Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

80 B4 Avant - 1Z -> nowe zdjęcia.

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
voltan91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 10 sty 2008, 19:33
Lokalizacja: Bytom

80 B4 Avant - 1Z -> nowe zdjęcia.

Post autor: voltan91 » 28 kwie 2012, 12:04

Witam wszystkich!

Chciałem przedstawić wam moją kochaną Audiczkę i po krótce plany z nią związane :D
Osiemdziesiątka urodzona w '93 roku o kolorze LY9B, w rodzinie od 2004 roku, moja od 2008.
Serce jakie klekocze w niej to 1.9 TDI 1Z.
Wcześniej zajmował się nią tatko, ja przejąłem schedę i zamierzam ją ładnie odnowić.
Czarnula nie jest w za dobrym stanie lakierniczym, tu i ówdzie wychodzi rdza i muszę się tym czym prędzej zająć.

Na wyposażeniu:
:arrow: Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka,
:arrow: przednie szyby oraz szyberdach sterowane elektrycznie,
:arrow: podświetlane daszki,
:arrow: klimatyzacja manualna,
:arrow: AutoCheck,
:arrow: ABS,
:arrow: głośniki w tylnych drzwiach (fabryczne),
:arrow: pół-sportowe podgrzewane fotele z regulacją odcinka lędźwiowego,
:arrow: wspomaganie kierownicy,
:arrow: termometr,
:arrow:... (jak się coś przypomni to dopisze)

Plany na niedaleką przyszłość:
-Nałożenie nowego lakieru tego samego koloru (LY9B), pozbycie się wszystkich ognisk rdzy oraz poprawy blacharskie,
-wyczyszczenie kolektorów,
-zaślepienie EGR 02.08.2014 √
-wywalenie wkładu kata 30.04.2012 √
-wskaźnik doładowania VDO Look 10.07.2012 √
-sterownik z mapą od Kostrza 07.05.2012 √
-oczywiście większe zmiany w silniku typu pompka i wtryski <ok>

Oto fotosy, robione moim kalkulatorem (Omnia II) więc jakość nie za dobra :roll:
Niebawem dorzucę coś w lepszej jakości i więcej przede wszystkim <ok>

ObrazekObrazek

Tutaj wyciśnięte z auta wszystkie możliwe soki podczas eskapady do Nowego Sącza, a konkretniej Rożnowa. Dodam że auto jest kompletnie stockowe :-P
Załadowane i z trzema dorosłymi osobami w środku :mrgreen:

[center]Obrazek[/center]

W aucie panuje bałagan, schowek mam ściągnięty bo czeka na nowego kompa i AC/BC.
To coś na kierownicy jest z tego względu że oskórowanie kierki ma już dość, a ona i tak się zmieni.

[center]Obrazek[/center]

W tylnej szybie bocznej od strony kierowcy mam takie coś,
sądzę że jest to antena na telefon ponieważ na wtyczce ukrytej w boczku bagażnika jest napisane siemens.
Nie wiem czy auto z tym wyjechało z fabryki, może uda się to wykorzystać np do CB. Antenka była ale została bezczelnie złamana przez myjnię.

EDIT: Okazuje się że ta wtyka Siemens idzie gdzieś do kokpitu, a nie z szyby.
Z szyby jest zupełnie inna wtyczka i była zwinięta w boczku niżej zdjęcia.

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

29.04.2012: Mała robótka - poprawianie kabli do grania.

Postanowiłem że korzystając z wolnego czasu i sprzyjającej pogody mogę poprawić kable od wzmacniacza. Wcześniej były tak bele jak pociągnięcie przez co boczek był źle nałożony, teraz jest to zrobione ładnie i wszystko spasowane.

Kabelki źle poukładane przez co nie dało rady domknąć boczka.

[center]Obrazek[/center]

W tym stosie kabli znajduje się czarny, który idzie właśnie od anteny wmontowanej w szybę.

[center]Obrazek[/center]

Dość posmutniałem jak zobaczyłem rdzę ukryta obok kratki w bagażniku, może nie jest najgorzej bo blacha nie jest przerdzewiała na wylot.

[center]Obrazek[/center]

A tu już wszystko poskładane jak było, czyli bajzel hehe :D

Prócz tego dokręciłem ciut jedną śrubę od pokrywy zaworów,
bo cieknie delikatnie olej mimo wymiany uszczelki :(
Wyczyściłem miejsce i zobaczymy za kilka dni jak będzie.

[center]Obrazek[/center]

30.04.2012: Cat out (brak zdjęć)

Z nudów po pracy stwierdziłem że czas pozbyć się katalizatora,
więc razem z przyjacielem (również zwolennik VAG) zabraliśmy się do takiej drobnej roboty.
Poszło prawie bezproblemowo, bo jak się okazało trzeba było rozciąć śruby od strony kolektora, ale były na zamianke także wszystko ok.
Zetor na rozkręconym wydechu chodzi fantastycznie hehe, świst turbiny plus ten głośny dźwięk,
chętnie bym tak zostawił no ale... :mrgreen:
Po złożeniu wszystkiego i jeździe testowej nie wyczułem póki co większych zmian,
ale sama świadomość że auto się nie musi dalej dusić jest budujące <ok>

Wkład trzeba gdzieś sprzedać :mrgreen:

:arrow: Kolejny etap to uwolnienie odmy.



Pozdrawiam! :D
Ostatnio zmieniony 03 sie 2014, 15:01 przez voltan91, łącznie zmieniany 26 razy.

Awatar użytkownika
McCoob
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 10 cze 2009, 15:57

Post autor: McCoob » 28 kwie 2012, 13:08

Tu przedstawiamy swoje auta a nie purchle ze rdzy.

Awatar użytkownika
hexman
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 785
Rejestracja: 29 sie 2009, 20:04
Lokalizacja: SBI

Post autor: hexman » 28 kwie 2012, 16:04

McCoob, rozumiemy, że sam masz blachę w stanie jak z fabryki! <bravo>
Takie uwagi możesz zachować dla siebie. To, że voltan91 opisał sytuację w sposób prosty i zrozumiały pokazuje, że jest gościem uczciwym i niczego nie ukrywa. Chciał się zaprezentować (szkoda, że bez zdjęć) a Ty od razu wyjeżdżasz z takimi tekstami...

Zobacz na mój temat, też mogłeś napisać, że takimi wytłuczonymi autami na to forum się nie "wjeżdża". Na efekty potrzeba czasu! Żaden dwudziestolatek nie będzie w stanie 100% zadowalającym. Tutaj akurat do poprawy jest blacharka, u innych mechanicznie może być groza, ale lakier się świeci i już: "brawo, gratulacje, świetne auto"...


Z mojej strony to wszystko na ten temat, a na przyszłość życzę więcej samokrytyki Jakubie...


Teraz mogę spokojnie odpisać na pierwszego posta.
Witamy w naszych szeregach i mam nadzieję (na pewno nie tylko ja), że takie oschłe powitanie nie zraziło Cię do całej grupy fanatyków. ;-)
Plany masz, zetora też, więc teraz pozostaje kwestia chęci i pieniędzy. Życzę jak najszybszej realizacji planów.
Zdjęcia jednak chętnie bym obejrzał ;-) . Zdecydowana większość zakładając temat wrzuca zdjęcia, więc czekamy na nie niecierpliwie.

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 28 kwie 2012, 16:17

Ciekawy wypas, słuszne serducho i fajny lakier ;-) Koniecznie dodaj jakieś fotki ;-)
Powodzenia w realizacji planów. Życzę bezproblemowego użytkowania :-)

Awatar użytkownika
Math11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 522
Rejestracja: 18 kwie 2010, 23:15
Lokalizacja: LHR/LZA

Post autor: Math11 » 30 kwie 2012, 12:10

Do wyposażenia możesz jeszcze dopisać o termometrze ;-)
Auto do ogarnięcia, powoli dasz rade ;-)
Prosze Cie tylko powiedz że chcesz zdjąć ten chrom z tylnej klapy :-P

Awatar użytkownika
McCoob
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 10 cze 2009, 15:57

Post autor: McCoob » 30 kwie 2012, 15:02

hexman pisze:McCoob, rozumiemy, że sam masz blachę w stanie jak z fabryki! <bravo>
Takie uwagi możesz zachować dla siebie. To, że voltan91 opisał sytuację w sposób prosty i zrozumiały pokazuje, że jest gościem uczciwym i niczego nie ukrywa. Chciał się zaprezentować (szkoda, że bez zdjęć) a Ty od razu wyjeżdżasz z takimi tekstami...

Zobacz na mój temat, też mogłeś napisać, że takimi wytłuczonymi autami na to forum się nie "wjeżdża". Na efekty potrzeba czasu! Żaden dwudziestolatek nie będzie w stanie 100% zadowalającym. Tutaj akurat do poprawy jest blacharka, u innych mechanicznie może być groza, ale lakier się świeci i już: "brawo, gratulacje, świetne auto"...


Z mojej strony to wszystko na ten temat, a na przyszłość życzę więcej samokrytyki Jakubie...
Nie irytuj się, jak ja pisałem w tym wątku to nie było zdjęć auta a jedynie 3 zdjęcia z purchlami więc stąd taka moja odpowiedź. W końcu to dział "moje audi" a nie "moje purchle na audi".

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 30 kwie 2012, 18:11

Mnóstwo pracy Cię czeka żeby doprowadzić to auto do fajnego stanu, ale spokojnie da się :mrgreen:
Nie bardzo podoba mi się ten "chrom na metry" Jestem przeciwnikiem upiekszania auta na siłe <ok>
Czekam na lepsze fotki ;-) Temat będę śledził i mam nadzieje, że z każdym zdjęciem będzie coraz lepiej :-)

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 30 kwie 2012, 18:43

McCoob pisze:Nie irytuj się, jak ja pisałem w tym wątku to nie było zdjęć auta a jedynie 3 zdjęcia z purchlami więc stąd taka moja odpowiedź. W końcu to dział "moje audi" a nie "moje purchle na audi".
No to może pokaż ile masz w tej B5 rdzy na swoim, bo pewnie więcej niz ON... 8-)

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 30 kwie 2012, 18:55

voltan91, Autko na dobrym wypasie. Odnośnie rdzy... to sam nalot łatwy do usunięcia.
Odnośnie 200km/h na budziku... zmierz GPS-em (np. nawigacją), bo ten motorek jedzie 180 ;-)
Skrzynię biegów masz ori ,,BAA" :?: <piwo>
Podsumowując... autko sprawia dobre wrażenie ;-)

voltan91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 10 sty 2008, 19:33
Lokalizacja: Bytom

Post autor: voltan91 » 30 kwie 2012, 21:36

andi77 pisze:voltan91, Autko na dobrym wypasie. Odnośnie rdzy... to sam nalot łatwy do usunięcia.
Odnośnie 200km/h na budziku... zmierz GPS-em (np. nawigacją), bo ten motorek jedzie 180 ;-)
Skrzynię biegów masz ori ,,BAA" :?: <piwo>
Podsumowując... autko sprawia dobre wrażenie ;-)
Bardzo ciężko autko rozkulać ponownie do takiej prędkości więc raczej nie pomierzę zbyt prędko :D
Co do skrzyni to tak jest to BAA.

Dziś został przeze mnie wywalony wkład katalizatora, był okropnie osmolony.
Nie robiłem zdjęć niestety więc to tylko taka informacja że coś się dzieje :D
Strasznie podobał mi się dźwięk zetora z rozłożonym wydechem, przejechałem się trochę i świst turbiny mnie oczarował <ok>

Mam do was ogólnie pytanie odnośnie listw progowych (te gumy dolne na drzwiach...)
Lepiej jest je wywalić czy kupić nowe?
I jeszcze pytanie, jak ściągnąć poprawnie te listwy którę są mocowane do błotnika?
Chodzi konkretnie o te krótkie pod znaczkiem audi. Nie chce ich pourywać...
Chodzi o zaznaczony numerek 21.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 01 maja 2012, 17:01 przez voltan91, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 30 kwie 2012, 21:45

voltan91 pisze:Mam do was ogólnie pytanie odnośnie listw progowych (te gumy dolne na drzwiach...)
Lepiej jest je wywalić czy kupić nowe?
Podejrzewam, że te listwy są na zaczepach wkręconych w blachę i jeżeli się ich pozbędziesz, to zostaną dziury w drzwiach.
Jeżeli się mylę, to niech ktoś mnie poprawi... bo pewności na 100% nie mam :-P

Awatar użytkownika
McCoob
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 10 cze 2009, 15:57

Post autor: McCoob » 01 maja 2012, 10:20

Krótkie listwy w połowie drzwi (te przeciw obijaniu lakieru na drzwiach przez inne drzwi np. na parkingu)
w b3 były mocowane na yebitnie mocny klej (możliwe że coś jak klej do szyb). Więc w b4 jest pewnie tak samo.

A co do rdzy w mojej b5 to kolego PiotrLublin zdziwił byś się ;-)

voltan91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 10 sty 2008, 19:33
Lokalizacja: Bytom

Post autor: voltan91 » 02 maja 2012, 17:26

Mam problem ze swoim lewym lusterkiem zewnętrznym...
Otóż przy lakierowaniu wyszło na jaw jak wygląda cały mechanizm w środku.
I u mnie wygląda on tak:

Obrazek

Czyli tragicznie, i nawet nie wiem jak powinno być, bo o ile się nie mylę takie białe ząbki które są "podłączone"do silniczków sterujących powinny zostać w mechanizmie, a nie wychodzić razem z wkładem. Jeśli jestem w błędzie to mnie poprawcie.
Przy wyciąganiu wkład wyszedł razem z w/w ząbkami i jeden został ułamany, przez co nie działa mi sterowanie w górę i dół :-(

Dziś zajrzałem z ciekawości do lusterka prawego i tam wkład wyszedł bez tych ząbków czyli jak mniemam tam jest dobrze.

Jeden kolega z forum sprzedaje czerwone lusterko i wnętrze tego lusterka wygląda tak:

Obrazek

I przez to zdjęcie jestem zmieszany...

Chce kupić sam silniczek bo obudowy mam polakierowane, i z tego powodu mam do was kilka pytań.
Mianowicie, czy wymiana silniczka wymaga zdjęcia całego lustra czy można bez problemu to machnąć jak jest na samochodzie?

No i oczywiście pytanie które z niżej wymienionych przypasują?
http://allegro.pl/silniczek-lusterka-au ... 59945.html
http://allegro.pl/silniczek-lusterka-ga ... 57787.html
http://allegro.pl/silniczek-lusterka-au ... 76127.html

Większość jest do siebie podobnych, ale nie wiem czy są takie same.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 03 maja 2012, 19:32

voltan91 pisze:czy wymiana silniczka wymaga zdjęcia całego lustra czy można bez problemu to machnąć jak jest na samochodzie?
Spokojnie wymienisz go na aucie.
voltan91 pisze:które z niżej wymienionych przypasują?
Same silniczki i zębatki są identyczne, tylko nie wiem, czy lustro uda się zatrzasnąć.

voltan91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 10 sty 2008, 19:33
Lokalizacja: Bytom

Post autor: voltan91 » 03 sie 2014, 13:56

Od dłuższego czasu panowała cisza w eterze, ale to nie znaczy że nic się nie działo <ok>

Wręcz przeciwnie działo się sporo, ale nie wiem czemu nic tutaj nie pisałem :roll:
W kwietniu zeszłego roku do wymiany poszły tuleje tylnej belki i muszę przyznać, że po tym zabiegu auto dużo lepiej się zachowywało i co najważniejsze nie słychać przerażających stuków :-D

Obrazek

Dwa tygodnie temu pożegnałem tuleje w sankach, poduchy amortyzatorów, prawą poduchę skrzyni oraz tulejki stabilizatora.
Wszystko co wyciągałem było datowane na '93 rok, więc hmm...
Miało prawo być już zużyte.
Na saniach doskonale widać w których miejscach są osłaniane od warunków, niestety brakło funduszy a co gorsza urlopowego czasu aby oddać je do piaskowania i lakierowania :-(

Obrazek

Jest jeszcze ciszej co bardzo mnie cieszy, czuć że autko sztywniejsze <ok>

Ponadto po drodze wymienione były tuleje wahaczy, łączniki i końcówki drążków, przednia szyba oraz "purchle" dookoła niej.

Obrazek

Uszczelniłem szyberdach (woda u kierowcy) w miejscach nie domagania oraz posklejałem prowadnice bo były już spękane. Postanowiłem, że już nie będę go otwierał :mrgreen:

Z modów to manometr VDO Look.
Obrazek

Kilka godzin soboty poświęciłem na oględziny przewodów dookoła turbawki oraz zaślepienie EGRu.
Nie mogłem nigdzie dostać kolorowych wężyków, więc robiłem to po swojemu i kupiłem termokurczki w odpowiednich kolorach i wyszło to tak.

Obrazek

To chyba wszystko póki co, ale postaram się na bieżąco informować co i jak z autkiem.

Teraz muszę się uporać w niskim doładowaniem i przywrócić dawnego kopniaka Czarnuli <ok>

Pozdrawiam!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl