[B4 1.9 TDI 1Z] Wyciek płynu chłodzącego
[B4 1.9 TDI 1Z] Wyciek płynu chłodzącego
Witam wszystkich.
Zwracam się do Was z następującym problemem.
Udało mi się zlokalizować wyciek płynu chłodzącego w moim B4.
Płyn wycieka pod króćcem z niebieskim czujnikiem.
Pytanie następujące.
Czy ktoś zna numer katalogowy tego elementu?
Czy konieczna jest wymiana całego króćca (podobno samych uszczelek nie da się dostać).
Próbowałem to odczytać z VAG-CAT, ale jest to niejednoznaczne dla mnie.
Ewentualnie jakie uszczelki mogą rozwiązać w/w problem.
Z góry dziękuję.
Zwracam się do Was z następującym problemem.
Udało mi się zlokalizować wyciek płynu chłodzącego w moim B4.
Płyn wycieka pod króćcem z niebieskim czujnikiem.
Pytanie następujące.
Czy ktoś zna numer katalogowy tego elementu?
Czy konieczna jest wymiana całego króćca (podobno samych uszczelek nie da się dostać).
Próbowałem to odczytać z VAG-CAT, ale jest to niejednoznaczne dla mnie.
Ewentualnie jakie uszczelki mogą rozwiązać w/w problem.
Z góry dziękuję.
Podjedź do sklepu powiedz że "króciec wodny w głowicy pod czujniki do 1Z" i Ci dadzą, jeśli cieknie między głowicą a króćcem to radze wymienić cały króciec i nie bawić się w uszczelki, bo króciec lubi pękać tam gdzie śruby się wkręca. Dodatkowo radze wymienić uszczelki w czujnikach. Całość to max 15 zł i będzie dobrze, i jak będziesz już wymieniał to oczyść dokładnie głowicę i nie składaj na żadne silikony, tylko zwyczajnie króciec z uszczelką do głowicy.
Dzięki.
Już chyba wiem co jest mi potrzebne, chyba dokładnie to.
http://allegro.pl/krociec-wodny-vw-pass ... 92637.html
Najpierw sprawdzę jednak dostępność w pobliskim sklepie, może też uszczelkę do czujnika dostanę.
Jeszcze jedno pytanie, właściwie chcę się upewnić.
Czujnik temperatury jest wkręcany ??
Już chyba wiem co jest mi potrzebne, chyba dokładnie to.
http://allegro.pl/krociec-wodny-vw-pass ... 92637.html
Najpierw sprawdzę jednak dostępność w pobliskim sklepie, może też uszczelkę do czujnika dostanę.
Jeszcze jedno pytanie, właściwie chcę się upewnić.
Czujnik temperatury jest wkręcany ??
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Wymiana jest banalnie prosta. Przechodziłem to ze 2 tygodnie temu.
Po pierwsze to nie kupuj tego elementu firmy topran. Kosztuje ok. 10zł i jest podobno do niczego. Ja wziąłem sobie taki za 40zł.
Odepnij kabel, ja odkręciłem sobie jeszcze przewód smarowania turbo, żeby mi nie przeszkadzał kiedy będę szybko wyjmował króciec.
Sam króciec trzyma taka opaska zabezpieczająca - ja z jednej strony trzymałem kciukiem z drugiej podważałem śrubokrętem.
Potem to już wszystko zależy od twojej sprawności. Jak zrobisz to szybko to wody dużo nie ucieknie.
Po pierwsze to nie kupuj tego elementu firmy topran. Kosztuje ok. 10zł i jest podobno do niczego. Ja wziąłem sobie taki za 40zł.
Odepnij kabel, ja odkręciłem sobie jeszcze przewód smarowania turbo, żeby mi nie przeszkadzał kiedy będę szybko wyjmował króciec.
Sam króciec trzyma taka opaska zabezpieczająca - ja z jednej strony trzymałem kciukiem z drugiej podważałem śrubokrętem.
Potem to już wszystko zależy od twojej sprawności. Jak zrobisz to szybko to wody dużo nie ucieknie.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Dodatkowa rada to obejrzeć krucuec i kupić taki sam bo róznią się drobnymi rzeczami (inne ułożenie otowrów montażowych w strosunku do krućca, inna liczbą miejsc na czujniki, innym kierunkiem wyjscia tej wąskiej rurki co idzie do ziorniczka). Ostroznie wyjmować czujnik, nie ukręcić go i nie czyścić bo czasem po takim czyszczeniu przestaje działać. Troche płynu ucieknie i warto go wcześniej upuścić. Dokłdanie oczyścić miejsce po starym krućcu. Załozyc nowy, odpowietrzyć, uzupełnić płyn i jeździć <ok>
Dzięki wszystkim za rady, oczywiście wszystkie dobre
Na wstępie.
Na chwilę obecną mam do wyboru:
- Topran
- Vaico
W obydwu przypadkach cena zbliżona ( 8 i 12 zł)
Pytanie powstało jednak inne.
Według VAG-CAT powinienem mieć część o numerze 028 121 132.
W samochodzie założona jest 028 121 133.
Na oko nie różnią się niczym, ale wolę się upewnić.
Ponad to dostępne są w tej chwili ... 133A, a nie mam klimy a z końcówką A były do aut z klimą.
Podejrzewam, że jest szansa, ze było to już wymieniane, i założono inną część.
Zresztą, pasek alternatora też miałem inni - krótszy niż ustawa przewiduje
Na wstępie.
Na chwilę obecną mam do wyboru:
- Topran
- Vaico
W obydwu przypadkach cena zbliżona ( 8 i 12 zł)
Pytanie powstało jednak inne.
Według VAG-CAT powinienem mieć część o numerze 028 121 132.
W samochodzie założona jest 028 121 133.
Na oko nie różnią się niczym, ale wolę się upewnić.
Ponad to dostępne są w tej chwili ... 133A, a nie mam klimy a z końcówką A były do aut z klimą.
Podejrzewam, że jest szansa, ze było to już wymieniane, i założono inną część.
Zresztą, pasek alternatora też miałem inni - krótszy niż ustawa przewiduje
Ja jeszcze dodam tylko żebyś robił to na zimnym, chociaż wiem że tak powinno się robić, ja jak zmieniałem zimą w te mrozy to myślę sobie wróciłem z trasy silnik ciepły, będzie przyjemniej pracować:) wypiąłem przewód przybudowie termostatu żeby płyn zleciał z tego węża co idzie do tego króćca, a on leci i leci:) dopiero po chwili oprzytomniałem że termostat był jeszcze otwarty i waliło cały płyn z układu, musiałem dokupić potem 3 litry:P
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
ten będzie pasował zapytaj o króciec firmy MAYLE kosztuje ok 15 zł a jest lepsza od toranaburdi pisze:028 121 132.
kup również nowy oring do czujnika, bo jest szansa ze na starym będzie ciekło
co do samej wymiany to jak zlejesz płyn z zbiorniczka wyrównawczego to już mało co ci wycieknie po zdjęciu króćca
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
a niby czemu nie da się dostać samych uszczelek jak to są zwykłe oringi?? Mimo wszytko lepiej kup króciec bo często nie puszcza uszczelka tylko pęka przy otworze na gwint... Co do tych króćców co podałeś to weź który chcesz gdyż one są zrobione tak samo kiepsko <ok> plastik jest kiepskiej jakości,zresztą sam zobaczysz mając oryginał i zamiennik w ręce.Jeśli po wyjęciu zobaczysz że cieknie uszczelka to wymień oring i zakładaj oryginał...burdi pisze:Czy konieczna jest wymiana całego króćca (podobno samych uszczelek nie da się dostać).
Witam Wszystkich ponownie.
Operacja się udała
Zlałem około 1 litr płynu prosto z chłodnicy
Po zdjęciu króćca trochę się jeszcze wylało, ale to nieuniknione.
Ta opaska zaciskowa na dolnej rurze (stalowa) wcale nie zeszła tak łatwo jak opisywał któryś z kolegów.
Króciec wymieniłem na Vaico - innych w pobliżu nie ma.
Stary króciec wygląda na dobry, więc zostawiłem go w zapasie.
Przy okazji wymieniłem wąż powrotny z nagrzewnicy (zepsuty odpowietrznik),
oraz górny wąż chłodnicy - miał jakieś przetarcie czy przegrzanie na spodzie,
musiał się opierać o coś gorącego.
Układ zalany, odpowietrzony i póki co nie ma problemu.
Temat uważam za zamknięty.
Operacja się udała
Zlałem około 1 litr płynu prosto z chłodnicy
Po zdjęciu króćca trochę się jeszcze wylało, ale to nieuniknione.
Ta opaska zaciskowa na dolnej rurze (stalowa) wcale nie zeszła tak łatwo jak opisywał któryś z kolegów.
Króciec wymieniłem na Vaico - innych w pobliżu nie ma.
Stary króciec wygląda na dobry, więc zostawiłem go w zapasie.
Przy okazji wymieniłem wąż powrotny z nagrzewnicy (zepsuty odpowietrznik),
oraz górny wąż chłodnicy - miał jakieś przetarcie czy przegrzanie na spodzie,
musiał się opierać o coś gorącego.
Układ zalany, odpowietrzony i póki co nie ma problemu.
Temat uważam za zamknięty.
Witam.
Z racji, że przyszła pora na wymianę krócców przy moim autku (1Z z manualną klimatyzacją), kilka spostrzeżeń.
symbole części wyjętych z auta:
- króciec koło miarki oleju 028 121 133
- króciec koło akumulatora 028 121 145C
Próbowałem klejenia, gdy ten króciec ma nawet minimalne pęknięcie szkoda roboty i tak będzie ciekło.
Zakupiłem dwa zamieniki ten mniejszy z TOPRAN 10zł, ten większy z MEYLE 15zł.
Przy próbie wymiany okazało się, że ten króciec z MEYLE przy miarce oleju ma tak jakby za duży otwór na czujnik temperatury lub źle dobrany oring. Po założeniu czujnika okazało się, że bez problemu przesuwam go ręką w króccu, nie ma szans aby to było szczelne.
Zamówiłem w serwisie oryginalne krócce. Ich symbole to:
- króciec koło miarki oleju 028 121 132 65zł ( to nie pomyłka, pasuje do auta z klimą)
- króciec koło akumulatora 028 121 145C 35zł
- 2 szt oring do czujnika temp N90 312 802 2x5zł
Na początku dostałem pomyłkowo króciec o nr 028 121 133A. Jest to króciec metalowy i posiada dwa nagwintowane otwory na czujniki. Dodatkowo nie powinien być przykręcony dwoma krótszymi szpilkami, a nie jak w naszym przypadku jedna krótsza i jedna dłuższa. Jest to inna część, choć wyglądem zbliżona, może i da się założyć po wymianie czujników i dorobieniu szpilki?
Porównując zamienniki do oryginałów od razu widać, że są lepszej jakości, tak jakby trochę inny materiał, no i oringi jakby grubsze i miękkie.
Dopiero tydzień od wymiany, na razie odpukać nic nie cieknie .
Z racji, że przyszła pora na wymianę krócców przy moim autku (1Z z manualną klimatyzacją), kilka spostrzeżeń.
symbole części wyjętych z auta:
- króciec koło miarki oleju 028 121 133
- króciec koło akumulatora 028 121 145C
Próbowałem klejenia, gdy ten króciec ma nawet minimalne pęknięcie szkoda roboty i tak będzie ciekło.
Zakupiłem dwa zamieniki ten mniejszy z TOPRAN 10zł, ten większy z MEYLE 15zł.
Przy próbie wymiany okazało się, że ten króciec z MEYLE przy miarce oleju ma tak jakby za duży otwór na czujnik temperatury lub źle dobrany oring. Po założeniu czujnika okazało się, że bez problemu przesuwam go ręką w króccu, nie ma szans aby to było szczelne.
Zamówiłem w serwisie oryginalne krócce. Ich symbole to:
- króciec koło miarki oleju 028 121 132 65zł ( to nie pomyłka, pasuje do auta z klimą)
- króciec koło akumulatora 028 121 145C 35zł
- 2 szt oring do czujnika temp N90 312 802 2x5zł
Na początku dostałem pomyłkowo króciec o nr 028 121 133A. Jest to króciec metalowy i posiada dwa nagwintowane otwory na czujniki. Dodatkowo nie powinien być przykręcony dwoma krótszymi szpilkami, a nie jak w naszym przypadku jedna krótsza i jedna dłuższa. Jest to inna część, choć wyglądem zbliżona, może i da się założyć po wymianie czujników i dorobieniu szpilki?
Porównując zamienniki do oryginałów od razu widać, że są lepszej jakości, tak jakby trochę inny materiał, no i oringi jakby grubsze i miękkie.
Dopiero tydzień od wymiany, na razie odpukać nic nie cieknie .
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Jak ja zamawiałem ori króćce, to oringi były w komplecie, więc nie ma potrzeby tracić 10 zł na nowejakop13 pisze:Zamówiłem w serwisie oryginalne krócce. Ich symbole to:
- króciec koło miarki oleju 028 121 132 65zł ( to nie pomyłka, pasuje do auta z klimą)
- króciec koło akumulatora 028 121 145C 35zł
- 2 szt oring do czujnika temp N90 312 802 2x5zł