Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Wysoka temperatura, ciągle włączający się wiatrak

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 30 kwie 2012, 14:49

szymmek pisze:dzisiaj jeździłem z innym korkiem i wąż był twardy na rozgrzanym silniku, wiatrak włączył się tak po ok. 5 km jazdy po mieście, normalnej nie było korków, trochę stałem na światłach, czy to normalne ?
Po mieście przy takim upale to całkowicie normalne.

morsik28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 10 lip 2011, 20:19
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: morsik28 » 30 kwie 2012, 21:44

Jeśli chodzi o temperaturę to podchodzi pod 100 stopni nie więcej. Węże są takie średnie nie za miekkie ani też twarde jak kamień,da się je ręką ścisnąć. Dolny wąż jest też ciepły także termostat się otwiera.Wentylatory mi się włączają gdy temperatura jest tak w połowie między 90 a 100 stopni. Jeszcze jedno mnie zastanawia dlaczego jak włączę klimę to wentylatory chodzą cały czas i wtedy temperatura jest troszkę powyżej 90 stopni? Dziś byłem u mechanika i powiedział mi,że wina może być w pompie wody bo jeśli ona ma plastikowy wirnik to mógł się wyrobić i nie robi pełnego obiegu cieczy.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 30 kwie 2012, 21:47

morsik28 pisze:Dziś byłem u mechanika i powiedział mi,że wina może być w pompie wody bo jeśli ona ma plastikowy wirnik to mógł się wyrobić i nie robi pełnego obiegu cieczy.
Nie ma plastikowego wirnika ;-)

michal84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 20 kwie 2011, 19:45
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: michal84 » 01 maja 2012, 09:06

kolego morsik28 u ciebie nic niepokojacego sie nie dzieje, u mnie jest to samo i jest poprawnie. Wymienialem juz nie raz pompe wodna i nigdy sie nie natknolem na plastikowy wirnik

tomeklup
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 24 lis 2010, 18:27
Lokalizacja: łapy/podlaskie

Post autor: tomeklup » 01 maja 2012, 09:20

ja tam mialem podobnie. grzal sie jak niewiem. ale ja w mojej audi dorobilem dodatkwoy wlacznik do wentylatora i jak temp wzrasta wlacze sobie na dluzej az zbije temp ponizej 90

michal84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 20 kwie 2011, 19:45
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: michal84 » 01 maja 2012, 09:31

siniki czterocylindrowe temp. otwarcia termostatu 85stopni calkowite otwarcie 102-105stopni

Awatar użytkownika
Pio80tr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 16 wrz 2010, 20:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pio80tr » 01 maja 2012, 09:59

morsik28 pisze:Jeszcze jedno mnie zastanawia dlaczego jak włączę klimę to wentylatory chodzą cały czas
Przy włączonej klimie tak właśnie jest, wiatraki chodzą non-stop. Jest to normalne zachowanie.

szymmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 03 mar 2012, 15:23

Post autor: szymmek » 01 maja 2012, 14:03

dzisiaj jechałem na trasie, temp. pokazywana to około 95, wiatrak włączył się jak pokazana była około 100, więc czujka pewnie okłamuje, tylko ciekawi mnie czy prawidłowo jest jak jadę na trasie i wjadę do miasta to po 2 min. jazdy po mieście włącza się wentylator

morsik28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 10 lip 2011, 20:19
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: morsik28 » 01 maja 2012, 20:33

No to mnie uspokoiliście teraz :-) Czyli nad morze mogę bez problemu jechać :mrgreen:

Cris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 26 sty 2012, 18:47

Post autor: Cris » 03 maja 2012, 11:11

Dziwi mnie sprawa z korkiem .Co korek ma do temperatury ? Ja tez byłem na początku zdziwiony częstym załączaniem wentylatorów ,ale niemal nigdy podczas jazdy.Może być zasyfiona chłodnica i odpowietrz układ. Jest taki zaworek i śrubka na takim kolanku przy wejściu na nagrzewnicę ,pod maską .Włącz silnik i trochę odkreć ,aż przestanie lecieć powietrze. Obstawiam brudną chłodnicę.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 maja 2012, 11:29

morsik28 pisze:Jeśli chodzi o temperaturę to podchodzi pod 100 stopni nie więcej
Ostatnio walczyłam z tym w A4 1,8 ciągle na blacie podchodzi do 100st i tak trzyma czy zima czy lato. Inni też mówili pompa wodna wymyślali cuda. Okazało się że nagrzewnica przytkana.

Cris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 26 sty 2012, 18:47

Post autor: Cris » 03 maja 2012, 16:10

Dziwne z ta przytkaną nagrzewnicą.....Bo jeśli wyłączysz grzanie to nagrzewnica jest "przytkana" zaworkiem odcinającym ....Nagrzewnica natomiast nie będzie grzała jak układ masz zapowietrzony ....

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 maja 2012, 18:50

Cris pisze:Bo jeśli wyłączysz grzanie to nagrzewnica jest "przytkana" zaworkiem odcinającym
Jak znajdziesz mi taki zaworek w B3 B4 i A4 B5 stawiam tobie piwo :idea:


Jeśli nagrzewnica jest przytkana ma jakiś tam mały obieg w sumie grzeje ale jest jedno ale powoduje mały prześwit układu wewnętrznego silnika co powoduje wyże temperatury na silniku.

morsik28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 10 lip 2011, 20:19
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: morsik28 » 03 maja 2012, 21:41

Ja nie mam takiego zaworka do odpowietrzania bo mam gaz i ktoś go wywalił.Chłodnicę wczoraj czyściłem kompresorem i trochę syfu tam było.W zimie mi nigdy temperatura nie przekroczyła 90 stopni,zawsze było tak 88 na maksa już.Dziś byliśmy na małej wycieczce i jechał też kolega swoim ABT i jemu tak samo temperaturę pokazywało w aucie i mówił,że to normalne zjawisko. Nie mam pojęcia co już o tym myśleć a wyjazd nad morze coraz bliżej :-/

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 maja 2012, 22:17

U mnie trzyma 90 nawet ciut poniżej w trasie.
morsik28 pisze:Chłodnicę wczoraj czyściłem kompresorem i trochę syfu tam było
Jeśli myślisz ze tak łatwo będzie wyczyścić chłodnice to jesteś w błędzie. Gdyby wlot był by po innej stronie co wylot to i owszem ale nie w naszym przypadku praktycznie bez rozbiórki na elementy nie wyczyścisz. W chłodnicy nie ma obiegu wymuszonego (no teoretycznie wymuszony jest tylko z jednej strony tam gdzie u góry jest wlot a na dole wylot) przelot cieczy przez żeberka kanały na drugą stronę jest grawitacyjny(ciepło u góry zimno na dole) powoduje tłoczenie płynu po całej chłodnicy.

morsik28 pisze:Ja nie mam takiego zaworka do odpowietrzania bo mam gaz
On mówił o zaworze odcinającym

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl