[80 B4 ABT] Odcięcie pompy paliwa
[80 B4 ABT] Odcięcie pompy paliwa
Witam.
Mam takie pytanie: kiedy montowałem gaz do mojego Audi chłopaki w warsztacie założyli mi odcięcie pompy paliwa w formie przekaźnika wpiętego w miejsce bezpiecznika nr 13 w skrzynce bezpieczników - czyli kiedy przełącza się na gaz to ten przekaźnik otwiera obwód i pompa paliwa nie chodzi.
Ale czy tylko obwód pompy paliwa jest zasilany tym bezpiecznikiem? Na skrzynce bezpieczników jest napisane Kraftstoffpumpe, Warmlaufregler czyli Pompa paliwa i "Warming up automatic controller" (Google translate).
I właśnie nie mam pojęcia co to jest to drugie? Czy to w benzynie też jest czy to tylko do diesla? Musi to chodzic? Bo gdy odcina pompę paliwa to i to drugie też. Tylko do czego to jest?
Pozdrawiam
LePeK
Mam takie pytanie: kiedy montowałem gaz do mojego Audi chłopaki w warsztacie założyli mi odcięcie pompy paliwa w formie przekaźnika wpiętego w miejsce bezpiecznika nr 13 w skrzynce bezpieczników - czyli kiedy przełącza się na gaz to ten przekaźnik otwiera obwód i pompa paliwa nie chodzi.
Ale czy tylko obwód pompy paliwa jest zasilany tym bezpiecznikiem? Na skrzynce bezpieczników jest napisane Kraftstoffpumpe, Warmlaufregler czyli Pompa paliwa i "Warming up automatic controller" (Google translate).
I właśnie nie mam pojęcia co to jest to drugie? Czy to w benzynie też jest czy to tylko do diesla? Musi to chodzic? Bo gdy odcina pompę paliwa to i to drugie też. Tylko do czego to jest?
Pozdrawiam
LePeK
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
No, a wtrysk się zapieka, membranki w regulatorze ciśnienia parcieją, przewody paliwowe zaczynają się zamulać różnym syfem itd, itd. Kolejny oszczędzający na siłę, a potem słychać bajki, że gaz niszczy to czy tamto .LePeK pisze:Ale po co ta pompa ma działa jak jade na gazie?
Po to mi to zamontowali że jak jade na gazie to pompa nie pobiera prądu i jak jest mało benzyny to sie nie spali.
Czyli co?
Lepiej żeby pompa paliwa chodziła i tylko pompowała paliwo w tę i z powrotem?
Mam gaz od niedawna i nie mam pojęcia co będzie lepsze.Do tej pory wydawało mi się że lepiej będzie jeśli w trakcie pracy na gazie pompa od Pb będzie wyłączona.
Co do wożenia w baku 3/4 jego pojemności to czy nie wydaje się wam że zbiornik gazu + gaz i tak dostatecznie obciąża samochód (taki zbiornik toroidalny 60 l nawet bez gazu jest ciężki - wiem bo podnosiłem) a jeszcze wożenie w baku takiej ilości paliwa (bak w Audi ma chyba 70 l więc 3/4 to jakieś 52 l czyli 50 kg). Jak zniesie to tylne zawieszenie?
Lepiej żeby pompa paliwa chodziła i tylko pompowała paliwo w tę i z powrotem?
Mam gaz od niedawna i nie mam pojęcia co będzie lepsze.Do tej pory wydawało mi się że lepiej będzie jeśli w trakcie pracy na gazie pompa od Pb będzie wyłączona.
Co do wożenia w baku 3/4 jego pojemności to czy nie wydaje się wam że zbiornik gazu + gaz i tak dostatecznie obciąża samochód (taki zbiornik toroidalny 60 l nawet bez gazu jest ciężki - wiem bo podnosiłem) a jeszcze wożenie w baku takiej ilości paliwa (bak w Audi ma chyba 70 l więc 3/4 to jakieś 52 l czyli 50 kg). Jak zniesie to tylne zawieszenie?
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Lepek, gaz to paliwo alternatywne. Gdybyś nie miał gazu to pompa tak samo by pracowała cały czas. Wywal ten przekaźnik. Odcięcie może przynieść wbrew pozorom straty zamiast oszczędności, a w każdym razie kłopoty. Co do ilości paliwa, to spokojnie wystarczy 1/4 zbiornika tylko trzeba pilnować, żeby nie zeszło poniżej pełnej rezerwy i dość często uzupełniać oraz od czasu do czasu dolewać środka wiążącego wodę. Natomiast co do obciążenia tyłu i zawieszenia to się nie bój. Przecież to jest autko 5 osobowe. Bez gazowni jak z tyłu jedzie 3 osoby+normalny bagaż to masz ok. 300kg na tyle + paliwo w zbiorniku. Doliczając gazunek ujmujesz 1 osobę i jest to samo.
Też mam audi zagazowane,a liczba zwolenników odłączania pompy i nie-jest mniej więcej po 50%,nawet wśród mechaników.Trzeba więc samemu się zdecydować.Z tego co mówią przeciwnicy odcinania pompy-główny argument-żaden samochód z fabrycznie montowanym gazem nie ma odciętej pompy paliwa(tych aut jest chyba mało)
Ja sobie zrobilem odciecie sam.Po pierwsze dlatego ze mam jednopunkt i zapieczenie wtryskiwacza jest niemozliwe,po drugie i tak zawsze odpalam na benzynie wiec przeplyw jest zawsze,po trzecie po co mam zuzywać czesc ktora moge oszczedzac,a ktora nie jest wcale taka tania,po czwarte po co mi pracująca pompa skoro i tak nie jest uzywana,po piate nie musze dbać o to aby paliwa bylo jakos konkretnie duzo bo wazne zeby go nie zabrakło i tyle.
A gaz rzeczywiscie niszczy auto ale tylko u tych ktorzy go nie maja albo o niego nie dbają...
to dla mnie zaden argument,pozatym pracowalem jako montarzysta LPG i nieraz nie dwa musialem poprawiac po "fabrycznych montarzystach" wiec...assai pisze:żaden samochód z fabrycznie montowanym gazem nie ma odciętej pompy paliwa(tych aut jest chyba mało)
A gaz rzeczywiscie niszczy auto ale tylko u tych ktorzy go nie maja albo o niego nie dbają...
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Tu się mylisz. Poza tym bardziej chodzi o mocno przyspieszone zużycie regulatora ciśnienia. Chodzi o to, że wysuszona i narażona na temperaturę membrana regulatora bardzo szybko ulega zniszczeniu (przerabiałem to jeszcze w poldolocie).mastah22 pisze:zapieczenie wtryskiwacza jest niemozliwe
tylko w chwili odpalania, a później? Jak jedziesz w trasie kilkaset km. wtrysk i regulator jest suchy jak pieprz i narażony na spore zmiany temperatury, np. po takiej trasie zatrzymujesz się na chwilę na odpoczynek i za moment odpalasz autko. Gorący regulator i wtryskiwacz jest zalewany zimną benzyną. Chcesz "hartować" te elementy?mastah22 pisze:tak zawsze odpalam na benzynie wiec przeplyw jest zawsze
Jest używana do chłodzenia i smarowania wtrysku i regulatora ciśnienia. Gdybyś nie miał gazunku to przecież by chodziła na okrągło.mastah22 pisze:a ktora nie jest wcale taka tania,po czwarte po co mi pracująca pompa skoro i tak nie jest uzywana
A ja nie jestem i nie byłem montażystą, a nieraz i nie dwa musiałem poprawiać po niefabrycznych ale zawodowych montażystach .mastah22 pisze:pozatym pracowalem jako montarzysta LPG i nieraz nie dwa musialem poprawiac po "fabrycznych montarzystach" wiec...
Tu pełna zgodaA gaz rzeczywiscie niszczy auto ale tylko u tych ktorzy go nie maja albo o niego nie dbają...
mylisz sie,przy wtrysku jednopunktowym wtryskiwacz jest tak daleko od goracej glowicy ze nie ma mozliwosci narazenia go na jakies wysokie temperatury.Danek pisze:tak zawsze odpalam na benzynie wiec przeplyw jest zawsze
tylko w chwili odpalania, a później? Jak jedziesz w trasie kilkaset km. wtrysk i regulator jest suchy jak pieprz i narażony na spore zmiany temperatury, np. po takiej trasie zatrzymujesz się na chwilę na odpoczynek i za moment odpalasz autko. Gorący regulator i wtryskiwacz jest zalewany zimną benzyną. Chcesz "hartować" te elementy?
Ja sie z Toba w 100% zgadzam jesli mowimy o wielopunkcie gdzie listwa wtryskowa jest rzeczywiscie blisko glowicy a tam panuja wysokie temperatury.
[ Dodano: 2007-10-14, 13:32 ]
Ale w przypadku gdy nie jest narazony na wysokie temperatury nie zuzywa sie jakos nadmiernie,to tak jakbys zapalał auto po postoju,tez wszystko jest zalewane zimna benzyna.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
mastah22, Oj Mastah22 to wsadź rękę pod maskę po takiej trasie i potrzymaj choćby minutę w pobliżu głowicy, pod obudową filtra.
A po długim postoju zarówno wtrysk, regulator jak i paliwo są zimne. Spoko, Twój wybór, Twoja wola. Ja już to przerabiałem w bardzo podobnym jednopunkcie w poldku, gdzie zastosowałem odcięcie myśląc podobnie jak Ty i po niedługim czasie dwukrotnie musiałem zmienić regulator ciśnienia oraz uszczelkę wtryskiwacza (poldek 1,6 gli na abimexie).
A po długim postoju zarówno wtrysk, regulator jak i paliwo są zimne. Spoko, Twój wybór, Twoja wola. Ja już to przerabiałem w bardzo podobnym jednopunkcie w poldku, gdzie zastosowałem odcięcie myśląc podobnie jak Ty i po niedługim czasie dwukrotnie musiałem zmienić regulator ciśnienia oraz uszczelkę wtryskiwacza (poldek 1,6 gli na abimexie).