Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 NG] Regulacja LPG II GENERACJI. Jak zrobić to samemu?

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
primo121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 19 lis 2010, 19:21
Lokalizacja: LUBLIN LKR

[B4 NG] Regulacja LPG II GENERACJI. Jak zrobić to samemu?

Post autor: primo121 » 24 kwie 2012, 16:07

Witam .

Przyszlo mi do glowy aby ktoś kto zna się na rzeczy opisal sposób na regulację instalacji II generacji w jakiś przystępny sposób w domowych warunkach.

Jestem posiadaczem Audi 80 z motorem NG i wiadomo wtrysk mechaniczny i gaz nie idą w parze.

Zamiast jeździć do gaziarzy i dawać im zarabiać to może ktoś potrafi opisać sposób na taką regulację ?

Widzialem jak wpinal się ostatnio we wtyczkę od instalacji lpg plusem a minus na klemę i patrzyl na wartość na mierniku ale nie moglem się dowiedziec co i jak robil dokladnie. Nie chcial powiedzieć.

Czy normalnym miernikiem coś takiego ustawi ?

Proszę o jakiś mądry opis takiej procedury a napewno nie jednemu się przyda.
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2012, 18:04 przez primo121, łącznie zmieniany 2 razy.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 kwie 2012, 17:02

Jaki masz sterownik od instalacji LPG? Albo jak nie wiesz napisz czy masz silniczek krokowy od gazu ze śrubką czy bez.

Jak masz ze śrubką to do regulacji nie trzeba komputera i można patrząc na miernik ustawiać tą śrubką na krokowym i regulacjami na parowniku aby silniczek krokowy mógł regulować mieszankę między bogato a ubogo (po prostu aby takie zmiany mieszanki mieściły się w jego zakresie regulacji).

Jak się ma sterownik II generacji który można podłączyć do komputera to dawkę gazu ustawia się na programie od gazu oraz parowniku. W tym programie jest bardzo wygodny podgląd pracy sondy w formie oscyloskopu.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 24 kwie 2012, 17:10

_uwaga

Awatar użytkownika
primo121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 19 lis 2010, 19:21
Lokalizacja: LUBLIN LKR

Post autor: primo121 » 24 kwie 2012, 18:26

Reduktor Tomasetto 140 z kompensacja.

Elektronika STAG L

Pomiędzy reduktorem a mikserem na wężu od gazu jest czarna śruba którą reguluje się przeplyw gazu.

Chodzi mi o to jak powinna być mocno dokręcona bo ja mialem skręconą nawet nawet, a pojechalem do gazownika i mi rozkręcil ze dwa obroty czyli zwiększyl dawke i patrzyl cos na miernik.

w który pin w tej bialej kostce się wpiąc plusem i jaka wartość ma być ustawiona i jak to dokladnie ustawić ?

Gazownikowi zajęlo to ok 3 minuty i wzial 30 zl.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 kwie 2012, 18:37

primo121 pisze:w który pin w tej bialej kostce się wpiąc plusem i jaka wartość ma być ustawiona i jak to dokladnie ustawić ?
Tam gdzie idzie fioletowy kabel.

Ustawiasz tak że kręcisz w jedną stronę aby napięcie samo zmieniało 0,2-0,8V jak masz stałe 0V albo coś około szukasz położenia w którym będzie się samoczynnie zmieniało (czyli silniczek krokowy pracuje). Najlepiej przekręć w jedną do momentu aż napięcie stanie w okolicach 0V później w drugą stronę w okolice 1V i ustawiasz "śrubkę" między tym stanami.
Ustawiasz tak przy 3000obr/min a później sprawdzasz czy pracuje na obrotach biegu jałowego i jest, jeśli nie jest to regulujesz bypass na parowniku (ale z umiarem).

Tu masz zresztą instrukcje: http://www.ac.com.pl/public/pubonline/c ... rukcja.pdf

czarny286

Post autor: czarny286 » 26 kwie 2012, 20:59

ale coś mi tu nie gra ! skoro kolega mówi że ma śrubę do regulacji gazu,więc o jakim silniku krokowym jest tu mowa ?? jeśli podpioł przewód pod kolor fioletowy to patrzył czy sonda działa pewnie,o ile pamiętam to pod filetowy idzie czarny od sondy,a szary od sterownika do ECU w aucie aby przy pracy na gazie podać sygnał z sondy do ECU.Jeśli się mylę to sory za moją wypowiedz.Więc jeśli masz instalację 2 generacji to standardowo powinieneś miec silniczek krokowy do regulacji dawki gazu,który za pomoca sygnału z i analizy spalin z sondy ustawia sobie dawkę.Jeśli mamy śrubę przy drugiej generacji,to musialo sie coś dziać złego.

Proszę mnie poprawić jeśli coś żle napisałem.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 26 kwie 2012, 21:22

czarny286 pisze: skoro kolega mówi że ma śrubę do regulacji gazu,więc o jakim silniku krokowym jest tu mowa ??
O takim krokowcu jak na tej aukcji mowa: http://archi.inosak.org/imgdb/item2305778945_1.html czyli czyli to jak niektórzy mówią imitacja II generacji gazu.
czarny286 pisze:jeśli podpioł przewód pod kolor fioletowy to patrzył czy sonda działa pewnie,o ile pamiętam to pod filetowy idzie czarny od sondy,a szary od sterownika
Jakby podpiął się pod szary to by zobaczył emulację a nie prawdziwą informacje o składzie mieszanki. W bogatszy komputerach II generacji jest w oprogramowaniu podgląd sygnału z sondy idącego na fioletowym kablu. Podgląd jest dostępny czy to silnik pracuje na gazie czy benzynie.
czarny286 pisze:czarny od sondy,a szary od sterownika do ECU w aucie aby przy pracy na gazie podać sygnał z sondy do ECU.
Chodzi o to aby nie podawać sygnału z sondy do ECU przy pracy na gazie. Podłącza się to tak przy instalacjach I i II gen aby odłączyć sygnał sondy od ECU i dać emulowany (oszukiwany) sygnał do ECU benzyny, choć w niektórych sterownikach jest opcja aby szedł prawdziwy sygnał a nie emulowany przy pracy na gazie.
czarny286 pisze:Więc jeśli masz instalację 2 generacji to standardowo powinieneś miec silniczek krokowy do regulacji dawki gazu,który za pomoca sygnału z i analizy spalin z sondy ustawia sobie dawkę.Jeśli mamy śrubę przy drugiej generacji,to musialo sie coś dziać złego.
Ale w takiej prawdziwej II generacji trzeba ustawić zakres pracy silniczka krokowego czy to ręcznie obserwując pracę sondy i "krokowca" czy przez załączenie trybu nauki.

czarny286

Post autor: czarny286 » 26 kwie 2012, 21:27

a to ok,wiesz ja mam np.instalację 2 generacji w moim NG na sterowniku Bingo S,i u mnie to własnie działa inaczej,czyli na regulacji mam krokowy i na podstawie sygnału z sondy reguluje sobie dawkę gazu,i od razu mam wizualnie pełny podgląd cp się dzieje,obroty,praca silnika,jest jeszczę wbudowany oscyloskop w sterowniku

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 26 kwie 2012, 22:50

A w stagu l skok "silniczka" jest na sztywno a regulacja śrubką to odpowiednik pozycji wyjściowej PWA w sofcie od bingo.

Awatar użytkownika
primo121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 19 lis 2010, 19:21
Lokalizacja: LUBLIN LKR

Post autor: primo121 » 27 kwie 2012, 08:57

Pisząc o śrubie chodzilo mi o taką jaką mam u siebie . chyba to taka sama jak na zdjeciu z linka powyżej.

Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

Post autor: Key100l » 28 kwie 2012, 13:21

Hmm ustawianie staga l wygląda mniej więcej tak
1.Przełączamy na gaz i ustawiamy tak z ręki żeby choć trochę trzymał wolne obroty.
2. Na płycie sterownika jest potencjometr do ustawiania progu zadziałania tps-u. A więc minimalnie uchylamy przepustnicę i właśnie wtedy należy kręcić nim żeby zapaliła się czerwona dioda po prawej stronie.
3. Dajemy samochód na 3 tys. i regulujemy śrubą na wężu tak żeby Sonda zaczęła regulować skład mieszanki, a więc patrzymy na płytę sterownika i te dwie diody po lewej stronie powinny zapalać się na zmianę.
4. Puszczamy gaz i ustawimy dawkę na wolnych obrotach kręcąc śrubą na parowniku, aby diody z punktu 3 też zapalały się na zmianę raz czerwona raz zielona.
5. Można dla sprawdzenia powtórzyć punkt 3 i sprawdzić czy wszystko jest ok.
6. Gasimy furgon i idziemy na piwko czy coś w tym stylu <ok>

To na tyla :-P Myślę. że choć trochę pomogę. Mi ustawianie tego ustrojstwa zajmuje jakieś 3 minuty, więc z opisem dajcie sobie 5 i cieszcie się wyregulowaną instalacją. <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl