Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C4 ABC] Problemy obroty, spalanie - sterownik

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
pilchacz172

[C4 ABC] Problemy obroty, spalanie - sterownik

Post autor: pilchacz172 » 23 kwie 2012, 23:36

Witam z moim problemem męczę sie już kilka miesięcy i nikt nie potrafi mi pomóc, mam problem z obrotami, po wciśnięciu sprzęgła przy zmianie biegów najpierw obroty zwiększają się o 400-1000 RPM a potem dopiero spada, z kolei jak puszczę gaz na biegu to hamowanie silnikiem zaczyna się dopiero po około 2-3 sekundach czemu towarzyszy wyraźne i mone szarpnięcie.
Czy ktoś ma pomysł co to może być? Po wymianie i czyszczeniu silniczka krokowego jest to samo.

Dziwne to zachowanie i myślę że to przez to mam podwyższone spalanie po mieście.

Po wielu bojach z tymi dziwnymi akcjami z obrotami i spalaniem doszedłem do wniosku że prawdopodobnie winny jest komputer. Dlaczego? Trzy różne krokowce sprawdzone w tym jeden nowy, wszystkie zachowują się tak samo - w związku z tym stawiam na sterowanie krokowcem czyli jak zdążyłem się zorientować, jakiś moduł w sterowniku. Dodatkowo duże spalanie udaje się wyeliminować przez dość częste resetowanie sterownika. Czy więc wymiana sterownika na taki sam może wyeliminować te problemy? Czy wogóle to wina sterownika?

Jeszcze jedno pytanie przy okazji czy odpięta krokówka może powodować zachowanie takie że w trasie samochod pali normalnie 11-12 l a w miescie przy bardzo spokojnej jezdzie (do 2000RPM) pali 28 l ? Cały czas jest na ssaniu?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 kwie 2012, 02:13

Podłączałeś VAGa?
Trzeba by zobaczyć jak zachowuje się czujnik położenia przepustnicy i wbudowany w niego czujnik zamkniętej przepustnicy.
Druga sprawa czy linka gazu się nie zacina albo czy sprężyny na przepustnicy dobrze działają.
Ewentualnie mogą być jakieś nieszczelności kolektora ssącego.

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 24 kwie 2012, 06:44

u mnie jest podobnie ze spalaniem w zimie krecilo sie kolo 30 na 100km . wymienilem sondy dzien bylo ok pozniej znow to samo . resety kompa poprawily temat na chwile . rozebralem kolektor oczywiscie wszystko polamane w srodku po wywaleniu i uszczelnieniu troche lepiej . po raru odlaczeniach aku sprawa jakby sie unormowala ze spalaniem , przy temperaturach minusowych mialem takie cos : odpalal i zaraz zaczynal szarpac na wolnych chwile przy tym kupa dymu z tlumika po chcwili ok . Musze podmienic czujnik temp do ecu to mi jeszcze zostalo . A na zimnym motorze jak puszcze gaz na biegu szarpanie :-( . Mysle jeszcze nad regulatorem cisnienia paliwa . Na koniec dodam bladow na vagu brak .

pilchacz172

Post autor: pilchacz172 » 24 kwie 2012, 08:38

Linka sie nie zacina sprawdzałem to, przepustnica chyba też jest ok bo to robił spec od audików i mówił że jest ok. Jeśli chodzi o błędy to sporadycznie wyskakuje błąd lambdy ale żadko. Ale czy fakt że jak odepnę krokowca to jest ok nie wskazywalby sterowania krokowcem?

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 24 kwie 2012, 19:11

pilchacz172, mi tez wywalalo sporadyczny wczesniej sondy wartosc dolna poza zakresem . po wywaleniu polamanych plastikow z kolektora ssacego ktore go zapychaly blad sondy juz nie wyskakuje

pilchacz172

Post autor: pilchacz172 » 24 kwie 2012, 20:45

bzibzi, ja juz wywaliłem te połamane zapatki, ale sporadycznie wyskakuje ten błąd, nie wiem czy ma jakiś związek z falowaniem obrotów...

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 25 kwie 2012, 06:30

jestem ciekaw czy wogole se sondy masz dobre u mnie po wymianie chodzi na wolnych lepiej , uszczelniles dolot dobrze ?

pilchacz172

Post autor: pilchacz172 » 25 kwie 2012, 08:16

no wlasnie dam do mechanika za tydzien, i mowil ze nieszczelnosc dolotu może być problemem

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 01 maja 2012, 18:40

informuj na bierzaco panie

pilchacz172

Post autor: pilchacz172 » 11 maja 2012, 00:21

w poniedziałek Audik spotyka się ze specjalistą, miejmy nadzieje że coś zaradzi :) Dam znać jak poszło

[ Dodano: 2012-05-18, 15:58 ]
z tego co się zdążyłem dowiedzieć, mam pęknięcie na dolocie, uwalony wężyk od podcisnienia serwa i uszkodzony TPS...

[ Dodano: 2012-05-25, 00:09 ]
TPS wymieniony, wymieniony wężyk od serwa - żadnej zmiany... :/

Jakieś jeszcze sugestie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl