[B4 NG] Regulacja LPG II GENERACJI. Jak zrobić to samemu?
[B4 NG] Regulacja LPG II GENERACJI. Jak zrobić to samemu?
Witam .
Przyszlo mi do glowy aby ktoś kto zna się na rzeczy opisal sposób na regulację instalacji II generacji w jakiś przystępny sposób w domowych warunkach.
Jestem posiadaczem Audi 80 z motorem NG i wiadomo wtrysk mechaniczny i gaz nie idą w parze.
Zamiast jeździć do gaziarzy i dawać im zarabiać to może ktoś potrafi opisać sposób na taką regulację ?
Widzialem jak wpinal się ostatnio we wtyczkę od instalacji lpg plusem a minus na klemę i patrzyl na wartość na mierniku ale nie moglem się dowiedziec co i jak robil dokladnie. Nie chcial powiedzieć.
Czy normalnym miernikiem coś takiego ustawi ?
Proszę o jakiś mądry opis takiej procedury a napewno nie jednemu się przyda.
Przyszlo mi do glowy aby ktoś kto zna się na rzeczy opisal sposób na regulację instalacji II generacji w jakiś przystępny sposób w domowych warunkach.
Jestem posiadaczem Audi 80 z motorem NG i wiadomo wtrysk mechaniczny i gaz nie idą w parze.
Zamiast jeździć do gaziarzy i dawać im zarabiać to może ktoś potrafi opisać sposób na taką regulację ?
Widzialem jak wpinal się ostatnio we wtyczkę od instalacji lpg plusem a minus na klemę i patrzyl na wartość na mierniku ale nie moglem się dowiedziec co i jak robil dokladnie. Nie chcial powiedzieć.
Czy normalnym miernikiem coś takiego ustawi ?
Proszę o jakiś mądry opis takiej procedury a napewno nie jednemu się przyda.
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2012, 18:04 przez primo121, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jaki masz sterownik od instalacji LPG? Albo jak nie wiesz napisz czy masz silniczek krokowy od gazu ze śrubką czy bez.
Jak masz ze śrubką to do regulacji nie trzeba komputera i można patrząc na miernik ustawiać tą śrubką na krokowym i regulacjami na parowniku aby silniczek krokowy mógł regulować mieszankę między bogato a ubogo (po prostu aby takie zmiany mieszanki mieściły się w jego zakresie regulacji).
Jak się ma sterownik II generacji który można podłączyć do komputera to dawkę gazu ustawia się na programie od gazu oraz parowniku. W tym programie jest bardzo wygodny podgląd pracy sondy w formie oscyloskopu.
Jak masz ze śrubką to do regulacji nie trzeba komputera i można patrząc na miernik ustawiać tą śrubką na krokowym i regulacjami na parowniku aby silniczek krokowy mógł regulować mieszankę między bogato a ubogo (po prostu aby takie zmiany mieszanki mieściły się w jego zakresie regulacji).
Jak się ma sterownik II generacji który można podłączyć do komputera to dawkę gazu ustawia się na programie od gazu oraz parowniku. W tym programie jest bardzo wygodny podgląd pracy sondy w formie oscyloskopu.
Reduktor Tomasetto 140 z kompensacja.
Elektronika STAG L
Pomiędzy reduktorem a mikserem na wężu od gazu jest czarna śruba którą reguluje się przeplyw gazu.
Chodzi mi o to jak powinna być mocno dokręcona bo ja mialem skręconą nawet nawet, a pojechalem do gazownika i mi rozkręcil ze dwa obroty czyli zwiększyl dawke i patrzyl cos na miernik.
w który pin w tej bialej kostce się wpiąc plusem i jaka wartość ma być ustawiona i jak to dokladnie ustawić ?
Gazownikowi zajęlo to ok 3 minuty i wzial 30 zl.
Elektronika STAG L
Pomiędzy reduktorem a mikserem na wężu od gazu jest czarna śruba którą reguluje się przeplyw gazu.
Chodzi mi o to jak powinna być mocno dokręcona bo ja mialem skręconą nawet nawet, a pojechalem do gazownika i mi rozkręcil ze dwa obroty czyli zwiększyl dawke i patrzyl cos na miernik.
w który pin w tej bialej kostce się wpiąc plusem i jaka wartość ma być ustawiona i jak to dokladnie ustawić ?
Gazownikowi zajęlo to ok 3 minuty i wzial 30 zl.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tam gdzie idzie fioletowy kabel.primo121 pisze:w który pin w tej bialej kostce się wpiąc plusem i jaka wartość ma być ustawiona i jak to dokladnie ustawić ?
Ustawiasz tak że kręcisz w jedną stronę aby napięcie samo zmieniało 0,2-0,8V jak masz stałe 0V albo coś około szukasz położenia w którym będzie się samoczynnie zmieniało (czyli silniczek krokowy pracuje). Najlepiej przekręć w jedną do momentu aż napięcie stanie w okolicach 0V później w drugą stronę w okolice 1V i ustawiasz "śrubkę" między tym stanami.
Ustawiasz tak przy 3000obr/min a później sprawdzasz czy pracuje na obrotach biegu jałowego i jest, jeśli nie jest to regulujesz bypass na parowniku (ale z umiarem).
Tu masz zresztą instrukcje: http://www.ac.com.pl/public/pubonline/c ... rukcja.pdf
ale coś mi tu nie gra ! skoro kolega mówi że ma śrubę do regulacji gazu,więc o jakim silniku krokowym jest tu mowa ?? jeśli podpioł przewód pod kolor fioletowy to patrzył czy sonda działa pewnie,o ile pamiętam to pod filetowy idzie czarny od sondy,a szary od sterownika do ECU w aucie aby przy pracy na gazie podać sygnał z sondy do ECU.Jeśli się mylę to sory za moją wypowiedz.Więc jeśli masz instalację 2 generacji to standardowo powinieneś miec silniczek krokowy do regulacji dawki gazu,który za pomoca sygnału z i analizy spalin z sondy ustawia sobie dawkę.Jeśli mamy śrubę przy drugiej generacji,to musialo sie coś dziać złego.
Proszę mnie poprawić jeśli coś żle napisałem.
Proszę mnie poprawić jeśli coś żle napisałem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
O takim krokowcu jak na tej aukcji mowa: http://archi.inosak.org/imgdb/item2305778945_1.html czyli czyli to jak niektórzy mówią imitacja II generacji gazu.czarny286 pisze: skoro kolega mówi że ma śrubę do regulacji gazu,więc o jakim silniku krokowym jest tu mowa ??
Jakby podpiął się pod szary to by zobaczył emulację a nie prawdziwą informacje o składzie mieszanki. W bogatszy komputerach II generacji jest w oprogramowaniu podgląd sygnału z sondy idącego na fioletowym kablu. Podgląd jest dostępny czy to silnik pracuje na gazie czy benzynie.czarny286 pisze:jeśli podpioł przewód pod kolor fioletowy to patrzył czy sonda działa pewnie,o ile pamiętam to pod filetowy idzie czarny od sondy,a szary od sterownika
Chodzi o to aby nie podawać sygnału z sondy do ECU przy pracy na gazie. Podłącza się to tak przy instalacjach I i II gen aby odłączyć sygnał sondy od ECU i dać emulowany (oszukiwany) sygnał do ECU benzyny, choć w niektórych sterownikach jest opcja aby szedł prawdziwy sygnał a nie emulowany przy pracy na gazie.czarny286 pisze:czarny od sondy,a szary od sterownika do ECU w aucie aby przy pracy na gazie podać sygnał z sondy do ECU.
Ale w takiej prawdziwej II generacji trzeba ustawić zakres pracy silniczka krokowego czy to ręcznie obserwując pracę sondy i "krokowca" czy przez załączenie trybu nauki.czarny286 pisze:Więc jeśli masz instalację 2 generacji to standardowo powinieneś miec silniczek krokowy do regulacji dawki gazu,który za pomoca sygnału z i analizy spalin z sondy ustawia sobie dawkę.Jeśli mamy śrubę przy drugiej generacji,to musialo sie coś dziać złego.
a to ok,wiesz ja mam np.instalację 2 generacji w moim NG na sterowniku Bingo S,i u mnie to własnie działa inaczej,czyli na regulacji mam krokowy i na podstawie sygnału z sondy reguluje sobie dawkę gazu,i od razu mam wizualnie pełny podgląd cp się dzieje,obroty,praca silnika,jest jeszczę wbudowany oscyloskop w sterowniku
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Hmm ustawianie staga l wygląda mniej więcej tak
1.Przełączamy na gaz i ustawiamy tak z ręki żeby choć trochę trzymał wolne obroty.
2. Na płycie sterownika jest potencjometr do ustawiania progu zadziałania tps-u. A więc minimalnie uchylamy przepustnicę i właśnie wtedy należy kręcić nim żeby zapaliła się czerwona dioda po prawej stronie.
3. Dajemy samochód na 3 tys. i regulujemy śrubą na wężu tak żeby Sonda zaczęła regulować skład mieszanki, a więc patrzymy na płytę sterownika i te dwie diody po lewej stronie powinny zapalać się na zmianę.
4. Puszczamy gaz i ustawimy dawkę na wolnych obrotach kręcąc śrubą na parowniku, aby diody z punktu 3 też zapalały się na zmianę raz czerwona raz zielona.
5. Można dla sprawdzenia powtórzyć punkt 3 i sprawdzić czy wszystko jest ok.
6. Gasimy furgon i idziemy na piwko czy coś w tym stylu <ok>
To na tyla Myślę. że choć trochę pomogę. Mi ustawianie tego ustrojstwa zajmuje jakieś 3 minuty, więc z opisem dajcie sobie 5 i cieszcie się wyregulowaną instalacją. <ok>
1.Przełączamy na gaz i ustawiamy tak z ręki żeby choć trochę trzymał wolne obroty.
2. Na płycie sterownika jest potencjometr do ustawiania progu zadziałania tps-u. A więc minimalnie uchylamy przepustnicę i właśnie wtedy należy kręcić nim żeby zapaliła się czerwona dioda po prawej stronie.
3. Dajemy samochód na 3 tys. i regulujemy śrubą na wężu tak żeby Sonda zaczęła regulować skład mieszanki, a więc patrzymy na płytę sterownika i te dwie diody po lewej stronie powinny zapalać się na zmianę.
4. Puszczamy gaz i ustawimy dawkę na wolnych obrotach kręcąc śrubą na parowniku, aby diody z punktu 3 też zapalały się na zmianę raz czerwona raz zielona.
5. Można dla sprawdzenia powtórzyć punkt 3 i sprawdzić czy wszystko jest ok.
6. Gasimy furgon i idziemy na piwko czy coś w tym stylu <ok>
To na tyla Myślę. że choć trochę pomogę. Mi ustawianie tego ustrojstwa zajmuje jakieś 3 minuty, więc z opisem dajcie sobie 5 i cieszcie się wyregulowaną instalacją. <ok>