[B4 1,9 TDI] Katalizator w dieslu
[B4 1,9 TDI] Katalizator w dieslu
Mam B4 110 km w Tdi i sie zastanawiam nad wycieciem katalizatora,czy nie pogorszy sie nic? Oczekiwał bym po tym jakieś lzejsza prace silnika i moze lepszy oddzwiek turbiny przez tłumik .Nie moze przypadkiem zaczac kopcic przez to??
Ostatnio zmieniony 10 paź 2007, 20:15 przez Wojtano, łącznie zmieniany 1 raz.
Mozesz sie smiac ale skad mam to tego do konca sam nie wiem Bo taki kupilismy juz z niemiec jakies dobre 2 lata temu.Ojciec na nim zrobil prawie 100 Tys kilometrow,a teraz ja nim jezdze.W dowodzie jest wbite 82 KW co jak sie orientujesz oznacza 110 km.I opcje sa dwie:
Albo niemiec sobie poprostu zafundowal chipa,albo juz taki silnik wstawiono w fabryce,bo jest to rocznik 1995 czyli koncowka produkcji,kierownica od A4 orginalnie. Moze ktos z forum bedzie bardziej zorientowany o co tu chodzi. Osiagi ma przyzwoite 8-)
Albo niemiec sobie poprostu zafundowal chipa,albo juz taki silnik wstawiono w fabryce,bo jest to rocznik 1995 czyli koncowka produkcji,kierownica od A4 orginalnie. Moze ktos z forum bedzie bardziej zorientowany o co tu chodzi. Osiagi ma przyzwoite 8-)
A wlasnie jak to mialoby wygladac,bo jeden gosciu mowil mi ze poprostu rozcinam kata wybieram wnetrzności, zaspawuje i gra muzyka.Ale inny koles mowil mi ze trzeba wstawic w kacie rurke zeby przez nia spaliny przechodzily,bo jak bedzie pusty calkowicie to przy ujmowaniu gazu bedzie brzydki dzwiek sie robil,i tam w rezonans zachodzic tlumik itp no ogolnie moglo by to wyjsc nie przyjemnie dla ucha. A no i jak to ma byc z tym dymieniem,czy sie nie pojawi po takiej operacji
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
MIalem dzis troszke wolnego czasu i z tego wszystkiego zajechalem do tłumikarza,na temat wycinanina powiedzial mi tak ze najlepszym rozwiazeniem bedzie wstawienie w miejsce kata strumienicy,ma ponoc o wiele lzejszy przelot.Koszt samej strumienicy jakies 60 - 80 zł.I na przegladzie sie w to nikt nie wpatrzy ze cos jest nie tak.Jak bym wspawal sama rurke to moze zaczac kopcic,tak mi powiedzial.
FranoF1 oznaczenie silnika ABL . Juz sam nie wiem co mam robic z tym katalizatorem,samochod ma ponad 300tys przebiegu takze na bank jest przytkany.Ciezko podjac decyzje czy wstawiac ta strumienice czy sama rurke.Ponoc jak wstawie sama rurke to bedzie brzydki dzwiek przy ujmowaniu gazu,a nie chcem tego,licze tylko na lepszy dzwiek turbiny,lepsza jej slyszalnosc.Ale nie chcem zeby glosniej to wszystko pracowalo
[ Dodano: 2007-10-10, 23:32 ]
Cobra a co do wiatraczkow w strumienicy to jeszcze chyba zalezy w jakiej,bo moze i w niektorych sa wiatraczki a w niektorych z tego co mi wiadomo na sciankach odstaja tak jakby uski. A jeszcze przypomnialem jak bedzie sama rurka wspawana to moga szybciej sie zluzyc tlumiki tylnie
[ Dodano: 2007-10-10, 23:32 ]
Cobra a co do wiatraczkow w strumienicy to jeszcze chyba zalezy w jakiej,bo moze i w niektorych sa wiatraczki a w niektorych z tego co mi wiadomo na sciankach odstaja tak jakby uski. A jeszcze przypomnialem jak bedzie sama rurka wspawana to moga szybciej sie zluzyc tlumiki tylnie
wykrec katalizator(nie ma problemow z jego wyjeciem)wybij mlotkiem i przecinakiem czy tam co ci pod reke wpadnie ta porcelane ze srodka, nic nie wspawywoj nie kombinuj ze strumienica bo tylko kase wydasz a i dla turbiny ponoc nie zadobrze praca sie nie zmieni moze troche turbo zaczac gwizdac ale tym sie nie przejmuj napewno auto z dolu bedzie silniejsze ja u siebie tak zrobilem i jestem zadowolony.pozdrawiam
[ Dodano: 2007-10-11, 18:57 ]
mozesz mi zaufac pochodze z olecka :lol:
[ Dodano: 2007-10-11, 18:57 ]
mozesz mi zaufac pochodze z olecka :lol:
niema takiego oznaczenia silnika w ETCE :-| zrób najlepiej zdjęcie komory....Wojtano pisze:FranoF1 oznaczenie silnika ABL . Juz sam nie wiem co mam robic z tym katalizatorem,samochod ma ponad 300tys przebiegu takze na bank jest przytkany.Ciezko podjac decyzje czy wstawiac ta strumienice czy sama rurke.Ponoc jak wstawie sama rurke to bedzie brzydki dzwiek przy ujmowaniu gazu,a nie chcem tego,licze tylko na lepszy dzwiek turbiny,lepsza jej slyszalnosc.Ale nie chcem zeby glosniej to wszystko pracowalo
katalizator wytnij... wtedy nie będziesz w ogóle silnika dusić i możesz zauważyć, że silnik zacznie sie lepiej z dołu zbierać...
pozdrawiam
Dziwne... ABL to zdaje sie oznaczenie silnika 1.9TD z montowanego w vw transporterach.
Jesli katalizator jest czysty to nie warto go ruszac, ale w autach ze znacznym przebiegiem raczej czysty nie jest zatem lepiej usunac. U mnie zapchany katalizator powodowal spadek osiagów nieco powyzej 3 tys. obrotow(ladnie widac na wykresei z hamowni).
Pozdrawiam
Jesli katalizator jest czysty to nie warto go ruszac, ale w autach ze znacznym przebiegiem raczej czysty nie jest zatem lepiej usunac. U mnie zapchany katalizator powodowal spadek osiagów nieco powyzej 3 tys. obrotow(ladnie widac na wykresei z hamowni).
Pozdrawiam