Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABT] Odcięcie pompy paliwa

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
LePeK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 05 paź 2007, 22:15
Lokalizacja: Zambrów/Olsztyn

[80 B4 ABT] Odcięcie pompy paliwa

Post autor: LePeK » 10 paź 2007, 13:38

Witam.
Mam takie pytanie: kiedy montowałem gaz do mojego Audi chłopaki w warsztacie założyli mi odcięcie pompy paliwa w formie przekaźnika wpiętego w miejsce bezpiecznika nr 13 w skrzynce bezpieczników - czyli kiedy przełącza się na gaz to ten przekaźnik otwiera obwód i pompa paliwa nie chodzi.
Ale czy tylko obwód pompy paliwa jest zasilany tym bezpiecznikiem? Na skrzynce bezpieczników jest napisane Kraftstoffpumpe, Warmlaufregler czyli Pompa paliwa i "Warming up automatic controller" (Google translate).
I właśnie nie mam pojęcia co to jest to drugie? Czy to w benzynie też jest czy to tylko do diesla? Musi to chodzic? Bo gdy odcina pompę paliwa to i to drugie też. Tylko do czego to jest?

Pozdrawiam
LePeK

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 10 paź 2007, 15:00

Bezpiecznik 13/ 5A

Paliwo
Pompa
Układ rozruchu silnika zimnego

Więc chyba wszystko ok :?:

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 10 paź 2007, 15:38

zaraz to popraw za tymi "gazownikami" pompa ma działać

LePeK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 05 paź 2007, 22:15
Lokalizacja: Zambrów/Olsztyn

Post autor: LePeK » 10 paź 2007, 15:41

Ale po co ta pompa ma działa jak jade na gazie?
Po to mi to zamontowali że jak jade na gazie to pompa nie pobiera prądu i jak jest mało benzyny to sie nie spali.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 10 paź 2007, 18:27

LePeK pisze:Ale po co ta pompa ma działa jak jade na gazie?
Po to mi to zamontowali że jak jade na gazie to pompa nie pobiera prądu i jak jest mało benzyny to sie nie spali.
No, a wtrysk się zapieka, membranki w regulatorze ciśnienia parcieją, przewody paliwowe zaczynają się zamulać różnym syfem itd, itd. Kolejny oszczędzający na siłę, a potem słychać bajki, że gaz niszczy to czy tamto :-( .

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 10 paź 2007, 20:03

bak ma być pełny benzyny(im więcej tym lepiej, min. 3/4) to pompka sie nie spali i nie będzie wody w paliwie

LePeK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 05 paź 2007, 22:15
Lokalizacja: Zambrów/Olsztyn

Post autor: LePeK » 10 paź 2007, 21:32

Czyli co?
Lepiej żeby pompa paliwa chodziła i tylko pompowała paliwo w tę i z powrotem?
Mam gaz od niedawna i nie mam pojęcia co będzie lepsze.Do tej pory wydawało mi się że lepiej będzie jeśli w trakcie pracy na gazie pompa od Pb będzie wyłączona.
Co do wożenia w baku 3/4 jego pojemności to czy nie wydaje się wam że zbiornik gazu + gaz i tak dostatecznie obciąża samochód (taki zbiornik toroidalny 60 l nawet bez gazu jest ciężki - wiem bo podnosiłem) a jeszcze wożenie w baku takiej ilości paliwa (bak w Audi ma chyba 70 l więc 3/4 to jakieś 52 l czyli 50 kg). Jak zniesie to tylne zawieszenie?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 11 paź 2007, 08:26

Lepek, gaz to paliwo alternatywne. Gdybyś nie miał gazu to pompa tak samo by pracowała cały czas. Wywal ten przekaźnik. Odcięcie może przynieść wbrew pozorom straty zamiast oszczędności, a w każdym razie kłopoty. Co do ilości paliwa, to spokojnie wystarczy 1/4 zbiornika tylko trzeba pilnować, żeby nie zeszło poniżej pełnej rezerwy i dość często uzupełniać oraz od czasu do czasu dolewać środka wiążącego wodę. Natomiast co do obciążenia tyłu i zawieszenia to się nie bój. Przecież to jest autko 5 osobowe. Bez gazowni jak z tyłu jedzie 3 osoby+normalny bagaż to masz ok. 300kg na tyle + paliwo w zbiorniku. Doliczając gazunek ujmujesz 1 osobę i jest to samo.

assai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 15 maja 2007, 12:00

Post autor: assai » 11 paź 2007, 12:19

Też mam audi zagazowane,a liczba zwolenników odłączania pompy i nie-jest mniej więcej po 50%,nawet wśród mechaników.Trzeba więc samemu się zdecydować.Z tego co mówią przeciwnicy odcinania pompy-główny argument-żaden samochód z fabrycznie montowanym gazem nie ma odciętej pompy paliwa(tych aut jest chyba mało)

Awatar użytkownika
mastah22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 03 paź 2007, 17:59
Lokalizacja: Kietrz-opolskie

Post autor: mastah22 » 13 paź 2007, 23:43

Ja sobie zrobilem odciecie sam.Po pierwsze dlatego ze mam jednopunkt i zapieczenie wtryskiwacza jest niemozliwe,po drugie i tak zawsze odpalam na benzynie wiec przeplyw jest zawsze,po trzecie po co mam zuzywać czesc ktora moge oszczedzac,a ktora nie jest wcale taka tania,po czwarte po co mi pracująca pompa skoro i tak nie jest uzywana,po piate nie musze dbać o to aby paliwa bylo jakos konkretnie duzo bo wazne zeby go nie zabrakło i tyle.
assai pisze:żaden samochód z fabrycznie montowanym gazem nie ma odciętej pompy paliwa(tych aut jest chyba mało)
to dla mnie zaden argument,pozatym pracowalem jako montarzysta LPG i nieraz nie dwa musialem poprawiac po "fabrycznych montarzystach" wiec...
A gaz rzeczywiscie niszczy auto ale tylko u tych ktorzy go nie maja albo o niego nie dbają...

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 14 paź 2007, 13:16

mastah22 pisze:zapieczenie wtryskiwacza jest niemozliwe
Tu się mylisz. Poza tym bardziej chodzi o mocno przyspieszone zużycie regulatora ciśnienia. Chodzi o to, że wysuszona i narażona na temperaturę membrana regulatora bardzo szybko ulega zniszczeniu (przerabiałem to jeszcze w poldolocie).
mastah22 pisze:tak zawsze odpalam na benzynie wiec przeplyw jest zawsze
tylko w chwili odpalania, a później? Jak jedziesz w trasie kilkaset km. wtrysk i regulator jest suchy jak pieprz i narażony na spore zmiany temperatury, np. po takiej trasie zatrzymujesz się na chwilę na odpoczynek i za moment odpalasz autko. Gorący regulator i wtryskiwacz jest zalewany zimną benzyną. Chcesz "hartować" te elementy?
mastah22 pisze:a ktora nie jest wcale taka tania,po czwarte po co mi pracująca pompa skoro i tak nie jest uzywana
Jest używana do chłodzenia i smarowania wtrysku i regulatora ciśnienia. Gdybyś nie miał gazunku to przecież by chodziła na okrągło.
mastah22 pisze:pozatym pracowalem jako montarzysta LPG i nieraz nie dwa musialem poprawiac po "fabrycznych montarzystach" wiec...
A ja nie jestem i nie byłem montażystą, a nieraz i nie dwa musiałem poprawiać po niefabrycznych ale zawodowych montażystach :-D.
A gaz rzeczywiscie niszczy auto ale tylko u tych ktorzy go nie maja albo o niego nie dbają...
Tu pełna zgoda :-)

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 14 paź 2007, 13:25

Łożeszty, a zawsze sądziłem że lepiej jest odłączyć pompkę jak chodzi na gazie celem oszczędzania pomki paliwa, ale widze że to b.duży błąd :shock:

Człowiek uczy sie całe życie jak ktoś napisał

Awatar użytkownika
mastah22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 03 paź 2007, 17:59
Lokalizacja: Kietrz-opolskie

Post autor: mastah22 » 14 paź 2007, 13:26

Danek pisze:tak zawsze odpalam na benzynie wiec przeplyw jest zawsze
tylko w chwili odpalania, a później? Jak jedziesz w trasie kilkaset km. wtrysk i regulator jest suchy jak pieprz i narażony na spore zmiany temperatury, np. po takiej trasie zatrzymujesz się na chwilę na odpoczynek i za moment odpalasz autko. Gorący regulator i wtryskiwacz jest zalewany zimną benzyną. Chcesz "hartować" te elementy?
mylisz sie,przy wtrysku jednopunktowym wtryskiwacz jest tak daleko od goracej glowicy ze nie ma mozliwosci narazenia go na jakies wysokie temperatury.
Ja sie z Toba w 100% zgadzam jesli mowimy o wielopunkcie gdzie listwa wtryskowa jest rzeczywiscie blisko glowicy a tam panuja wysokie temperatury.

[ Dodano: 2007-10-14, 13:32 ]
Ale w przypadku gdy nie jest narazony na wysokie temperatury nie zuzywa sie jakos nadmiernie,to tak jakbys zapalał auto po postoju,tez wszystko jest zalewane zimna benzyna.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 14 paź 2007, 14:12

mastah22, Oj Mastah22 to wsadź rękę pod maskę po takiej trasie i potrzymaj choćby minutę :-) w pobliżu głowicy, pod obudową filtra.
A po długim postoju zarówno wtrysk, regulator jak i paliwo są zimne. Spoko, Twój wybór, Twoja wola. Ja już to przerabiałem w bardzo podobnym jednopunkcie w poldku, gdzie zastosowałem odcięcie myśląc podobnie jak Ty i po niedługim czasie dwukrotnie musiałem zmienić regulator ciśnienia oraz uszczelkę wtryskiwacza (poldek 1,6 gli na abimexie).

oscarek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 12 lut 2007, 23:19

Post autor: oscarek » 14 paź 2007, 23:21

Hi,

Od roku mam 2.0 ABK, które było już zgazowane. Chciałbym sprawdzić czy pompa jest odcięta czy nie oraz zweryfikować poprawność instalacji. Raz już wymieniałem i regulator i pompę. Czy możecie wskazać dobrego fachowca w W-wie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl