[B4 ABT] Wysoka temperatura, ciągle włączający się wiatrak
[B4 ABT] Wysoka temperatura, ciągle włączający się wiatrak
Mam problem, niepokoi mnie wysoka temperatura płynu chłodzącego, od kiedy zrobiło się ciepło silnik dość szybko nagrzewa się, wskaźnik po pokazuje od 97 do 110 (jest nieoryginalny, topran) wentylator włącza się gdy wskaźnik pokazuje około 100, na trasie temp. pokazywana to 97, kiedy wjadę do miasta to na pierwszych światłach załącza się zaraz wentylator. Kiedy jadę po mieście włączą się praktycznie co 1-2 minuty. Węże są miękkie, jak pojeździe odkręcę zbiornik wyrównawczy to wraca tam płyn (czasami mniej, czasami więcej zależy od temperatury). Uszczelka pod głowicą była wymieniana, także termostat, korek od zbiorniczka też (po skończonej jeździe słyszę jak syczy z niego powietrze, więc chyba się odpowietrza).
Po rozgrzaniu powinny być twarde (prawie 1.5 bar...więc dużo). Jak miałem nieszczelny układ chłodzenia i węże były miękkie, to bardzo szybko łapał temperaturęszymmek pisze:Węże są miękkie
Ciśnienie w układzie chłodzenia zastosowano po to... że pod wpływem ciśnienia ciecz zaczyna wrzeć w wyższej temperaturze.
Nie ubywa Ci płynu? A może masz uszkodzony korek w zbiorniku wyrównawczym
[ Dodano: 2012-04-29, 19:39 ]
Korek jest tak skonstruowany, że w przypadku nadmiernego ciśnienia w układzie chłodzenia upuszcza jego nadmiarmichal84 pisze:wydaje mi sie ze z korka nie powinno sie ulatniac cisnienie
Następną sprawą jest fakt... że czujnik na zegarze nie ma nic wspólnego z czujnikiem włączającym wentylator chłodnicy, gdyż są dwoma odrębnymi czujnikami.
Czujnik temperatury na licznik jest na króćcu w głowicy... natomiast czujnik włączający wentylator chłodnicy jest wkręcony bezpośrednio w chłodnicę
Witam.
Ja mam podobny problem też mi się teraz auto grzeje jak diabli i jeżdżę w strachu żeby go nie przegrzać.Kupiłem już obydwa czujniki chyba dość dobrej firmy bo FAE i dalej to samo.Czyżby faktycznie wina leżała również po stronie korka od zbiorniczka wyrównawczego? Moja teoria jest też taka czy czasem chłodnica nie jest zasyfiona od zewnątrz czyli te żeberka i nie przepuszcza przez siebie powietrza,bo kiedyś pracowałem na maszynach budowlanych i nie raz tak w nich było i czyszczenie pomagało. Co o tym sądzicie? Czym taką chłodnicę można umyć? Trzeba spróbować wszystkiego.
Ja mam podobny problem też mi się teraz auto grzeje jak diabli i jeżdżę w strachu żeby go nie przegrzać.Kupiłem już obydwa czujniki chyba dość dobrej firmy bo FAE i dalej to samo.Czyżby faktycznie wina leżała również po stronie korka od zbiorniczka wyrównawczego? Moja teoria jest też taka czy czasem chłodnica nie jest zasyfiona od zewnątrz czyli te żeberka i nie przepuszcza przez siebie powietrza,bo kiedyś pracowałem na maszynach budowlanych i nie raz tak w nich było i czyszczenie pomagało. Co o tym sądzicie? Czym taką chłodnicę można umyć? Trzeba spróbować wszystkiego.
morsik28 z Twojego opisu niewiele wynika. Napisz jaką temperaturę pokazuje czy węże miękkie czy twarde, czy wentylator się załącza jeśli tak to przy jakiej temperaturze, czy po rozgrzaniu silnika z nagrzewnicy dmucha gorące powietrze. Raczej same czujniki nie wiele mogą Ci pomóc chyba że źle wskazuje Ci temperaturę na blacie.