[B4 1.9 1Z] - buczenie - plecionka w wydech
[B4 1.9 1Z] - buczenie - plecionka w wydech
Był już temat o buczeniu w 1Z w okolicach 2000obr. w czasie jazdy. Wymieniłem poduche zamiennik spod silnika na ori używaną i buczenie zmalało (o czym napisałem w tamtym temacie). Jednak dalej nie daje mi to spokoju. Dziś kupując olej wpadły mi w oko plecionki do wydechu. W naszych 80 nie ma takiego cuda w serii, więc może warto to założyć bo drogie to nie jest, a może rozwiąże problem raz na zawsze? Ja mam zamiast kata wstawiony taki tłumik przelotowy i pomyślałem, że może tam taką plecionkę wspawać?? Co wy na to? Czy taka operacja ma wg Was sens?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
No właśnie też myślałem żeby przed katem, tylko szkoda ciąć kawał porządnej rury A gdyby to mocowanie do podwozia co jest przed katem zmienić. One jest zamontowane na sztywno, mimo tej sprężyny. Kombinuje jeszcze żeby to przerobić na połączenie typu tulejka metalowo gumowa alba całkiem sama guma, jakaś twardsza ale tylko guma. Nic, trza będzie z tym poeksperymentować.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Powiem ci tylko ,że plecionka nic ,albo prawie nic ,ci nie da ,u mnie ,jak i zapewne u większości uzytkowników ,bez plecionki nie ma żadnego buczenia ,no może prucz typowego ,przy niskiej prędkosci obrotowej ponizej 1600obr .na 4 i 5 tym biegu ,ale to akurat ma każda audi 80 tdi ,taka ich uroda ,i tego nic nie zmieni ...ale działaj ,próbuj ,może coś osiągniesz Czasem efekt placebo to też jakiś efektDawidof pisze:No właśnie też myślałem żeby przed katem, tylko szkoda ciąć kawał porządnej rury
Kolego jak masz chęci to tnij tłumik i wstawiaj plecionkę, może to akurat to, sprawdzisz to będziesz wiedział. Ja z owym buczeniem walczyłem długo, wymiana poduszek silnika trochę je zmniejszyła ale to jeszcze nie było to, następną operacją miała być wymiana poduszek skrzyni biegów ale niestety nie zdążyłem
A czy przyczyną buczenia mogłoby być zajechane sprzęgło? (np. łożysko). Bo wiem, że przecież kiedyś buczenia nie było, a i sprzęgło kiedyś nie dawało oznak zużycia. Teraz kiedy sprzęgło woła o pomste do nieba to buczenie jest. Po wymianie poduszek zmalało, a teraz znowu się nasila. Tak mi przez myśl przeszło - im słabsze sprzęgło tym bardziej buczy... co myślicie? Tzn i tak sprzęgło będe wymieniać niebawem, ale jestem ciekaw waszego zdania. A z plecionką sie wstrzymuje do wymiany sprzęgła. Zobaczymy co sie z tego wszystkiego narucha
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Podłączę się do tematu. U mnie również występuje takie buczenie. Jak chcę umiarkowanie przyspieszyć to tego nie ma. Tylko jak trzeba wyprzedzić. Zwykle IV i V bieg.
I jeszcze jedno co mnie martwi to (ni to buczenie, ni to chrobotanie) odgłos jak zdejmę nogę z gazu. Zaczęło mi się to dziać jak zacząłem zabawę w logi dynamiczne. Tak jakby w momencie odjęcia gazu coś "otwierało się " w wydechu i dźwięk wydostawał się na zewnątrz.
Czy to możliwe, że zaślepienie EGR już pada? Bo kiedyś jak z ciekawości chciałem tam zajrzeć to ta blaszka nie grzeszyła wytrzymałością (jakaś cienka miedziana pewnie dla łatwości w obróbce).
I ewentualnie co bardziej się przyda do uszczelnienia? Silikon czy taka jasna papka do łączenia układów wydechowych?
I jeszcze jedno co mnie martwi to (ni to buczenie, ni to chrobotanie) odgłos jak zdejmę nogę z gazu. Zaczęło mi się to dziać jak zacząłem zabawę w logi dynamiczne. Tak jakby w momencie odjęcia gazu coś "otwierało się " w wydechu i dźwięk wydostawał się na zewnątrz.
Czy to możliwe, że zaślepienie EGR już pada? Bo kiedyś jak z ciekawości chciałem tam zajrzeć to ta blaszka nie grzeszyła wytrzymałością (jakaś cienka miedziana pewnie dla łatwości w obróbce).
I ewentualnie co bardziej się przyda do uszczelnienia? Silikon czy taka jasna papka do łączenia układów wydechowych?
Panowie jeżeli chodzi o buczenie to....u mnie problem rozwiązał się w 100%,mianowicie skrzynia mi padła,wstawiłem używkę o kodzie apl i buczenie na tej skrzyni zmalało o 90% lecz skrzynię musiałem oddac gdyż synchro 3 biegu był uszkodzony,wymieniono mi skrzynie na ,,dhf''od a4,do tego kupiłem nowe sprzęgło sachsa i jest cisza jak w nowym aucie...dodam tylko że na oryginalnej skrzyni,,baa''która uległa uszkodzeniu miałem denerwujący luz na mechanizmie różnicowym i to powodowało taki rezonans...tak mi się wydaje..buczenie występowało na 4 i 5 biegu przy 2000-2400 rpm Pozdro
Napewno duży wpływ na buczenie ma nasze turbo, gdyż w AFN nie ma takich problemów, niestety przelot naszych 1zetowskich turbin nie jest zbyt duży. Ja zauważyłem że u mnie największy wpływ na buczenie ma obciążenie silnika a najbardziej temperatura w dolocie, teraz kiedy na zewnątrz jest -3 stopnie, w dolocie jest ok. 20'- 30' więc buczenia prawie nie ma, ale w lato, kiedy temp. W dolocie dochodzi 60'-70'.. Buczy strasznie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
:shock: To masz jakąś wytłuczoną to A4 :mrgreen: ,bo w mojej AHU z 96 roku ,nie ma najmniejszego buczenia ,a tym bardziej jakiegoś rezonansu w b4 w zasadzie też nie ma ,tzn. jest takie jak w kązdej ,jak się zejdzie poniżej 1600 obrotów na wysokim biegu ...w A4 próbowałem coś takiego wymusić ,i nie udało się ,błoga cisza w środku nawet przy obr . ok.1400-1500 na 5 tym biegu i rozpędzaniu się z tej prędkości...ale w porównaniu z B4 ,w A4 jest duuuużo ciszej 8-)ignac112 pisze:w A4 z 95r AHU buczenie jest dużo silniejsze i ma charakter rezonansu.
- ignac112
- Forum Audi 80
- Posty: 740
- Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
- Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
- Kontakt:
Ori przebieg 270tyś, silnik żyleta, tylko te buczenie w okolicy 1800-2000rpm.MUNIOR pisze::shock: To masz jakąś wytłuczoną to A4 :mrgreen: ,bo w mojej AHU z 96 roku ,nie ma najmniejszego buczenia w b4 w zasadzie też nie ma ,tzn. jest takie jak w kązdej ,jak się zejdzie poniżej 1600 obrotów na wysokim biegu ...w A4 próbowałem coś takiego wymusić ,i nie udało się ,błoga cisza w środku nawet przy obr . ok.1400-1500 na 5 tym biegu i rozpędzaniu się z tej prędkości...ale w porównaniu z B4 ,w A4 jest duuuużo ciszej 8-)ignac112 pisze:w A4 z 95r AHU buczenie jest dużo silniejsze i ma charakter rezonansu.