Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 1Z] Silnik bierze olej

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 16 kwie 2012, 19:47

hudy pisze:No i taki wyciek na pewno nie jest powodem tego że dolewasz tyle oleju...
To co wycieknie tym krótkim przewodem to jest znikoma część, reszta idzie w dolot do ponownego przepalenia.
adw24, miałem identyczny wyciek, odma mi pluła na turbinę i do tego strzeliła ta guma. Odma uwolniona, guma wymieniona, oleju w tym miejscu brak <ok>

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 16 kwie 2012, 20:04

Tam u góry gdzie napisałeś że miałeś dużo syfu pewnie widziałeś syf z EGR-a a jeśli jeszcze tego nie czyściłeś a wnioskuje że na pewno nie to nie ma co się dziwić - spaliny + olej = niezły syf.Jeśli chodzi o olej w przewodach to trochę może go być,mogą być lekko wilgotne ścianki od oleju.Gorzej jak zalega go dużo.Może uszczelniacze na początek wystarczą.

adw24
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 29 mar 2012, 12:01

Post autor: adw24 » 16 kwie 2012, 21:33

hudy chodzi Ci o uszczelniacze na zaworach tak ?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 16 kwie 2012, 21:42

Tak.Koledzy wcześniej już o tym wspominali.Powiem ci że litr na 4tys km to jeszcze nie tragedia.w książce serwisowej z tego co pamiętam pisze że dopuszczalne jest zużycie 1litra na 1tys km ;-) tylko nie mogę sobie przypomnieć czy to czytałem odnoście silnika 1z czy jakiegoś innego diesla VW

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 kwie 2012, 21:48

hudy pisze:z tego co pamiętam pisze że dopuszczalne jest zużycie 1litra na 1tys km
1litr na tysiąc km ,to 10 litrów na 10 tys 8-) toż to prawie trzy wymiany oleju ;-) ja bym taki silnik nazwał złomem :mrgreen:

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 16 kwie 2012, 22:03

MUNIOR pisze: ja bym taki silnik nazwał złomem :mrgreen:
no nie tylko ty ale nawet ostatnio miałem w ręku książkę od VW Caddy i tam tez pisało że dopuszczalne zużycie oleju to 1 litr na 1 tys km.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 16 kwie 2012, 22:05

1.6 TD, ponad 1l na każdy 1000km, spalanie średnio ok 5.5l. Zawsze odpalał od strzała.



Trochę kopcił jak się ruszało po staniu w korku ;-) Jak olej brał po zakupie tak samo brał po 40 tys km, cały czas jeździł.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 kwie 2012, 22:16

hudy pisze: ostatnio miałem w ręku książkę od VW Caddy i tam tez pisało że dopuszczalne zużycie oleju to 1 litr na 1 tys km.
Wielce tolerancyjni autorzy tej książki i normy ,skoro za normalne uznają tak kosmiczne zużycie oleju ;-) 10 litrów ,czyli prawie trzy stany w ciągu 10 tys ...nie wiem czy się śmiać ,czy płakać z ich głupoty :-P dla mnie i zapewne dla większości ,normalne zużycie oleju to 1-1,5 litra na 10 tys ...choć moja nie zużywa nawet tyle , zużywa na 10 tys od max stanu do minimum

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 16 kwie 2012, 22:23

Coś w tych książkach musi być na rzeczy, skoro sam to przerobiłem ;-) A jeździłem baaardzo dużo, czasami wyskakiwałem na trasę i ciągiem przez 200km nie schodziłem poniżej 150km/h - nic się nie działo. Raz nawet zapiąłem na haka lawetę (ok 400kg) i ciągnąłem na niej avanta TDI (z 1250kg) przez 80km i też się nic nie działo. Branie oleju kosmiczne było i kosztowne, bo półsyntetyka wlewałem :-/ ale siadałem, jechałem i każda trasę pokonywałem bez przygód.
A powiem Wam taką ciekawostwkę, że w książce o audi V8 dozwolone jest branie oleju na poziomie 1.5l/1000km.

Awatar użytkownika
burdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 28 sie 2009, 11:54
Lokalizacja: Katowice

Post autor: burdi » 17 kwie 2012, 10:12

U mnie ubytki oleju są podobne jak u kolegi MUNIORA.
Mieszczę się w 0,8 - 1 l na około 10 000 km.
Ten 1 litr na 1000 km to kpina jakaś :)

Co do większych ubytków oleju proponuję zajrzeć w okolice filtra.
Ja właśnie w tamtym miejscu miałem wyciek.
Co się też okazało założony miałem niewłaściwy filtr.
Po wymianie na właściwy problem rozwiązany.

adw24
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 29 mar 2012, 12:01

Post autor: adw24 » 23 kwie 2012, 18:36

Filtr jest czysty.

Byłem u kolejnego mechanika (zajmujący sie poważnymi naprawami też).
Na początek powiedział że zmieniłby olej na 10W40 (półsyntetyk).
A co do wymiany uszczelniaczy na zaworach to powiedział że sama wymiana może okazać sie malo efektywna (dodatkowo by trzeba głowice sprawdzić/ zregenerować bo gniazda/prowadnice mogą wyprasowywac uszczelniacze - coś takiego). Ewentualnie wymienic uszczelniacze przy wymianie rozrządu.
A do turbiny to podobno są bardzo wytrzymałe (T2).
On sam ma w paru autach silnik 1Z i też biorą olej - jeździ na 10W40.

Ogólnie myślę że te branie oleju to zależy od silnika - jaki się urodzi :P Bo skoro sam producent zastrzega sobie takie prawo 1l/ 1000 km to samo mówi za siebie.

mati052192
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 20 lut 2012, 22:04

Post autor: mati052192 » 26 kwie 2012, 21:18

wYMIANA USZCZELNIACZY POMOŻE NA 100% ZNAJOMY MIAŁ PRZYPADEK ZE WYMIENIAŁ W PASSACIE B3 co brał litrę na 60 KM i pomogło to ze między wymianą brało mu jakąś litrę

więc dorada jest prosta wymieć uszczelniacze ;))


a olej najlepiej 10w40 czyli półsyntetyk

nasze Audiczki mają już swoje lata to się nie dziw ;] nie będą zawsze jak nowe ;]

bartek062087
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:31
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: bartek062087 » 24 cze 2012, 23:44

Wybaczcie że odkopuje temat ale czytanie tych wszystkich podpowiedzi doprowadzilo mnie do zbednych wydatków na wszystkie wymienione cześci.

Na końcu wymienilem silnik bo okazalo sie ze pierścienie są popękane i porysowaly gładzie cylindrów bo zamiast zrobic to odrazu zwlekałem do ostaniej chwili.

Teraz mam z 97 roku który nie bierze ani grama oleju i to znaczy że jest ok.
Więc albo rozbierz silnik i dokładnie zdiagnozuj co go boli albo odrazu go wymień bo dostęp do silników jest ogromny tylko weż kogoś kto będzie wiedzieć jaki silnik wybrać.

I to jest moje zdanie bo przeplacanie mechaników za przypuszczenia innych to naprawde zbędny wydatek. Za te pieniądze można odrazu kupić pierścienie, panewki, szklanki, uszczelke pod głowice i zrobić za jednym razem.

Pozdro dla wszystkich co wiedzą wszystko od kolegów kolegów. ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl