[C4 ABC] Problemy obroty, spalanie - sterownik
[C4 ABC] Problemy obroty, spalanie - sterownik
Witam z moim problemem męczę sie już kilka miesięcy i nikt nie potrafi mi pomóc, mam problem z obrotami, po wciśnięciu sprzęgła przy zmianie biegów najpierw obroty zwiększają się o 400-1000 RPM a potem dopiero spada, z kolei jak puszczę gaz na biegu to hamowanie silnikiem zaczyna się dopiero po około 2-3 sekundach czemu towarzyszy wyraźne i mone szarpnięcie.
Czy ktoś ma pomysł co to może być? Po wymianie i czyszczeniu silniczka krokowego jest to samo.
Dziwne to zachowanie i myślę że to przez to mam podwyższone spalanie po mieście.
Po wielu bojach z tymi dziwnymi akcjami z obrotami i spalaniem doszedłem do wniosku że prawdopodobnie winny jest komputer. Dlaczego? Trzy różne krokowce sprawdzone w tym jeden nowy, wszystkie zachowują się tak samo - w związku z tym stawiam na sterowanie krokowcem czyli jak zdążyłem się zorientować, jakiś moduł w sterowniku. Dodatkowo duże spalanie udaje się wyeliminować przez dość częste resetowanie sterownika. Czy więc wymiana sterownika na taki sam może wyeliminować te problemy? Czy wogóle to wina sterownika?
Jeszcze jedno pytanie przy okazji czy odpięta krokówka może powodować zachowanie takie że w trasie samochod pali normalnie 11-12 l a w miescie przy bardzo spokojnej jezdzie (do 2000RPM) pali 28 l ? Cały czas jest na ssaniu?
Czy ktoś ma pomysł co to może być? Po wymianie i czyszczeniu silniczka krokowego jest to samo.
Dziwne to zachowanie i myślę że to przez to mam podwyższone spalanie po mieście.
Po wielu bojach z tymi dziwnymi akcjami z obrotami i spalaniem doszedłem do wniosku że prawdopodobnie winny jest komputer. Dlaczego? Trzy różne krokowce sprawdzone w tym jeden nowy, wszystkie zachowują się tak samo - w związku z tym stawiam na sterowanie krokowcem czyli jak zdążyłem się zorientować, jakiś moduł w sterowniku. Dodatkowo duże spalanie udaje się wyeliminować przez dość częste resetowanie sterownika. Czy więc wymiana sterownika na taki sam może wyeliminować te problemy? Czy wogóle to wina sterownika?
Jeszcze jedno pytanie przy okazji czy odpięta krokówka może powodować zachowanie takie że w trasie samochod pali normalnie 11-12 l a w miescie przy bardzo spokojnej jezdzie (do 2000RPM) pali 28 l ? Cały czas jest na ssaniu?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
u mnie jest podobnie ze spalaniem w zimie krecilo sie kolo 30 na 100km . wymienilem sondy dzien bylo ok pozniej znow to samo . resety kompa poprawily temat na chwile . rozebralem kolektor oczywiscie wszystko polamane w srodku po wywaleniu i uszczelnieniu troche lepiej . po raru odlaczeniach aku sprawa jakby sie unormowala ze spalaniem , przy temperaturach minusowych mialem takie cos : odpalal i zaraz zaczynal szarpac na wolnych chwile przy tym kupa dymu z tlumika po chcwili ok . Musze podmienic czujnik temp do ecu to mi jeszcze zostalo . A na zimnym motorze jak puszcze gaz na biegu szarpanie . Mysle jeszcze nad regulatorem cisnienia paliwa . Na koniec dodam bladow na vagu brak .
w poniedziałek Audik spotyka się ze specjalistą, miejmy nadzieje że coś zaradzi Dam znać jak poszło
[ Dodano: 2012-05-18, 15:58 ]
z tego co się zdążyłem dowiedzieć, mam pęknięcie na dolocie, uwalony wężyk od podcisnienia serwa i uszkodzony TPS...
[ Dodano: 2012-05-25, 00:09 ]
TPS wymieniony, wymieniony wężyk od serwa - żadnej zmiany...
Jakieś jeszcze sugestie?
[ Dodano: 2012-05-18, 15:58 ]
z tego co się zdążyłem dowiedzieć, mam pęknięcie na dolocie, uwalony wężyk od podcisnienia serwa i uszkodzony TPS...
[ Dodano: 2012-05-25, 00:09 ]
TPS wymieniony, wymieniony wężyk od serwa - żadnej zmiany...
Jakieś jeszcze sugestie?