Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9 TDI] Katalizator w dieslu

Wojtano
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 09 paź 2007, 20:24
Lokalizacja: Suwałki

[B4 1,9 TDI] Katalizator w dieslu

Post autor: Wojtano » 09 paź 2007, 21:42

Mam B4 110 km w Tdi i sie zastanawiam nad wycieciem katalizatora,czy nie pogorszy sie nic? Oczekiwał bym po tym jakieś lzejsza prace silnika i moze lepszy oddzwiek turbiny przez tłumik .Nie moze przypadkiem zaczac kopcic przez to??
Ostatnio zmieniony 10 paź 2007, 20:15 przez Wojtano, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 09 paź 2007, 21:59

wywalaj śmiało ja nie mam tego problemu już od miesiąca i jest tylko lepiej.

Skąd masz 110ps :?:

Wojtano
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 09 paź 2007, 20:24
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Wojtano » 09 paź 2007, 22:23

Mozesz sie smiac ale skad mam to tego do konca sam nie wiem :-) Bo taki kupilismy juz z niemiec jakies dobre 2 lata temu.Ojciec na nim zrobil prawie 100 Tys kilometrow,a teraz ja nim jezdze.W dowodzie jest wbite 82 KW co jak sie orientujesz oznacza 110 km.I opcje sa dwie:
Albo niemiec sobie poprostu zafundowal chipa,albo juz taki silnik wstawiono w fabryce,bo jest to rocznik 1995 czyli koncowka produkcji,kierownica od A4 orginalnie. Moze ktos z forum bedzie bardziej zorientowany o co tu chodzi. Osiagi ma przyzwoite 8-)

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 09 paź 2007, 22:37

Wcale się nie śmieje. Pytam kulturalnie 8-)
Też mam z końcówki produkcji, ale w dowodzie 66kW czyli 90.
B4 TDI seryjnie chyba nie było 110ps :?:

Mimo to kata wywal. :->

Wojtano
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 09 paź 2007, 20:24
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Wojtano » 09 paź 2007, 23:02

A wlasnie jak to mialoby wygladac,bo jeden gosciu mowil mi ze poprostu rozcinam kata wybieram wnetrzności, zaspawuje i gra muzyka.Ale inny koles mowil mi ze trzeba wstawic w kacie rurke zeby przez nia spaliny przechodzily,bo jak bedzie pusty calkowicie to przy ujmowaniu gazu bedzie brzydki dzwiek sie robil,i tam w rezonans zachodzic tlumik itp no ogolnie moglo by to wyjsc nie przyjemnie dla ucha. A no i jak to ma byc z tym dymieniem,czy sie nie pojawi po takiej operacji :-P

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 paź 2007, 23:08

Radziłbym wstawić rurę do środka. Wszędzie gdzie czytałem tak radzą.

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 09 paź 2007, 23:12

Ja u siebi wyciągałem element wydechu z katem i wybijałem przcinakiem i młotkiem. Ponoć można te resztki później sprzedać.

Możesz również wstawić rurę.

Ja wybijałem bo jednak bałem się że przy spawaniu ściągnie, będzie stukać itp. i przy przeglądzie brak zbędnej dyskusji. :-D

Wojtano
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 09 paź 2007, 20:24
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Wojtano » 10 paź 2007, 17:59

MIalem dzis troszke wolnego czasu i z tego wszystkiego zajechalem do tłumikarza,na temat wycinanina powiedzial mi tak ze najlepszym rozwiazeniem bedzie wstawienie w miejsce kata strumienicy,ma ponoc o wiele lzejszy przelot.Koszt samej strumienicy jakies 60 - 80 zł.I na przegladzie sie w to nikt nie wpatrzy ze cos jest nie tak.Jak bym wspawal sama rurke to moze zaczac kopcic,tak mi powiedzial.

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 10 paź 2007, 20:11

Wojtano pisze:.Jak bym wspawal sama rurke to moze zaczac kopcic,tak mi powiedzial.
Jja bym Ci tak samo powiedział jak bym chciał zarobić :lol:

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 10 paź 2007, 20:13

Wojtano jakie masz oznaczenie silnika?

katalizator możesz śmiało wyciąć... i sie nie przejmować... wspawaj tylko rurę o tej samej wielkości i po sprawie ;-)

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 10 paź 2007, 20:59

jak strumienica może mieć lepszy przepust, jak ona ma tam te swoje wiatraczki itp... dla mnie to bezsens totalny... chciał zarobić jak pisze minon1 :mrgreen:

Wojtano
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 09 paź 2007, 20:24
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Wojtano » 10 paź 2007, 23:29

FranoF1 oznaczenie silnika ABL . Juz sam nie wiem co mam robic z tym katalizatorem,samochod ma ponad 300tys przebiegu takze na bank jest przytkany.Ciezko podjac decyzje czy wstawiac ta strumienice czy sama rurke.Ponoc jak wstawie sama rurke to bedzie brzydki dzwiek przy ujmowaniu gazu,a nie chcem tego,licze tylko na lepszy dzwiek turbiny,lepsza jej slyszalnosc.Ale nie chcem zeby glosniej to wszystko pracowalo

[ Dodano: 2007-10-10, 23:32 ]
Cobra a co do wiatraczkow w strumienicy to jeszcze chyba zalezy w jakiej,bo moze i w niektorych sa wiatraczki a w niektorych z tego co mi wiadomo na sciankach odstaja tak jakby uski. A jeszcze przypomnialem jak bedzie sama rurka wspawana to moga szybciej sie zluzyc tlumiki tylnie

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 11 paź 2007, 18:54

wykrec katalizator(nie ma problemow z jego wyjeciem)wybij mlotkiem i przecinakiem czy tam co ci pod reke wpadnie ta porcelane ze srodka, nic nie wspawywoj nie kombinuj ze strumienica bo tylko kase wydasz a i dla turbiny ponoc nie zadobrze praca sie nie zmieni moze troche turbo zaczac gwizdac ale tym sie nie przejmuj napewno auto z dolu bedzie silniejsze ja u siebie tak zrobilem i jestem zadowolony.pozdrawiam

[ Dodano: 2007-10-11, 18:57 ]
mozesz mi zaufac pochodze z olecka :lol: ;-)

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 11 paź 2007, 20:33

Wojtano pisze:FranoF1 oznaczenie silnika ABL . Juz sam nie wiem co mam robic z tym katalizatorem,samochod ma ponad 300tys przebiegu takze na bank jest przytkany.Ciezko podjac decyzje czy wstawiac ta strumienice czy sama rurke.Ponoc jak wstawie sama rurke to bedzie brzydki dzwiek przy ujmowaniu gazu,a nie chcem tego,licze tylko na lepszy dzwiek turbiny,lepsza jej slyszalnosc.Ale nie chcem zeby glosniej to wszystko pracowalo
niema takiego oznaczenia silnika w ETCE :-| zrób najlepiej zdjęcie komory....

katalizator wytnij... wtedy nie będziesz w ogóle silnika dusić i możesz zauważyć, że silnik zacznie sie lepiej z dołu zbierać...
pozdrawiam

biskup
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 04 cze 2007, 11:43

Post autor: biskup » 11 paź 2007, 21:23

Dziwne... ABL to zdaje sie oznaczenie silnika 1.9TD z montowanego w vw transporterach.
Jesli katalizator jest czysty to nie warto go ruszac, ale w autach ze znacznym przebiegiem raczej czysty nie jest zatem lepiej usunac. U mnie zapchany katalizator powodowal spadek osiagów nieco powyzej 3 tys. obrotow(ladnie widac na wykresei z hamowni).

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl