Po mieście przy takim upale to całkowicie normalne.szymmek pisze:dzisiaj jeździłem z innym korkiem i wąż był twardy na rozgrzanym silniku, wiatrak włączył się tak po ok. 5 km jazdy po mieście, normalnej nie było korków, trochę stałem na światłach, czy to normalne ?
[B4 ABT] Wysoka temperatura, ciągle włączający się wiatrak
Jeśli chodzi o temperaturę to podchodzi pod 100 stopni nie więcej. Węże są takie średnie nie za miekkie ani też twarde jak kamień,da się je ręką ścisnąć. Dolny wąż jest też ciepły także termostat się otwiera.Wentylatory mi się włączają gdy temperatura jest tak w połowie między 90 a 100 stopni. Jeszcze jedno mnie zastanawia dlaczego jak włączę klimę to wentylatory chodzą cały czas i wtedy temperatura jest troszkę powyżej 90 stopni? Dziś byłem u mechanika i powiedział mi,że wina może być w pompie wody bo jeśli ona ma plastikowy wirnik to mógł się wyrobić i nie robi pełnego obiegu cieczy.
Dziwi mnie sprawa z korkiem .Co korek ma do temperatury ? Ja tez byłem na początku zdziwiony częstym załączaniem wentylatorów ,ale niemal nigdy podczas jazdy.Może być zasyfiona chłodnica i odpowietrz układ. Jest taki zaworek i śrubka na takim kolanku przy wejściu na nagrzewnicę ,pod maską .Włącz silnik i trochę odkreć ,aż przestanie lecieć powietrze. Obstawiam brudną chłodnicę.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Jak znajdziesz mi taki zaworek w B3 B4 i A4 B5 stawiam tobie piwo :idea:Cris pisze:Bo jeśli wyłączysz grzanie to nagrzewnica jest "przytkana" zaworkiem odcinającym
Jeśli nagrzewnica jest przytkana ma jakiś tam mały obieg w sumie grzeje ale jest jedno ale powoduje mały prześwit układu wewnętrznego silnika co powoduje wyże temperatury na silniku.
Ja nie mam takiego zaworka do odpowietrzania bo mam gaz i ktoś go wywalił.Chłodnicę wczoraj czyściłem kompresorem i trochę syfu tam było.W zimie mi nigdy temperatura nie przekroczyła 90 stopni,zawsze było tak 88 na maksa już.Dziś byliśmy na małej wycieczce i jechał też kolega swoim ABT i jemu tak samo temperaturę pokazywało w aucie i mówił,że to normalne zjawisko. Nie mam pojęcia co już o tym myśleć a wyjazd nad morze coraz bliżej
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
U mnie trzyma 90 nawet ciut poniżej w trasie.
Jeśli myślisz ze tak łatwo będzie wyczyścić chłodnice to jesteś w błędzie. Gdyby wlot był by po innej stronie co wylot to i owszem ale nie w naszym przypadku praktycznie bez rozbiórki na elementy nie wyczyścisz. W chłodnicy nie ma obiegu wymuszonego (no teoretycznie wymuszony jest tylko z jednej strony tam gdzie u góry jest wlot a na dole wylot) przelot cieczy przez żeberka kanały na drugą stronę jest grawitacyjny(ciepło u góry zimno na dole) powoduje tłoczenie płynu po całej chłodnicy.morsik28 pisze:Chłodnicę wczoraj czyściłem kompresorem i trochę syfu tam było
On mówił o zaworze odcinającymmorsik28 pisze:Ja nie mam takiego zaworka do odpowietrzania bo mam gaz