80 B4 Avant - 1Z -> nowe zdjęcia.
80 B4 Avant - 1Z -> nowe zdjęcia.
Witam wszystkich!
Chciałem przedstawić wam moją kochaną Audiczkę i po krótce plany z nią związane
Osiemdziesiątka urodzona w '93 roku o kolorze LY9B, w rodzinie od 2004 roku, moja od 2008.
Serce jakie klekocze w niej to 1.9 TDI 1Z.
Wcześniej zajmował się nią tatko, ja przejąłem schedę i zamierzam ją ładnie odnowić.
Czarnula nie jest w za dobrym stanie lakierniczym, tu i ówdzie wychodzi rdza i muszę się tym czym prędzej zająć.
Na wyposażeniu:
Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka,
przednie szyby oraz szyberdach sterowane elektrycznie,
podświetlane daszki,
klimatyzacja manualna,
AutoCheck,
ABS,
głośniki w tylnych drzwiach (fabryczne),
pół-sportowe podgrzewane fotele z regulacją odcinka lędźwiowego,
wspomaganie kierownicy,
termometr,
... (jak się coś przypomni to dopisze)
Plany na niedaleką przyszłość:
-Nałożenie nowego lakieru tego samego koloru (LY9B), pozbycie się wszystkich ognisk rdzy oraz poprawy blacharskie,
-wyczyszczenie kolektorów,
-zaślepienie EGR 02.08.2014 √
-wywalenie wkładu kata 30.04.2012 √
-wskaźnik doładowania VDO Look 10.07.2012 √
-sterownik z mapą od Kostrza 07.05.2012 √
-oczywiście większe zmiany w silniku typu pompka i wtryski <ok>
Oto fotosy, robione moim kalkulatorem (Omnia II) więc jakość nie za dobra :roll:
Niebawem dorzucę coś w lepszej jakości i więcej przede wszystkim <ok>
Tutaj wyciśnięte z auta wszystkie możliwe soki podczas eskapady do Nowego Sącza, a konkretniej Rożnowa. Dodam że auto jest kompletnie stockowe
Załadowane i z trzema dorosłymi osobami w środku :mrgreen:
[center][/center]
W aucie panuje bałagan, schowek mam ściągnięty bo czeka na nowego kompa i AC/BC.
To coś na kierownicy jest z tego względu że oskórowanie kierki ma już dość, a ona i tak się zmieni.
[center][/center]
W tylnej szybie bocznej od strony kierowcy mam takie coś,
sądzę że jest to antena na telefon ponieważ na wtyczce ukrytej w boczku bagażnika jest napisane siemens.
Nie wiem czy auto z tym wyjechało z fabryki, może uda się to wykorzystać np do CB. Antenka była ale została bezczelnie złamana przez myjnię.
EDIT: Okazuje się że ta wtyka Siemens idzie gdzieś do kokpitu, a nie z szyby.
Z szyby jest zupełnie inna wtyczka i była zwinięta w boczku niżej zdjęcia.
[center][/center]
[center][/center]
29.04.2012: Mała robótka - poprawianie kabli do grania.
Postanowiłem że korzystając z wolnego czasu i sprzyjającej pogody mogę poprawić kable od wzmacniacza. Wcześniej były tak bele jak pociągnięcie przez co boczek był źle nałożony, teraz jest to zrobione ładnie i wszystko spasowane.
Kabelki źle poukładane przez co nie dało rady domknąć boczka.
[center][/center]
W tym stosie kabli znajduje się czarny, który idzie właśnie od anteny wmontowanej w szybę.
[center][/center]
Dość posmutniałem jak zobaczyłem rdzę ukryta obok kratki w bagażniku, może nie jest najgorzej bo blacha nie jest przerdzewiała na wylot.
[center][/center]
A tu już wszystko poskładane jak było, czyli bajzel hehe
Prócz tego dokręciłem ciut jedną śrubę od pokrywy zaworów,
bo cieknie delikatnie olej mimo wymiany uszczelki
Wyczyściłem miejsce i zobaczymy za kilka dni jak będzie.
[center][/center]
30.04.2012: Cat out (brak zdjęć)
Z nudów po pracy stwierdziłem że czas pozbyć się katalizatora,
więc razem z przyjacielem (również zwolennik VAG) zabraliśmy się do takiej drobnej roboty.
Poszło prawie bezproblemowo, bo jak się okazało trzeba było rozciąć śruby od strony kolektora, ale były na zamianke także wszystko ok.
Zetor na rozkręconym wydechu chodzi fantastycznie hehe, świst turbiny plus ten głośny dźwięk,
chętnie bym tak zostawił no ale... :mrgreen:
Po złożeniu wszystkiego i jeździe testowej nie wyczułem póki co większych zmian,
ale sama świadomość że auto się nie musi dalej dusić jest budujące <ok>
Wkład trzeba gdzieś sprzedać :mrgreen:
Kolejny etap to uwolnienie odmy.
Pozdrawiam!
Chciałem przedstawić wam moją kochaną Audiczkę i po krótce plany z nią związane
Osiemdziesiątka urodzona w '93 roku o kolorze LY9B, w rodzinie od 2004 roku, moja od 2008.
Serce jakie klekocze w niej to 1.9 TDI 1Z.
Wcześniej zajmował się nią tatko, ja przejąłem schedę i zamierzam ją ładnie odnowić.
Czarnula nie jest w za dobrym stanie lakierniczym, tu i ówdzie wychodzi rdza i muszę się tym czym prędzej zająć.
Na wyposażeniu:
Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka,
przednie szyby oraz szyberdach sterowane elektrycznie,
podświetlane daszki,
klimatyzacja manualna,
AutoCheck,
ABS,
głośniki w tylnych drzwiach (fabryczne),
pół-sportowe podgrzewane fotele z regulacją odcinka lędźwiowego,
wspomaganie kierownicy,
termometr,
... (jak się coś przypomni to dopisze)
Plany na niedaleką przyszłość:
-Nałożenie nowego lakieru tego samego koloru (LY9B), pozbycie się wszystkich ognisk rdzy oraz poprawy blacharskie,
-wyczyszczenie kolektorów,
-zaślepienie EGR 02.08.2014 √
-wywalenie wkładu kata 30.04.2012 √
-wskaźnik doładowania VDO Look 10.07.2012 √
-sterownik z mapą od Kostrza 07.05.2012 √
-oczywiście większe zmiany w silniku typu pompka i wtryski <ok>
Oto fotosy, robione moim kalkulatorem (Omnia II) więc jakość nie za dobra :roll:
Niebawem dorzucę coś w lepszej jakości i więcej przede wszystkim <ok>
Tutaj wyciśnięte z auta wszystkie możliwe soki podczas eskapady do Nowego Sącza, a konkretniej Rożnowa. Dodam że auto jest kompletnie stockowe
Załadowane i z trzema dorosłymi osobami w środku :mrgreen:
[center][/center]
W aucie panuje bałagan, schowek mam ściągnięty bo czeka na nowego kompa i AC/BC.
To coś na kierownicy jest z tego względu że oskórowanie kierki ma już dość, a ona i tak się zmieni.
[center][/center]
W tylnej szybie bocznej od strony kierowcy mam takie coś,
sądzę że jest to antena na telefon ponieważ na wtyczce ukrytej w boczku bagażnika jest napisane siemens.
Nie wiem czy auto z tym wyjechało z fabryki, może uda się to wykorzystać np do CB. Antenka była ale została bezczelnie złamana przez myjnię.
EDIT: Okazuje się że ta wtyka Siemens idzie gdzieś do kokpitu, a nie z szyby.
Z szyby jest zupełnie inna wtyczka i była zwinięta w boczku niżej zdjęcia.
[center][/center]
[center][/center]
29.04.2012: Mała robótka - poprawianie kabli do grania.
Postanowiłem że korzystając z wolnego czasu i sprzyjającej pogody mogę poprawić kable od wzmacniacza. Wcześniej były tak bele jak pociągnięcie przez co boczek był źle nałożony, teraz jest to zrobione ładnie i wszystko spasowane.
Kabelki źle poukładane przez co nie dało rady domknąć boczka.
[center][/center]
W tym stosie kabli znajduje się czarny, który idzie właśnie od anteny wmontowanej w szybę.
[center][/center]
Dość posmutniałem jak zobaczyłem rdzę ukryta obok kratki w bagażniku, może nie jest najgorzej bo blacha nie jest przerdzewiała na wylot.
[center][/center]
A tu już wszystko poskładane jak było, czyli bajzel hehe
Prócz tego dokręciłem ciut jedną śrubę od pokrywy zaworów,
bo cieknie delikatnie olej mimo wymiany uszczelki
Wyczyściłem miejsce i zobaczymy za kilka dni jak będzie.
[center][/center]
30.04.2012: Cat out (brak zdjęć)
Z nudów po pracy stwierdziłem że czas pozbyć się katalizatora,
więc razem z przyjacielem (również zwolennik VAG) zabraliśmy się do takiej drobnej roboty.
Poszło prawie bezproblemowo, bo jak się okazało trzeba było rozciąć śruby od strony kolektora, ale były na zamianke także wszystko ok.
Zetor na rozkręconym wydechu chodzi fantastycznie hehe, świst turbiny plus ten głośny dźwięk,
chętnie bym tak zostawił no ale... :mrgreen:
Po złożeniu wszystkiego i jeździe testowej nie wyczułem póki co większych zmian,
ale sama świadomość że auto się nie musi dalej dusić jest budujące <ok>
Wkład trzeba gdzieś sprzedać :mrgreen:
Kolejny etap to uwolnienie odmy.
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 03 sie 2014, 15:01 przez voltan91, łącznie zmieniany 26 razy.
McCoob, rozumiemy, że sam masz blachę w stanie jak z fabryki! <bravo>
Takie uwagi możesz zachować dla siebie. To, że voltan91 opisał sytuację w sposób prosty i zrozumiały pokazuje, że jest gościem uczciwym i niczego nie ukrywa. Chciał się zaprezentować (szkoda, że bez zdjęć) a Ty od razu wyjeżdżasz z takimi tekstami...
Zobacz na mój temat, też mogłeś napisać, że takimi wytłuczonymi autami na to forum się nie "wjeżdża". Na efekty potrzeba czasu! Żaden dwudziestolatek nie będzie w stanie 100% zadowalającym. Tutaj akurat do poprawy jest blacharka, u innych mechanicznie może być groza, ale lakier się świeci i już: "brawo, gratulacje, świetne auto"...
Z mojej strony to wszystko na ten temat, a na przyszłość życzę więcej samokrytyki Jakubie...
Teraz mogę spokojnie odpisać na pierwszego posta.
Witamy w naszych szeregach i mam nadzieję (na pewno nie tylko ja), że takie oschłe powitanie nie zraziło Cię do całej grupy fanatyków.
Plany masz, zetora też, więc teraz pozostaje kwestia chęci i pieniędzy. Życzę jak najszybszej realizacji planów.
Zdjęcia jednak chętnie bym obejrzał . Zdecydowana większość zakładając temat wrzuca zdjęcia, więc czekamy na nie niecierpliwie.
Takie uwagi możesz zachować dla siebie. To, że voltan91 opisał sytuację w sposób prosty i zrozumiały pokazuje, że jest gościem uczciwym i niczego nie ukrywa. Chciał się zaprezentować (szkoda, że bez zdjęć) a Ty od razu wyjeżdżasz z takimi tekstami...
Zobacz na mój temat, też mogłeś napisać, że takimi wytłuczonymi autami na to forum się nie "wjeżdża". Na efekty potrzeba czasu! Żaden dwudziestolatek nie będzie w stanie 100% zadowalającym. Tutaj akurat do poprawy jest blacharka, u innych mechanicznie może być groza, ale lakier się świeci i już: "brawo, gratulacje, świetne auto"...
Z mojej strony to wszystko na ten temat, a na przyszłość życzę więcej samokrytyki Jakubie...
Teraz mogę spokojnie odpisać na pierwszego posta.
Witamy w naszych szeregach i mam nadzieję (na pewno nie tylko ja), że takie oschłe powitanie nie zraziło Cię do całej grupy fanatyków.
Plany masz, zetora też, więc teraz pozostaje kwestia chęci i pieniędzy. Życzę jak najszybszej realizacji planów.
Zdjęcia jednak chętnie bym obejrzał . Zdecydowana większość zakładając temat wrzuca zdjęcia, więc czekamy na nie niecierpliwie.
Nie irytuj się, jak ja pisałem w tym wątku to nie było zdjęć auta a jedynie 3 zdjęcia z purchlami więc stąd taka moja odpowiedź. W końcu to dział "moje audi" a nie "moje purchle na audi".hexman pisze:McCoob, rozumiemy, że sam masz blachę w stanie jak z fabryki! <bravo>
Takie uwagi możesz zachować dla siebie. To, że voltan91 opisał sytuację w sposób prosty i zrozumiały pokazuje, że jest gościem uczciwym i niczego nie ukrywa. Chciał się zaprezentować (szkoda, że bez zdjęć) a Ty od razu wyjeżdżasz z takimi tekstami...
Zobacz na mój temat, też mogłeś napisać, że takimi wytłuczonymi autami na to forum się nie "wjeżdża". Na efekty potrzeba czasu! Żaden dwudziestolatek nie będzie w stanie 100% zadowalającym. Tutaj akurat do poprawy jest blacharka, u innych mechanicznie może być groza, ale lakier się świeci i już: "brawo, gratulacje, świetne auto"...
Z mojej strony to wszystko na ten temat, a na przyszłość życzę więcej samokrytyki Jakubie...
- PiotrLublin
- Forum Audi 80
- Posty: 262
- Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
- Lokalizacja: Lublin
Bardzo ciężko autko rozkulać ponownie do takiej prędkości więc raczej nie pomierzę zbyt prędkoandi77 pisze:voltan91, Autko na dobrym wypasie. Odnośnie rdzy... to sam nalot łatwy do usunięcia.
Odnośnie 200km/h na budziku... zmierz GPS-em (np. nawigacją), bo ten motorek jedzie 180
Skrzynię biegów masz ori ,,BAA" :?:
Podsumowując... autko sprawia dobre wrażenie
Co do skrzyni to tak jest to BAA.
Dziś został przeze mnie wywalony wkład katalizatora, był okropnie osmolony.
Nie robiłem zdjęć niestety więc to tylko taka informacja że coś się dzieje
Strasznie podobał mi się dźwięk zetora z rozłożonym wydechem, przejechałem się trochę i świst turbiny mnie oczarował <ok>
Mam do was ogólnie pytanie odnośnie listw progowych (te gumy dolne na drzwiach...)
Lepiej jest je wywalić czy kupić nowe?
I jeszcze pytanie, jak ściągnąć poprawnie te listwy którę są mocowane do błotnika?
Chodzi konkretnie o te krótkie pod znaczkiem audi. Nie chce ich pourywać...
Chodzi o zaznaczony numerek 21.
Ostatnio zmieniony 01 maja 2012, 17:01 przez voltan91, łącznie zmieniany 3 razy.
Podejrzewam, że te listwy są na zaczepach wkręconych w blachę i jeżeli się ich pozbędziesz, to zostaną dziury w drzwiach.voltan91 pisze:Mam do was ogólnie pytanie odnośnie listw progowych (te gumy dolne na drzwiach...)
Lepiej jest je wywalić czy kupić nowe?
Jeżeli się mylę, to niech ktoś mnie poprawi... bo pewności na 100% nie mam
Mam problem ze swoim lewym lusterkiem zewnętrznym...
Otóż przy lakierowaniu wyszło na jaw jak wygląda cały mechanizm w środku.
I u mnie wygląda on tak:
Czyli tragicznie, i nawet nie wiem jak powinno być, bo o ile się nie mylę takie białe ząbki które są "podłączone"do silniczków sterujących powinny zostać w mechanizmie, a nie wychodzić razem z wkładem. Jeśli jestem w błędzie to mnie poprawcie.
Przy wyciąganiu wkład wyszedł razem z w/w ząbkami i jeden został ułamany, przez co nie działa mi sterowanie w górę i dół
Dziś zajrzałem z ciekawości do lusterka prawego i tam wkład wyszedł bez tych ząbków czyli jak mniemam tam jest dobrze.
Jeden kolega z forum sprzedaje czerwone lusterko i wnętrze tego lusterka wygląda tak:
I przez to zdjęcie jestem zmieszany...
Chce kupić sam silniczek bo obudowy mam polakierowane, i z tego powodu mam do was kilka pytań.
Mianowicie, czy wymiana silniczka wymaga zdjęcia całego lustra czy można bez problemu to machnąć jak jest na samochodzie?
No i oczywiście pytanie które z niżej wymienionych przypasują?
http://allegro.pl/silniczek-lusterka-au ... 59945.html
http://allegro.pl/silniczek-lusterka-ga ... 57787.html
http://allegro.pl/silniczek-lusterka-au ... 76127.html
Większość jest do siebie podobnych, ale nie wiem czy są takie same.
Otóż przy lakierowaniu wyszło na jaw jak wygląda cały mechanizm w środku.
I u mnie wygląda on tak:
Czyli tragicznie, i nawet nie wiem jak powinno być, bo o ile się nie mylę takie białe ząbki które są "podłączone"do silniczków sterujących powinny zostać w mechanizmie, a nie wychodzić razem z wkładem. Jeśli jestem w błędzie to mnie poprawcie.
Przy wyciąganiu wkład wyszedł razem z w/w ząbkami i jeden został ułamany, przez co nie działa mi sterowanie w górę i dół
Dziś zajrzałem z ciekawości do lusterka prawego i tam wkład wyszedł bez tych ząbków czyli jak mniemam tam jest dobrze.
Jeden kolega z forum sprzedaje czerwone lusterko i wnętrze tego lusterka wygląda tak:
I przez to zdjęcie jestem zmieszany...
Chce kupić sam silniczek bo obudowy mam polakierowane, i z tego powodu mam do was kilka pytań.
Mianowicie, czy wymiana silniczka wymaga zdjęcia całego lustra czy można bez problemu to machnąć jak jest na samochodzie?
No i oczywiście pytanie które z niżej wymienionych przypasują?
http://allegro.pl/silniczek-lusterka-au ... 59945.html
http://allegro.pl/silniczek-lusterka-ga ... 57787.html
http://allegro.pl/silniczek-lusterka-au ... 76127.html
Większość jest do siebie podobnych, ale nie wiem czy są takie same.
Od dłuższego czasu panowała cisza w eterze, ale to nie znaczy że nic się nie działo <ok>
Wręcz przeciwnie działo się sporo, ale nie wiem czemu nic tutaj nie pisałem :roll:
W kwietniu zeszłego roku do wymiany poszły tuleje tylnej belki i muszę przyznać, że po tym zabiegu auto dużo lepiej się zachowywało i co najważniejsze nie słychać przerażających stuków
Dwa tygodnie temu pożegnałem tuleje w sankach, poduchy amortyzatorów, prawą poduchę skrzyni oraz tulejki stabilizatora.
Wszystko co wyciągałem było datowane na '93 rok, więc hmm...
Miało prawo być już zużyte.
Na saniach doskonale widać w których miejscach są osłaniane od warunków, niestety brakło funduszy a co gorsza urlopowego czasu aby oddać je do piaskowania i lakierowania
Jest jeszcze ciszej co bardzo mnie cieszy, czuć że autko sztywniejsze <ok>
Ponadto po drodze wymienione były tuleje wahaczy, łączniki i końcówki drążków, przednia szyba oraz "purchle" dookoła niej.
Uszczelniłem szyberdach (woda u kierowcy) w miejscach nie domagania oraz posklejałem prowadnice bo były już spękane. Postanowiłem, że już nie będę go otwierał :mrgreen:
Z modów to manometr VDO Look.
Kilka godzin soboty poświęciłem na oględziny przewodów dookoła turbawki oraz zaślepienie EGRu.
Nie mogłem nigdzie dostać kolorowych wężyków, więc robiłem to po swojemu i kupiłem termokurczki w odpowiednich kolorach i wyszło to tak.
To chyba wszystko póki co, ale postaram się na bieżąco informować co i jak z autkiem.
Teraz muszę się uporać w niskim doładowaniem i przywrócić dawnego kopniaka Czarnuli <ok>
Pozdrawiam!
Wręcz przeciwnie działo się sporo, ale nie wiem czemu nic tutaj nie pisałem :roll:
W kwietniu zeszłego roku do wymiany poszły tuleje tylnej belki i muszę przyznać, że po tym zabiegu auto dużo lepiej się zachowywało i co najważniejsze nie słychać przerażających stuków
Dwa tygodnie temu pożegnałem tuleje w sankach, poduchy amortyzatorów, prawą poduchę skrzyni oraz tulejki stabilizatora.
Wszystko co wyciągałem było datowane na '93 rok, więc hmm...
Miało prawo być już zużyte.
Na saniach doskonale widać w których miejscach są osłaniane od warunków, niestety brakło funduszy a co gorsza urlopowego czasu aby oddać je do piaskowania i lakierowania
Jest jeszcze ciszej co bardzo mnie cieszy, czuć że autko sztywniejsze <ok>
Ponadto po drodze wymienione były tuleje wahaczy, łączniki i końcówki drążków, przednia szyba oraz "purchle" dookoła niej.
Uszczelniłem szyberdach (woda u kierowcy) w miejscach nie domagania oraz posklejałem prowadnice bo były już spękane. Postanowiłem, że już nie będę go otwierał :mrgreen:
Z modów to manometr VDO Look.
Kilka godzin soboty poświęciłem na oględziny przewodów dookoła turbawki oraz zaślepienie EGRu.
Nie mogłem nigdzie dostać kolorowych wężyków, więc robiłem to po swojemu i kupiłem termokurczki w odpowiednich kolorach i wyszło to tak.
To chyba wszystko póki co, ale postaram się na bieżąco informować co i jak z autkiem.
Teraz muszę się uporać w niskim doładowaniem i przywrócić dawnego kopniaka Czarnuli <ok>
Pozdrawiam!