Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Stukacjące panewki

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
kurczak682
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 28 paź 2011, 22:26
Lokalizacja: wyszogród

[B4 ABK] Stukacjące panewki

Post autor: kurczak682 » 11 kwie 2012, 19:09

załatwiłem panewki strasznie stuka, odpala, co mam robić jakie koszta, pomocy
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2012, 11:52 przez kurczak682, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 11 kwie 2012, 19:49

Panewki na korbowód ok 140zł, uszczelka miski olejowej ok. 60zł, ja za robociznę zapłaciłem 200zł.

U mnie słychać było coś takiego:


kurczak682
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 28 paź 2011, 22:26
Lokalizacja: wyszogród

Post autor: kurczak682 » 11 kwie 2012, 20:12

a jak u mnie cały czas słychać

[ Dodano: 2012-04-11, 20:13 ]
bardzo głośny metaliczny dzwięk .

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 11 kwie 2012, 20:40

Skoro tak to wymiana samych panewek na korbowodzie może okazać się nie wystarczająca, panewki główne plus sworznie tłoków plus ewentualny szlif wału to już spory wydatek.

kurczak682
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 28 paź 2011, 22:26
Lokalizacja: wyszogród

Post autor: kurczak682 » 13 kwie 2012, 18:53

rozebrałem i okazało sie ze to tylko na pierwszym cylindrze wytarła sie panewka co z tym można zrobić czy wymiana wystarczy

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 13 kwie 2012, 20:15

Zamiast szukać "nowego" silnika, wymień panewki a się przekonasz.

kurczak682
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 28 paź 2011, 22:26
Lokalizacja: wyszogród

Post autor: kurczak682 » 14 kwie 2012, 09:15

i tak zrobie

[ Dodano: 2012-04-14, 20:39 ]
wymieniłem jedną panewke, kupiłem na szrocie i jest o niebo lepiej i czy mam kupić teraz nowe panewki bo ciupke puka

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 23 kwie 2012, 11:56

Na przyszłość proszę pamiętać o stosowaniu TAGów.

Na twoje pytanie nikt rozsądny konkretnie chyba ci nie odpowie. Wszystko zależy jak mocno panewka dostała, w jakim stanie jest korba i wał i przede wszystkim co chcesz osiągnąć - to aby auto tylko jakoś się toczyło przez pewien czas czy chcesz mieć auto 100% sprawne które ma przejechać jeszcze wiele tyś km.

Jeśli ma to być na "chwilę" korby oraz wał nie ucierpiały to pakuj nowe panewki i może jakoś będzie jeździć. Jeśli dostała dodatkowo korba to też da radę wymienić, ale jest już trochę więcej roboty. Jak wał jest podjechany to wymiana panewek nie starczy na długo.

bobsley6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 04 gru 2007, 16:29

Post autor: bobsley6 » 24 kwie 2012, 08:13

Ciekawi mnie to pukanie. Na 100% musisz zdjąc miske olejową i dostac sie do korbowodów. Po zdjeciu korby ocenisz stan wału oraz panewek . Jesli wał jest jest cały to wymień wszystkie panewki. czas robocizny do 3-4 godzin z opuszczeniem lub zdemontowaniem ramy podsilnikowej.

kurczak682
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 28 paź 2011, 22:26
Lokalizacja: wyszogród

Post autor: kurczak682 » 03 maja 2012, 10:16

witam kupiłem silnik

Awatar użytkownika
tttlll
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 08 mar 2010, 12:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tttlll » 29 maja 2012, 20:55

kurczak682 pisze:witam kupiłem silnik
I jak pomogło, wymieniłeś silnik?

kurczak682
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 28 paź 2011, 22:26
Lokalizacja: wyszogród

Post autor: kurczak682 » 07 wrz 2012, 22:38

witam wymieniłem silnik i do tej pory wszystko cykało, a teraz mam inny problem bo na zimnym silniku falują obroty na lpg i bp jak się rozgrzeje to jest ok, wymienione przepływomierz, niebieski czujnik, przekaźnik 30 i już nie mam pojęcia co mu dolega proszę o pomoc

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 07 wrz 2012, 22:49

silnik krokowy

Awatar użytkownika
dr.ziolo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 17 lis 2008, 23:24
Imię: Sławek
Lokalizacja: Dąbrowa Trn./Tarnów

panewki

Post autor: dr.ziolo » 26 wrz 2012, 21:19

Mój "mechanik" twierdzi, że (tu cytat) "obróciło panewkę". Objawy są następujące:
- brak ciśnienia oleju (bez zmian na wysokich i niskich obrotach)
- oczywiście świecąca kontrolka oleju
- stuki i hałas jak w traktorze, klekocze i chce wyskoczyć z ramy
- sucho pod pokrywą zaworów.

Czy jest sens w ogóle brać się za to??

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 30 wrz 2012, 13:55

Raczej nie. Na pewno dostał wał i może być zbyt krzywy mu zrobić szlif. No i wszystkie graty plus elementy eksploatacyjne. Tak ponad 2k trzeba liczyć a do 1000 można dostać przyzwoity silnik. Osobiście zaopatrywałem się u świstaków. Są w dziale polecam. I nie jest ważna odległość. Po dobry silnik czasami warto przejechać pół Polski niż pod nosem kupić badziew.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl