste pytanie??

5 a !! Obiecaj że zrobisz zdjęcia lub film silnika po rozwałce. mam takie małe hobby lubie oglądać stopione tłoki i pogiete korby uwalone panewki :mrgreen:

Pozdrawiam i nie życze powodzenia

Niestety :cry: :cry: :cry:

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 20 kwie 2012, 06:34

Nie bądź taki krytyczny Tomku :mrgreen:

Sporo tutaj niejasności i niedomówień. Ale może założyciel tematu wyjaśni tajemnice sterowania, strojenia i ładowania. Sam jestem ciekaw jak to będzie pod obciążeniem jechać :mrgreen:

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 20 kwie 2012, 08:51

Mabrothrax pisze:Nie bądź taki krytyczny Tomku :mrgreen:

Sporo tutaj niejasności i niedomówień. Ale może założyciel tematu wyjaśni tajemnice sterowania, strojenia i ładowania. Sam jestem ciekaw jak to będzie pod obciążeniem jechać :mrgreen:
Nie jestem ale też czekam na odpowiedzi na pytania. Wiesz że turbo od tdi to porażka i nie sprawdzi się w benzynie.

pozdro i czekamy

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 20 kwie 2012, 09:24

Ja to wiem, Ty to wiesz. Ale nie autor ;-)

Racja, poczekajmy :-)

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 23 kwie 2012, 10:49

A w jaki sposob to turbo bedzie dmuchac przy np 6000rpm? Bo od diesla suszarka to raczej az tak sie nie rozkreci zeby bylo cisnienia tyle ile trzeba. Od czego wtryski? Jak lightowo by to ustawic to moze by jezdzilo ale max to 130KM moim zdaniem zeby silnik sie nie rozpadl i na takiej suszarce.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 23 kwie 2012, 11:27

Fighter001, przy odpowiednio niskim ciśnieniu sprezarka od diesela napompuje tyle ile trzeba, co nie oznacza ze przy jakimś normanym spuchnie i faktycznie bedzie tylko obciażać silnik.


Widze ze zaczyna panować moda na ABK, jednen wsadza do betrójki inny wysadza :-D

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 23 kwie 2012, 12:55

No wlasnie przy odpowiednio niskim cisnieniu wiec za wiele sie tym nie wydmucha a napewno nie 180KM, byl juz kompresor w 1.8 i jezdzilo wiec dlaczego nie turbo w 2.0. Trzymam kciuki za autora albo raczej za korby jego silnika <ok> poskladaj wystroj i pokaz jak to lata bo jestem ciekawy.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 23 kwie 2012, 16:26

Uwazam, ze zeby turbić silnik benzynowy wolnossacy, trzeba najpierw zainteresować sie jakąć fachową literatura i przeanalizować jakieś mozliwe rozwazania, bo niestety ale czesto wychodzi ze to co na pierwszy rzut oka wydaje sie "kupuję i montuję" nie jest wcale takie proste. Wiec majac graty na stole to jeszcze nie pora mowić uturbiłem ABK tak samo nie jest tym powieszenie sprezarki i puszczenie rur. Bo co z turbo jeśli nie ma mozliwości strojenia, ani nawet nie zna sie mapy spręzarki. Mimo to jednak oczywiscie kibicuje mocno. <ok>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 kwie 2012, 13:44

Proszę na przyszłość pamiętać o stosowaniu TAGów

Awatar użytkownika
king86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:07
Lokalizacja: Reszel

Post autor: king86 » 25 kwie 2012, 22:01

Mam pytanie czy wał korbowy z ACE jest mocniejszy od wału ABK , i czy pasują zamiennie <ok>

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 25 kwie 2012, 22:41

ETKa mówić wał być taki sam.

Awatar użytkownika
king86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:07
Lokalizacja: Reszel

Post autor: king86 » 25 kwie 2012, 23:00

czyli 160-170 kunia powinien wytrzymać?

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 25 kwie 2012, 23:25

wal i panewki rzadko w ktorym 6A/ACE wytrzymuja 140km i przebieg 300000km zatem taki jak Twoj polegnie duzo duzo szybciej ale trzymam kciuki <ok>

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 25 kwie 2012, 23:50

keczy, Problem panewek w ACE to nie problem mocy. Słupek ABK ma inne smarowania i podpory wału jest lepszy lecz cięższy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl