Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 all ] wskaźnik temperatury silnika

SZKODNIK82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 04 kwie 2008, 19:01
Lokalizacja: KęTRZYN

[B4 all ] wskaźnik temperatury silnika

Post autor: SZKODNIK82 » 20 kwie 2012, 21:11

Witam,

Koledzy mam mały problem, mianowicie wskaźnik temperatury silnika raz pokazuje temperature raz wogóle wskazówka nie chce drgnąć. Wymieniłem już ze dwa te wskaźniki i ta sytuacja powtarza się dalej. Jakiś czas jest dobrze a po pewnym czasie zczyna zaczyna znowu pokazywać lub nie. Co to może być ?

Z góry dzięk za odpowiedzi.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 kwie 2012, 21:16

Prawdopodobnie zimne luty na płytce drukowanej licznika.

Awatar użytkownika
bendinger5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 482
Rejestracja: 11 maja 2009, 15:12
Lokalizacja: Piotrków/łódzkie

Post autor: bendinger5 » 24 kwie 2012, 18:00

podłącze się do tematu. Ja mam taki problem, mianowicie jak odpalam autko(zimne) to wskazówka temp. od razu wskakuje na 80 stopni, a jak się autko rozgrzeje to wskazuje 120 stopni. :-/ co mam z tym zrobić? :-?

Awatar użytkownika
HoJoS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 276
Rejestracja: 06 lut 2012, 19:19

Post autor: HoJoS » 24 kwie 2012, 19:58

bendinger5 pisze:podłącze się do tematu. Ja mam taki problem, mianowicie jak odpalam autko(zimne) to wskazówka temp. od razu wskakuje na 80 stopni, a jak się autko rozgrzeje to wskazuje 120 stopni. :-/ co mam z tym zrobić? :-?
wymień czujnik temperatury szary

Awatar użytkownika
bendinger5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 482
Rejestracja: 11 maja 2009, 15:12
Lokalizacja: Piotrków/łódzkie

Post autor: bendinger5 » 24 kwie 2012, 20:19

HoJoS pisze:wymień czujnik temperatury szary
a gdzie on się znajduje w dieslu?

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 11 maja 2012, 16:42

bendinger5, z tego co kolega Krzysiek 84 mi mówił to znajduje się on z tyłu na bloku silnika i w wersji bez klimy jest w kolorze szarym a w wersji z klimą czarny, i na 99% to jest właśnie ten czujnik walnięty, z resztą tak jak HoJoS, zauważył ;-)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5476
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 11 maja 2012, 17:36

Szary 3 pin z tyłu znajduje sie i jest odpowiedzialny za wskazania temperatury na liczniku <ok>

Awatar użytkownika
bendinger5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 482
Rejestracja: 11 maja 2009, 15:12
Lokalizacja: Piotrków/łódzkie

Post autor: bendinger5 » 11 maja 2012, 19:59

już go zlokalizowałem :-D będzie do wymiany i jeszcze muszę wymienić czujnik w chłodnicy :-/ Mam pytanie odnośnie czujnika w chłodnicy, bo został mi z poprzedniej A80 2.0 ABK właśnie czujnik z chłodnicy 3pinowy i będzie pasować do diesla :?:

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 11 maja 2012, 22:01

Krzysiek 84, dzięki ;-) ja jakoś nie potrafię tego dobrze napisać tak żeby dało się zrozumieć :-/

i mnie jednak też czeka wymiana czujnika w chłodnicy ale jak to wykręcić, jak tam jest tak ciasno :-D

Awatar użytkownika
Manti227
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 01 sty 2012, 18:57

Post autor: Manti227 » 12 maja 2012, 14:51

ja również się podepnę. Czy to normalne że w czasie jazdy nieraz auto trzyma mi tylko ok 60 stopni a nieraz się normalnie rozgrzewa?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5476
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 12 maja 2012, 15:05

k3llys dobrze napisałes, zrozumiałe dla każdego to było.
a co do czujnika w chłodnicy to po podniesieniu maski mozna wykrecić go lub z kanału, tylko w takim przypadku żeby nie oblać sie płynem <cieszy>

Co do czujnika szarego 3 pin polecam z EPS'a. Sam posiadam taki i prawidłowo podaje info o temperaturze. koszt 60 zł

[ Dodano: 2012-05-12, 15:08 ]
Manti227 pisze:ja również się podepnę. Czy to normalne że w czasie jazdy nieraz auto trzyma mi tylko ok 60 stopni a nieraz się normalnie rozgrzewa?
Obstawiałbym termostat który przycina sie i zostaje przytwarty.

Awatar użytkownika
Manti227
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 01 sty 2012, 18:57

Post autor: Manti227 » 12 maja 2012, 15:17

cięzko jest go wymienić czy może zrobie to sam?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5476
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 12 maja 2012, 16:02

Manti227 pisze:cięzko jest go wymienić czy może zrobie to sam?
Jeżeli podczas jazdy nie może osiągnąć tych 90 to jak masz możliwość zatrzymania się na jakimś parkingu to sprawdź dolny wąż chłodnicy przy tej temperaturze 60 stopni powinien być zimny. Jeśli jest ciepły to też sprawdź górny wąż chłodnicy i jeśli temperatury odczuwalne będą takie same na obu wężach to znaczy że termostat jest otwarty i trzeba go wymienić. Jeśli chodzi o wymiane to nie ma tam żadnej dużej filozofii. Od dołu pompy wodnej jest krociec i musisz zdjąć z niego wąż gumowy i złac płyn, jak termostat został otwarty to też i z króćca będzie lał się płyn. Potem kluczem 10 odkręcasz 2 śruby łączące kruciec z pompa wody i zdejmujesz go i ukazuje się nam termostat. Kupując nowy możesz wziąć Behr lub Gates. Posiadam oba i każdy spełnia swoją rolę. W opakowaniu będziesz miał też kilka rodzajów uszczelek. Montaż w odwrotnej kolejności i dobrze byłoby gdybyś rozpuszczalnikiem odtłuscil wszystko dobrze żeby później wycieków nie było i po zalaniu płynu pozostaje odpowietrzyc układ <ok>

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 12 maja 2012, 20:43

Krzysiek 84, to wymiana termostatu nie jest taka straszna jak by się wydawało :-D bo w V-ce to masakra...

i z tego co opisałeś w przypadku kolegi Manti227, to też zgodziłbym się że to termostat bo ja miałem taki przypadek z V-ką z tym że ja termostat olałem i tak jeździłem i tak sprzedałem ;-)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5476
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 12 maja 2012, 20:58

Nic nadzwyczajnego z tą wymianą nie ma. Wszystko jak na dłoni widać po podniesieniu maski i dostęp też bardzo dobry <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl