Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 PP] Rozrusznik i problem z kręceniem

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

[B3 1.6 PP] Rozrusznik i problem z kręceniem

Post autor: kojak85 » 25 kwie 2012, 16:38

Witam,
przeglądałem już tematy na forum dotyczące rozruszników.
Mój problem jest następujący. Rozrusznik przestawał kręcić - początkowo tylko na ciepłym. Później całkiem. Wyjąłem, wymieniłem tulejki i szczotkotrzymacz ze szczotkami. Wszystko poskładane, przesmarowane. Na stole z aku kręci, choć wydaje mi się, że trochę słabo. W aucie ma problem z obróceniem wałem. Po wykręceniu świec wałem obraca, ale wolno.
Aku ma rok czasu i jest sprawny. Bendiks słychać, że wychodzi i słychać pukanie w koło. Kołem obraca - widać w wycięciu w skrzyni.
Ma ktoś pomysł, gdzie jest problem, czy szukać rozrusznika? Z góry dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 25 kwie 2012, 22:47

Nie wiem jak wygląda ten rozrusznik. Od kiedy wolniej kręci ? Nie było na min jechane (bo np się stacyjka zacina, albo bendiks nie odbija). Nie rozbierał go ktoś i nie pomieszał tych magnesów w obudowie? Mocno się grzeje przy kręceniu? Może jest z jakiegoś diesla i aku z benzyny nie daje mu rady.

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 26 kwie 2012, 08:53

Rozrusznik jest taki jak powinien być od 1.6. Grzać się nie grzeje przy kręceniu. Wcześniej się trochę grzał, ale po przesmarowaniu wszystkiego już się nie grzeje. Co do magnesów w obudowie to być może, że zostały pomieszane, bo nie ja go rozbierałem tylko kto inny i nie wiedział po której stronie były te blaszki przy magnesach :( Wiesz może spiczi jak to powinno być? Jechane nie było. A co do odbijania bendixu, to wtedy chyba by zakręcił, ale później byłby problem.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 27 kwie 2012, 08:17

Jeśli ktoś nie kumaty rozbierał rozrusznik i wyjął te 6czy 8 magnesów które są wokół wirnika i źle ja załozył to taki własnie jest objaw, że rozrusznik wolno kręci. Bo w środku wytwarza się "złe" pole magnetyczne i zamiast wirnik sie krecić szybko to jest hamowany.
Ja kiedyś tak załatwiłem taty rozrzusnik, rozebrałem go i wyjałem magnesy, a potem złożyłem byle jak i kiespko krecił.

Wiecej napisałem tu :arrow: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... highlight=

Po złożeniu prawidło rozrzusznik chodził z poł roku, bo potem się jedna blaszka poluzowała i wytarło wirnik. Kupiłem nowy rozrusznik za 120zł <ok>
Jak coś to pytaj.

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 04 maja 2012, 10:19

Dzięki spiczi za pomoc. Czekałem z odpowiedzią aż naprawię rozrusznik. Harata jak szatan. Oczywiście winne było złe ustawienie magnesów. Teraz kręci aż miło. Dzięki i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 04 maja 2012, 17:42

Ważne jest dobrze te magnesu umocowac, żeby się z tych blaszek nie powysuwały.

Jeśli były źle ułożone to rozrzusznik przy kręceniu musiał się mocno grzać <ok>

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 04 sty 2013, 15:36

A jesli rozrusznik czasami ma takie objawy ze kreci ciezko jaky aku byl slaby ze az kontrolki przygasaja a potem kreci normalnie... Czy tu tez winne sa magnesy? Np jeden jest luzny? Dodam ze objaw nie jest powtarzalny w zaden sposob. Poprostu loteria.

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 04 sty 2013, 22:59

Generalnie to składając rozrusznik do kupy nie wydaje mi się żeby bez użycia dużej siły dało się go złożyć w ten sposób, aby magnes był luźny. W Twoim przypadku - przygasanie kontrolek i ciężkie kręcenie nie jest zależne od temp. Np. zawsze ciężko idzie na gorącym?
Jeśli to spodziewałbym się jakiegoś zwarcia i od tego bym zaczął. Jeśli jednak np. na ciepłym to winne mogą być już tulejki.
Ja swój rozrusznik rozbierałem a winna okazała się kostka stacyjki. Na ciepłym silniku, albo jak było gorąca to gorzej kręcił, albo nie chciał wcale. Jak mocniej docisnąłem kluczyk to, kręcił w porządku.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 22 sty 2013, 15:34

załączam filmik jak u mnie to wygląda

trochę dźwięk cichy ale widać po kontrolkach.

silnik ciepły.

jedyna zależność, którą zauważyłem to taki objaw kręcenia był, jeśli przekręciłem kluczyk na pozycję zapłon, odczekałem ok 1 minuty i dopiero wtedy próbowałem odpalić.
w przypadku kiedy nie czekałem nic, to rozrusznik kręcił normalnie.

kostka stacyjki wymieniona, poprawy nie zauważyłem żadnej. podmieniłem też akumulator na inny ale używany. niestety jest tak samo. chyba pozostaje rozrusznik...

filmik

Awatar użytkownika
Damu$
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 217
Rejestracja: 16 paź 2007, 01:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Damu$ » 26 sty 2013, 21:26

Lenio21 to wygląda identycznie jak kiedyś w Calibrze mojego Brata. Identycznie zapalał. Rozrusznik sprawdzany kilkakrotnie przeze mnie, przez kumpla mechanika, elektryka i wszystko ok wyglądało.Wyjęty z auta kręcił jak szalony.Został wyczyszczony i posmarowany i niestety auto dalej odpalało tak samo i później coraz ciężej. Brat wkurzony na maxa kupił w ciemno pierwszy lepszy rozrusznik jaki znalazł na allegro w pobliżu i po wymianie auto zapalało normalnie do końca żywota auta:-)(jakieś 4 lata) Nie wiem czy to miało jakieś znaczenie ale ten oryginalny to był delco a ten kupiony bosch. Ja rozumiem że ja mogłem czegoś nie zauważyć ale kumpel całe życie na warsztacie robi i elektryk też najlepszy w okolicy:-)

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 26 sty 2013, 21:59

kojak85 wydaje mi się że masz za ciasno spasowane tulejki też miałem taki przypadek po wymianie tulejek-przeszlifowałem je papierem wodnym i kręcił jak kopnięty

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl