Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] - buczenie - plecionka w wydech

Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

[B4 1.9 1Z] - buczenie - plecionka w wydech

Post autor: Dawidof » 21 kwie 2012, 12:09

Był już temat o buczeniu w 1Z w okolicach 2000obr. w czasie jazdy. Wymieniłem poduche zamiennik spod silnika na ori używaną i buczenie zmalało (o czym napisałem w tamtym temacie). Jednak dalej nie daje mi to spokoju. Dziś kupując olej wpadły mi w oko plecionki do wydechu. W naszych 80 nie ma takiego cuda w serii, więc może warto to założyć bo drogie to nie jest, a może rozwiąże problem raz na zawsze? :-) Ja mam zamiast kata wstawiony taki tłumik przelotowy i pomyślałem, że może tam taką plecionkę wspawać?? Co wy na to? Czy taka operacja ma wg Was sens?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 21 kwie 2012, 12:59

Plecionka na pewno zmniejszy trochę drgania na wydechu, ale nie jestem pewien czy to on odpowiada za to buczenie. Niestety nikt chyba problemu nie rozwiązał ostatecznie, bo sporo czytałem o tym buczeniu. Sam miałem to u siebie w A80, miał znajomy w Fordzie.

Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dawidof » 21 kwie 2012, 16:37

No tak, ale czy sensowne jest wstawianie plecionki w miejsce kata? W 1.9TDI 131KM jest wcześniej, niedaleko za turbawką.
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2012, 16:38 przez Dawidof, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 21 kwie 2012, 16:39

Dawidof pisze:No tak, ale czy sensowne jest wstawianie plecionki w miejsce kata? W 1.9TDI 131KM jest wcześniej, niedaleko za turbawką.
W miejsce kata nie, jak już to wstawiłbym go przed katem.

PS, sorki przez przypadek edytowałem ci posta, ale nic nie zmieniłem.

Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dawidof » 22 kwie 2012, 00:45

No właśnie też myślałem żeby przed katem, tylko szkoda ciąć kawał porządnej rury :-P A gdyby to mocowanie do podwozia co jest przed katem zmienić. One jest zamontowane na sztywno, mimo tej sprężyny. Kombinuje jeszcze żeby to przerobić na połączenie typu tulejka metalowo gumowa alba całkiem sama guma, jakaś twardsza ale tylko guma. Nic, trza będzie z tym poeksperymentować.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 kwie 2012, 09:26

Dawidof pisze:No właśnie też myślałem żeby przed katem, tylko szkoda ciąć kawał porządnej rury
Powiem ci tylko ,że plecionka nic ,albo prawie nic ,ci nie da ,u mnie ,jak i zapewne u większości uzytkowników ,bez plecionki nie ma żadnego buczenia ,no może prucz typowego ,przy niskiej prędkosci obrotowej ponizej 1600obr .na 4 i 5 tym biegu ,ale to akurat ma każda audi 80 tdi ,taka ich uroda ,i tego nic nie zmieni ...ale działaj ,próbuj ,może coś osiągniesz ;-) Czasem efekt placebo to też jakiś efekt :-P

Awatar użytkownika
zupens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 19 lip 2009, 12:16
Lokalizacja: M-wo

Post autor: zupens » 03 maja 2012, 15:38

Kolego jak masz chęci to tnij tłumik i wstawiaj plecionkę, może to akurat to, sprawdzisz to będziesz wiedział. Ja z owym buczeniem walczyłem długo, wymiana poduszek silnika trochę je zmniejszyła ale to jeszcze nie było to, następną operacją miała być wymiana poduszek skrzyni biegów ale niestety nie zdążyłem :)

Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dawidof » 17 maja 2012, 14:54

A czy przyczyną buczenia mogłoby być zajechane sprzęgło? (np. łożysko). Bo wiem, że przecież kiedyś buczenia nie było, a i sprzęgło kiedyś nie dawało oznak zużycia. Teraz kiedy sprzęgło woła o pomste do nieba to buczenie jest. Po wymianie poduszek zmalało, a teraz znowu się nasila. Tak mi przez myśl przeszło - im słabsze sprzęgło tym bardziej buczy... co myślicie? Tzn i tak sprzęgło będe wymieniać niebawem, ale jestem ciekaw waszego zdania. A z plecionką sie wstrzymuje do wymiany sprzęgła. Zobaczymy co sie z tego wszystkiego narucha :-)

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 07 cze 2012, 11:15

Podłączę się do tematu. U mnie również występuje takie buczenie. Jak chcę umiarkowanie przyspieszyć to tego nie ma. Tylko jak trzeba wyprzedzić. Zwykle IV i V bieg.

I jeszcze jedno co mnie martwi to (ni to buczenie, ni to chrobotanie) odgłos jak zdejmę nogę z gazu. Zaczęło mi się to dziać jak zacząłem zabawę w logi dynamiczne. Tak jakby w momencie odjęcia gazu coś "otwierało się " w wydechu i dźwięk wydostawał się na zewnątrz.

Czy to możliwe, że zaślepienie EGR już pada? Bo kiedyś jak z ciekawości chciałem tam zajrzeć to ta blaszka nie grzeszyła wytrzymałością (jakaś cienka miedziana pewnie dla łatwości w obróbce).

I ewentualnie co bardziej się przyda do uszczelnienia? Silikon czy taka jasna papka do łączenia układów wydechowych?

Wostok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 22 mar 2011, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wostok » 07 cze 2012, 11:23

Jak zaślepiłeś słabą blaszką to może już się kończy :(. EGR zaślepiłem blaszką 1mm i daje rade. Uszczelniałem silikonem wysokotemperaturowym i po roku wszystko wygląda bdb.

SOKOLEOKO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 07 gru 2012, 22:13

Post autor: SOKOLEOKO » 03 mar 2013, 23:39

Panowie jeżeli chodzi o buczenie to....u mnie problem rozwiązał się w 100%,mianowicie skrzynia mi padła,wstawiłem używkę o kodzie apl i buczenie na tej skrzyni zmalało o 90% lecz skrzynię musiałem oddac gdyż synchro 3 biegu był uszkodzony,wymieniono mi skrzynie na ,,dhf''od a4,do tego kupiłem nowe sprzęgło sachsa i jest cisza jak w nowym aucie...dodam tylko że na oryginalnej skrzyni,,baa''która uległa uszkodzeniu miałem denerwujący luz na mechanizmie różnicowym i to powodowało taki rezonans...tak mi się wydaje..buczenie występowało na 4 i 5 biegu przy 2000-2400 rpm Pozdro

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 04 mar 2013, 06:42

Napewno duży wpływ na buczenie ma nasze turbo, gdyż w AFN nie ma takich problemów, niestety przelot naszych 1zetowskich turbin nie jest zbyt duży. Ja zauważyłem że u mnie największy wpływ na buczenie ma obciążenie silnika a najbardziej temperatura w dolocie, teraz kiedy na zewnątrz jest -3 stopnie, w dolocie jest ok. 20'- 30' więc buczenia prawie nie ma, ale w lato, kiedy temp. W dolocie dochodzi 60'-70'.. Buczy strasznie.

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 04 mar 2013, 07:25

w A4 z 95r AHU buczenie jest dużo silniejsze i ma charakter rezonansu.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 mar 2013, 19:05

ignac112 pisze:w A4 z 95r AHU buczenie jest dużo silniejsze i ma charakter rezonansu.
:shock: To masz jakąś wytłuczoną to A4 :mrgreen: ,bo w mojej AHU z 96 roku ,nie ma najmniejszego buczenia ,a tym bardziej jakiegoś rezonansu ;-) w b4 w zasadzie też nie ma ,tzn. jest takie jak w kązdej ,jak się zejdzie poniżej 1600 obrotów na wysokim biegu ...w A4 próbowałem coś takiego wymusić ,i nie udało się ,błoga cisza w środku nawet przy obr . ok.1400-1500 na 5 tym biegu i rozpędzaniu się z tej prędkości...ale w porównaniu z B4 ,w A4 jest duuuużo ciszej 8-)

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 04 mar 2013, 19:09

MUNIOR pisze:
ignac112 pisze:w A4 z 95r AHU buczenie jest dużo silniejsze i ma charakter rezonansu.
:shock: To masz jakąś wytłuczoną to A4 :mrgreen: ,bo w mojej AHU z 96 roku ,nie ma najmniejszego buczenia ;-) w b4 w zasadzie też nie ma ,tzn. jest takie jak w kązdej ,jak się zejdzie poniżej 1600 obrotów na wysokim biegu ...w A4 próbowałem coś takiego wymusić ,i nie udało się ,błoga cisza w środku nawet przy obr . ok.1400-1500 na 5 tym biegu i rozpędzaniu się z tej prędkości...ale w porównaniu z B4 ,w A4 jest duuuużo ciszej 8-)
Ori przebieg 270tyś, silnik żyleta, tylko te buczenie w okolicy 1800-2000rpm.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl