Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - FMIC

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 11 mar 2011, 22:55

No to pakuj intercooler od Mondeo III TDCI 130 KM, na stronie intercars w opisie są wymiary ;) A i trzeba dla łatwiejszego montażu coolera wyciąć mocowanie pasa przedniego, bo przeszkadza konkretnie, ale też trzeba wymyśleć co zrobić, aby ten pas był na dole gdzieś przymocowany, bo maska się może otworzyć jak się tylko utnie mocowanie i zostawi tak ;p

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 11 mar 2011, 23:50

misiekdzwon pisze: też trzeba wymyśleć co zrobić, aby ten pas był na dole gdzieś przymocowany, bo maska się może otworzyć jak się tylko utnie mocowanie i zostawi tak ;p
Nic sie nie stanie, bedzie wszystko sztywno sie trzymac. a jak sie boisz to plaskownik poziomo poprowadzony od zderzaka do wzmocnienia i jest git ;) Zderzak S2 ma fabrycznie mocowanie do pasa przedniego w polowie jego wysokosci.
Obrazek
Zólta srubka na srodku zdjecia. Nia zderzak jest przymocowany do pasa przedniego.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 12 mar 2011, 08:04

Yhmy... faktycznie powinno być okej i pas nadal będzie sztywno się trzymał <ok> Trzeba próbować coś zdziałać, bo coraz to cieplejsze dni nadchodzą, a zecior jednak chłodek potrzebuje :mrgreen:

BIT BIT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 23 gru 2008, 20:08
Lokalizacja: W.M GIŻYCKO

Post autor: BIT BIT » 12 mar 2011, 14:31

misiekdzwon pisze:Mortiis, ale Ty chyba masz standardowy zderzak, a tam to raczej nic większego nie upchasz. Trzeba przód od S2 i podobnych montować będzie ;) Dodam że FMIC jeszcze z Saba jakiegoś pasuje, ale nie pamiętam jakiego...
z saba nie podejdzie na zwykłym zderzaku to sprawdziłem na własnej skórze
aha i nie wycinaj nic bo to nic nie da ja wyciąłem i dalej lipa tyle że ja mam jeszcze klime a jak nie masz do jakieś 3 cm zyskujesz

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 12 mar 2011, 17:39

Mortiis pisze:Nie mam klimy i tutaj mam niby teoretycznie więcej miejsca ale jak pisałem wcześniej ten zdeś co mam i tak idzie na części więc mogę go dobrze pochlastać :-)
Ten icek z astry jak pisze endriu210 naprawdę daje radę.Widziałem,jechałem i wiem co mówię.

Awatar użytkownika
Mortiis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 729
Rejestracja: 24 lis 2009, 00:13
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Mortiis » 13 mar 2011, 21:13

tokarka606 pisze:
Mortiis pisze:Nie mam klimy i tutaj mam niby teoretycznie więcej miejsca ale jak pisałem wcześniej ten zdeś co mam i tak idzie na części więc mogę go dobrze pochlastać :-)
Ten icek z astry jak pisze endriu210 naprawdę daje radę.Widziałem,jechałem i wiem co mówię.
to teraz pytanie moje brzmi do jakich wielkości mocy owy icek wytrzymuje ?

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 13 mar 2011, 22:33

Mortiis pisze:tokarka606 napisał/a:
Mortiis napisał/a:
Nie mam klimy i tutaj mam niby teoretycznie więcej miejsca ale jak pisałem wcześniej ten zdeś co mam i tak idzie na części więc mogę go dobrze pochlastać


Ten icek z astry jak pisze endriu210 naprawdę daje radę.Widziałem,jechałem i wiem co mówię.

Nie mocy tylko cisnienia doladowania jak juz. Strzelam ze 1.6bara na dluzsza mete nic mu nie zrobi.


to teraz pytanie moje brzmi do jakich wielkości mocy owy icek wytrzymuje ?

Awatar użytkownika
tygrxek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 18 kwie 2010, 10:39
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: tygrxek » 27 kwie 2012, 11:14

ten chyba tez bedzie spoko ?
http://allegro.pl/intercooler-550x140x6 ... 63841.html

ponoc tak nie blokuje przeplywu jak te z dostawczakow

tylko teraz co do budowy konkretnie jeszcze ?
jakie kolanka ile rury itd ??
pozdrav

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 27 kwie 2012, 11:47

zastanowiłeś się jak chcesz poprowadzić orurowanie?
Są 2 opcje albo od turbo w strone chłodnicy, nad rozrządem zakręca w prawo i dalej w dół - przez co robi się ok 1,5 metra długośći co przy małej ori turbinie bez vnt spowoduje jeszcze większego laga.

2 opcja to wykorzystanie ori rur tylko do tego potrzeba by IC który ma wlot i wylot po jednej stronie a one mają spore opory przepływu...

Uważam, że FMIC do ori turbiny to pomyłka. Pomijając fakt, że przy odłączonej odmie i egr zimą nigdy nie zagrzejesz silnika :)

Jest też 3 opcja - sprawdź w jakim stanie masz teraz ori IC. Ale po ściągnięciu zderzaka - u mnie od strony nadkola wygladał ok. Okazalo sie, ze byl w 100% zalepiony blotem. resztkami lisci i smołą - pomogła dopiero myjka ciśnieniowa z gorącą wodą.

Temp w dolocie spadla przecietnie o 10 stopni. Mam max doładowanie ok 1.4 bara.

Owszem latem przy ostrym duszeniu potrafi "spuchnąć" ale temp oleju też wtedy jest już wysoka. Więc do kompletu wypadało by dodatkową chłodniczkę oleju...

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 27 kwie 2012, 12:08

będe sprzedawał swoj IC od iveco turbo daily. Dawał rade na 1,8 bara i latem się nie gotował nawet przy ganianiu sie w 35 st upale. Jak coś to PW.

Ori ic to porażka.

Awatar użytkownika
tygrxek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 18 kwie 2010, 10:39
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: tygrxek » 27 kwie 2012, 12:52

No ok.
Jesli IC z wlotem i wylotem po obou stronach to co trzeba sie zaopatrzyc?
Ile kolanek jakie jakie opaski ? ile rury alu ?
Pozdro

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 27 kwie 2012, 13:15

Ori turbo do FMIC to porażka - większy lag nie będzie zrekompensowany wzrostem mocy. Moge się założyć, że ori IC ma zakitowane brudem.
U mnie po wyczyszczeniu ori IC - puchnie praktycznie wtedy jak olej już ma max temp.

Tomek - Ty masz AVF :) dokoksowanego - to inna bajka...

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 27 kwie 2012, 14:46

Ross pisze:Tomek - Ty masz AVF :) dokoksowanego - to inna bajka...
Ale to nadal jest TDI i jest wrażliwe na brak chłodzenia w dolocie. U mnie złodzieje założyli ori IC od B4 Tdi . Jakoś jechał ale strasznie dużo palił i miał mało mocy. A seryjnie AVF ma doładowanie 1,3 bara więc tak jak wyżej wymienone po koksie.

Zmiana Ic ori na fimc zawsze pomaga. A zawsze później można dalej zmieniać . Wtedy nie masz problemów.

pozdro

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 03 wrz 2012, 23:09

W zderzak Coupe i z chłodnicą klimy da się upchnąć IC Mondeo TDCI lub Fiat Grande punto 150km T-Jet ?

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 04 wrz 2012, 08:55

brabus124 pisze:W zderzak Coupe i z chłodnicą klimy da się upchnąć IC Mondeo TDCI lub Fiat Grande punto 150km T-Jet ?
Tak nawet da się wsadzić od sprintera. Hemp miał u siebie taki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl