[Coupe 8B] Linka el. szyb, jak to zrobić lub gdzie .
[Coupe 8B] Linka el. szyb, jak to zrobić lub gdzie .
Witam.
Zacinała mi się szyba i w końcu pękła linka.
Mam teraz problem bo wszędzie gdzie dzwonie w Warszawie:
Link-Plast
Auto linka obok szembeka
Zrobią chętnie ale na wyjętym mechanizmie. 100-150zł za samo nawinięcie linki
Pytanie jak to wyjąć i czy mocno trudno?
A co gorsze jak to włożyć żeby było dobrze i nie świszczało i gwizdało, i szybka była cała.
Dodam że to audi coupe więc precyzja wskazana.
Jeśli ktoś to robił proszę o szczegółowy opis
albo zna kogoś kto by to dobrze zrobił, to proszę o namiary. Warszawa, Łuków i okolice
Zacinała mi się szyba i w końcu pękła linka.
Mam teraz problem bo wszędzie gdzie dzwonie w Warszawie:
Link-Plast
Auto linka obok szembeka
Zrobią chętnie ale na wyjętym mechanizmie. 100-150zł za samo nawinięcie linki
Pytanie jak to wyjąć i czy mocno trudno?
A co gorsze jak to włożyć żeby było dobrze i nie świszczało i gwizdało, i szybka była cała.
Dodam że to audi coupe więc precyzja wskazana.
Jeśli ktoś to robił proszę o szczegółowy opis
albo zna kogoś kto by to dobrze zrobił, to proszę o namiary. Warszawa, Łuków i okolice
Ostatnio zmieniony 07 paź 2007, 13:02 przez Leski, łącznie zmieniany 1 raz.
Przy naprawie tego ustrojstwa wymagana jest niezwykła precyzja. U siebie zastosowałem dwie linki do przerzutek Drugi raz tego za żadne skarby nie bede robił tylko kupie nowy mechanizm w ASO
Tylko, że w moim przypadku nikt mi tego nie chciał dorobić ani nawinąć. Jeżeli za 150zł oferują się to nawinąć to bym się w sumie nie zastanawiał.
Poszukaj, może kktoś to zrobi bez wyciągania szyby
Tylko, że w moim przypadku nikt mi tego nie chciał dorobić ani nawinąć. Jeżeli za 150zł oferują się to nawinąć to bym się w sumie nie zastanawiał.
Poszukaj, może kktoś to zrobi bez wyciągania szyby
- hołard
- Forum Audi 80
- Posty: 1025
- Rejestracja: 23 lis 2006, 11:12
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Białystok
Witam tak się składa że robiłem taki manewr w swoim coupe Pękła mi linka od strony kierowcy i ciężko dostac samą linkę, w ASO około 300zł, chyba w Auto linka chcieli 250zł za taką :-x Ja zrobiłem tak że kupiłem na allegro cały podnosnik ze stelażem, silniczkiem i cięgnem i przełożyłem silniczek z cięgnem (nie pamiętam juz ale siliczek i tak trzeba rozkręcić zeby naciągnąć linkę na podnosnik :roll: ). Można też prościej przełożyć cały podnośnik, ale musisz kupić koniecznie z tych roczników z których jest twoje coupe, bo w pózniejszych modelach troszke inaczej była wyprofilowa rama podnosnika. Ja włąsnie kupiłem tą starszą musiałem przekłądać. Spróbuj najpierw znaleźć kopmpletny podnośnik do twojego modelu i przełożyć, a jak będziesz miał nie pasujący, to samą linke tez da rade naciągnąć nawet na twoj silniczek. Bedziesz musiał wyjąć podnosnik odkręcić silniczek, zdjąć klapke na nim, tam znajduję się takie plastikowe kółko z rowkami na linkę. Linka jest tam zaczepiona od dołu i od góry, jak zobaczysz to będziesz wiedział co i jak. Troche zabawy z tym jest ( trzeba szybę w odpowiednim miejscu zamontować). Jak będziesz potrzebował w trakcie roboty jakiś wskazówek to służę pomocą. Bo teraz to sam już nie pamiętam co po kolei szło :oops:
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
a to jest jakoś mocno inaczej niż w zwykłym sedanie np. Ja mam el. podnośniki szyb i bez problemu rozebrałem je na czynniki pierwsze, wyciągnąłem i nasmarowałem linkę, mechanizmy i złożyłem na powrót do kupy...
cały podnośnik miałem na stole bo dopiero czeka na założenie do auta.
odkręca się blaszkę, bodajże 5 śrubek i jest kółko z nawiniętą linką, pod spodem znowu plastik, uszczelka i mechanizm jeden ślimak i kółko zębate takie większe ale też plastikowe
cały podnośnik miałem na stole bo dopiero czeka na założenie do auta.
odkręca się blaszkę, bodajże 5 śrubek i jest kółko z nawiniętą linką, pod spodem znowu plastik, uszczelka i mechanizm jeden ślimak i kółko zębate takie większe ale też plastikowe
- hołard
- Forum Audi 80
- Posty: 1025
- Rejestracja: 23 lis 2006, 11:12
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Białystok
Coś sobie przypominam że szyby raczej nie trzeba demontować, tzn wyjąć całość z drzwi (podnosnik z szybą i mechanizmem) odczepić linkę od szyby i tych prowadic.Tak jak napisał Skuciok rozłożyć mechanizm i nawinąć linke, pozaczepiać do prowandicy szyby itd oryginalnej linki jest akurat tyle że raczej nie da sie jej źle nawinąć.
No tutaj głosy że trudne, ja się bardziej bałem o wyjmowanie całej ramy z szybą i włożenie wraz ze spasowaniem niż rozkręcania i nawijania linki.
Ale teraz mnie JMM przestraszyłeś.
Wykombinowałem że jak i tak muszę wyjąć ramę to za dorobienie i nawinięcie linki 100zł to trochę dużo? Same dorobienie ok 10-20zł
Des mi podpowiedział żeby wziąść starą zerwaną linkę i dorobić 1-2 cm krótszą.
Dalej się pomęczyć z nawinięciem, jestem mało cierpliwy ale mam pomagiera bardziej stonowanego więc może sie uda.
Dla zainteresowanych za 100zł robią w Linplast dla porównanie w Auto-linka w Jankach za wszystko bez dotykania się czyli wyjęcie prowadnic nawiniecie i wsadzenie 380zł.
Dziś wyjmę to i zobaczę czy podołam.
PS wszystko jest na jednej lince? A może ktoś zna długość orginalnej linki??
Ale teraz mnie JMM przestraszyłeś.
Wykombinowałem że jak i tak muszę wyjąć ramę to za dorobienie i nawinięcie linki 100zł to trochę dużo? Same dorobienie ok 10-20zł
Des mi podpowiedział żeby wziąść starą zerwaną linkę i dorobić 1-2 cm krótszą.
Dalej się pomęczyć z nawinięciem, jestem mało cierpliwy ale mam pomagiera bardziej stonowanego więc może sie uda.
Dla zainteresowanych za 100zł robią w Linplast dla porównanie w Auto-linka w Jankach za wszystko bez dotykania się czyli wyjęcie prowadnic nawiniecie i wsadzenie 380zł.
Dziś wyjmę to i zobaczę czy podołam.
PS wszystko jest na jednej lince? A może ktoś zna długość orginalnej linki??
- hołard
- Forum Audi 80
- Posty: 1025
- Rejestracja: 23 lis 2006, 11:12
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Białystok
Powariowali z tymi cenami :shock: Mhm z tego co ja pamiętam i widze na starych fotkach to linka składa się z dwóch części, z krótszej i dłuzszej. Tzn w silniczku zaczepiana jest na dwa oddzielne bolce/końce i jeden krótszy idzie z silniczka ukośnie do góry w lewo mocowany również od góry w prowadnicy szyby na bolcu (lewa patrząc od środka drzwi) a druga część cięgna zaczyna sie też w sliniczku i idze w prawy duł nastepnie do góry i ukosem przez długośc drzwi do dolnego lewego rogi i znowu do góry i na bolcu zaczepiamy za prowdnice. Mam nadzieję ze nie namotałem z wyjaśnieniem
A wyjęcie całej ramy razem z szybą i jej ponowne zamontowanie to bułka z masłem (co innego wyjęcie samej szyby). Oczywiście trzeba najpierw odkrecic trzy śrubki trzymajace silniczek a następnie wszystkie na każdym rogu ramy i do góry . Przy wkładaniu jej na miejsce to po dokręceniu silniczka do blachy drzwi łatwo można regulować całą ramę tymi śrubami na rogach, przykręcisz raz poprawisz dwa, może trzy i tyle żeby szyba dochodziła w swoje miejsca po bokach i na górze.
A wyjęcie całej ramy razem z szybą i jej ponowne zamontowanie to bułka z masłem (co innego wyjęcie samej szyby). Oczywiście trzeba najpierw odkrecic trzy śrubki trzymajace silniczek a następnie wszystkie na każdym rogu ramy i do góry . Przy wkładaniu jej na miejsce to po dokręceniu silniczka do blachy drzwi łatwo można regulować całą ramę tymi śrubami na rogach, przykręcisz raz poprawisz dwa, może trzy i tyle żeby szyba dochodziła w swoje miejsca po bokach i na górze.
Na bank składa się z 2, ale po prawej dolnej stronie linka jest przykręcona na śrubkę do szyby?
Pytanie jeszcze jedno jak to jest nawinięte na silniku na opuszczonej szybie?
I jak dobrze dobrać długość i naciągnąć linki na wyciągniętej prowadnicy skoro silnik wisi w powietrzu?
Hołard na rysunku dobrze zrozumiałem (patrz rys, na marginesie całkiem niezły)?
Po oględzinach druga też do wymiany, i teraz się zastanawiam czy mi się chce bawić samemu 2x10:20zł < 100zł różnica ok 70zł, a jak źle wymierzę to jeszcze jeden raz dorabianie linki.
Pytanie jeszcze jedno jak to jest nawinięte na silniku na opuszczonej szybie?
I jak dobrze dobrać długość i naciągnąć linki na wyciągniętej prowadnicy skoro silnik wisi w powietrzu?
Hołard na rysunku dobrze zrozumiałem (patrz rys, na marginesie całkiem niezły)?
Po oględzinach druga też do wymiany, i teraz się zastanawiam czy mi się chce bawić samemu 2x10:20zł < 100zł różnica ok 70zł, a jak źle wymierzę to jeszcze jeden raz dorabianie linki.
- hołard
- Forum Audi 80
- Posty: 1025
- Rejestracja: 23 lis 2006, 11:12
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Białystok
Rysunek piękny :mrgreen: dobrze to ująłeś.
Na opuszczonej krótka linka powinna być cała rozwinięta w silniczku, a ta dłuższa nawinięta.Leski pisze:Pytanie jeszcze jedno jak to jest nawinięte na silniku na opuszczonej szybie?
Mhm jak dobrać? ja przekładałem oryginalną więc miałem łatwiej, ale musi być jej tyle żeby ta krótsza tak jak wspomniałem np" przy zamkniętej szybie była cała rozwinięta a dłuższa nawinięta na rowki w plastikowym kole w silniczku (koło ma 5rowków i każda z linek ma po 2,5 rowka :lol:i się rochodzą w przeciwne strony )i cała reszta widocznych linek powinna być w miare naciągnięta i pozaczepiana na wszystkich rogach. W silinczku zaczepia/nawija się je patrząc na rozebrany silniczek krótszą od dołu (tam jest zaczep na bolec) a dłuższą od góry, i tak jak jmm napisał jedna się nawija a druga odwija. A naciągnąć na wyciągniętej prowadnicy to ją poprostu połóż, silniczek też sobie będzie leżał w środku (ma być w tym miejscu w którym go będziesz przykręcał do drzwi) masz przecież stare oryginalne cięgna więc będziesz widziałLeski pisze:I jak dobrze dobrać długość i naciągnąć linki na wyciągniętej prowadnicy skoro silnik wisi w powietrzu?
No zrobiłem.
Nie nawijałem sam bo koleś mi za 50zł bez rachunku zaproponował
Nawet mi włożyli z powrotem.
Samemu jeśli dobrze zrobią linki i masz wszystko to nie jest trudne, linkę można dociągnąć na kołnierzach.
Problem pojawił sie jak zrobiliśmy próbę, urwał się zacisk i robota od nowa.
Muszę jeszcze ustawić ramę żeby nie gwizdało. Tylko bez założonego boczku jest na tyle głośno że nie wiadomo czy dobrze :evil:
U mnie wyjąłem taki gumowy rożek który muszę poskładać do kupy i może to, szyba ogólnie przylega dobrze.
to chyba tyle, bo głupoty piszę.
Jak ktoś chce kontakt do fachowca proszę na priv
Lub:
Soblin Łomianki, Brukowa 14 bez wiedzy szefa taniej
[ Dodano: 2007-10-07, 21:26 ]
PS. Hołard +, dzięki za pomoc.
A i rysunek mi się coraz bardziej podoba, silniczek szczególnie.
Temat zamknięty
Nie nawijałem sam bo koleś mi za 50zł bez rachunku zaproponował
Nawet mi włożyli z powrotem.
Samemu jeśli dobrze zrobią linki i masz wszystko to nie jest trudne, linkę można dociągnąć na kołnierzach.
Problem pojawił sie jak zrobiliśmy próbę, urwał się zacisk i robota od nowa.
Muszę jeszcze ustawić ramę żeby nie gwizdało. Tylko bez założonego boczku jest na tyle głośno że nie wiadomo czy dobrze :evil:
U mnie wyjąłem taki gumowy rożek który muszę poskładać do kupy i może to, szyba ogólnie przylega dobrze.
to chyba tyle, bo głupoty piszę.
Jak ktoś chce kontakt do fachowca proszę na priv
Lub:
Soblin Łomianki, Brukowa 14 bez wiedzy szefa taniej
[ Dodano: 2007-10-07, 21:26 ]
PS. Hołard +, dzięki za pomoc.
A i rysunek mi się coraz bardziej podoba, silniczek szczególnie.
Temat zamknięty