Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Wysoka temperatura, ciągle włączający się wiatrak

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
szymmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 03 mar 2012, 15:23

[B4 ABT] Wysoka temperatura, ciągle włączający się wiatrak

Post autor: szymmek » 29 kwie 2012, 19:16

Mam problem, niepokoi mnie wysoka temperatura płynu chłodzącego, od kiedy zrobiło się ciepło silnik dość szybko nagrzewa się, wskaźnik po pokazuje od 97 do 110 (jest nieoryginalny, topran) wentylator włącza się gdy wskaźnik pokazuje około 100, na trasie temp. pokazywana to 97, kiedy wjadę do miasta to na pierwszych światłach załącza się zaraz wentylator. Kiedy jadę po mieście włączą się praktycznie co 1-2 minuty. Węże są miękkie, jak pojeździe odkręcę zbiornik wyrównawczy to wraca tam płyn (czasami mniej, czasami więcej zależy od temperatury). Uszczelka pod głowicą była wymieniana, także termostat, korek od zbiorniczka też (po skończonej jeździe słyszę jak syczy z niego powietrze, więc chyba się odpowietrza).

michal84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 20 kwie 2011, 19:45
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: michal84 » 29 kwie 2012, 19:34

wydaje mi sie ze z korka nie powinno sie ulatniac cisnienie , w kazdym badz razie u mnie takiego zjawiska nie ma . druga sprawa to pewnie ten czujnik (topran to nic nie warte czesci) ci zawyza wymien na cos konkretniejszego .Chociaz moze to byc zacinajacy sie termostat, nowe nie znaczy sprawne

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 29 kwie 2012, 19:37

szymmek pisze:Węże są miękkie
Po rozgrzaniu powinny być twarde (prawie 1.5 bar...więc dużo). Jak miałem nieszczelny układ chłodzenia i węże były miękkie, to bardzo szybko łapał temperaturę ;-)
Ciśnienie w układzie chłodzenia zastosowano po to... że pod wpływem ciśnienia ciecz zaczyna wrzeć w wyższej temperaturze.
Nie ubywa Ci płynu? A może masz uszkodzony korek w zbiorniku wyrównawczym :-P

[ Dodano: 2012-04-29, 19:39 ]
michal84 pisze:wydaje mi sie ze z korka nie powinno sie ulatniac cisnienie
Korek jest tak skonstruowany, że w przypadku nadmiernego ciśnienia w układzie chłodzenia upuszcza jego nadmiar ;-)
Następną sprawą jest fakt... że czujnik na zegarze nie ma nic wspólnego z czujnikiem włączającym wentylator chłodnicy, gdyż są dwoma odrębnymi czujnikami.
Czujnik temperatury na licznik jest na króćcu w głowicy... natomiast czujnik włączający wentylator chłodnicy jest wkręcony bezpośrednio w chłodnicę :-P

szymmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 03 mar 2012, 15:23

Post autor: szymmek » 29 kwie 2012, 19:44

Układ jest szczelny, wymieniona chłodnica, króciec, opaski podciągnięte, płynu nie ubywa.
Ten korek ma syczeć czy nie ? Bo wyraźnie syczy po zgaszeniu silnika.
Wczoraj próbowałem odpowietrzyć układ, odkręciłem korek przy nagrzewnicy to zaczął z niego szybko wypływać płyn.

michal84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 20 kwie 2011, 19:45
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: michal84 » 29 kwie 2012, 19:52

andi77 dobrze napisales (że w przypadku nadmiernego ciśnienia w układzie chłodzenia upuszcza jego nadmiar) na to wychodzi ze u kolegi szymmek korek wogule nie trzyma zadnego cisnienia nawet jak jest w normie, z tad te miekkie weze przy rozgrzanym silniku

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 29 kwie 2012, 19:57

szymmek pisze:Ten korek ma syczeć czy nie ? Bo wyraźnie syczy po zgaszeniu silnika.
W Twoim przypadku obstawiam uszkodzony korek... nie ma prawa syczeć po zgaszeniu silnika gdy węże są miękkie.

michal84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 20 kwie 2011, 19:45
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: michal84 » 29 kwie 2012, 19:58

obstawiam korek

szymmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 03 mar 2012, 15:23

Post autor: szymmek » 29 kwie 2012, 20:19

no dobra, w takim razie ma to związek z wysoką temperaturą ?

michal84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 20 kwie 2011, 19:45
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: michal84 » 29 kwie 2012, 20:25

dokladnie tak

szymmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 03 mar 2012, 15:23

Post autor: szymmek » 29 kwie 2012, 20:55

dobra, dzięki przed chwila wsadziłem oryginalny korek, ten który miałem na początku, nie syczy, teraz trochę pojeżdżę i zobaczę jaka będzie temperatura

morsik28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 10 lip 2011, 20:19
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: morsik28 » 30 kwie 2012, 07:47

Witam.
Ja mam podobny problem też mi się teraz auto grzeje jak diabli i jeżdżę w strachu żeby go nie przegrzać.Kupiłem już obydwa czujniki chyba dość dobrej firmy bo FAE i dalej to samo.Czyżby faktycznie wina leżała również po stronie korka od zbiorniczka wyrównawczego? Moja teoria jest też taka czy czasem chłodnica nie jest zasyfiona od zewnątrz czyli te żeberka i nie przepuszcza przez siebie powietrza,bo kiedyś pracowałem na maszynach budowlanych i nie raz tak w nich było i czyszczenie pomagało. Co o tym sądzicie? Czym taką chłodnicę można umyć? Trzeba spróbować wszystkiego.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 30 kwie 2012, 08:28

morsik28, a termostat sie otwiera? chłodnia jest cała w miare równo rozgrzana jak sie termostat otworzy ?

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 30 kwie 2012, 09:05

morsik28 z Twojego opisu niewiele wynika. Napisz jaką temperaturę pokazuje czy węże miękkie czy twarde, czy wentylator się załącza jeśli tak to przy jakiej temperaturze, czy po rozgrzaniu silnika z nagrzewnicy dmucha gorące powietrze. Raczej same czujniki nie wiele mogą Ci pomóc chyba że źle wskazuje Ci temperaturę na blacie.

szymmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 03 mar 2012, 15:23

Post autor: szymmek » 30 kwie 2012, 14:32

dzisiaj jeździłem z innym korkiem i wąż był twardy na rozgrzanym silniku, wiatrak włączył się tak po ok. 5 km jazdy po mieście, normalnej nie było korków, trochę stałem na światłach, czy to normalne ?

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 30 kwie 2012, 14:48

szymmek a gdy wcześniej Ci tak płyn wywalało to nie masz teraz zapowietrzonego układu? Jak się rozgrzeje autko to z nawiewu daje gorące powietrze?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl