[B4 2.8 AAH '91] Problem z klimatyzacją
[B4 2.8 AAH '91] Problem z klimatyzacją
Panowie pomocy,
3 tygodnie temu znajomy w warunkach powiedzmy warsztatowych nabił mi klimatyzację.
Po nabiciu przez tydzień chłodziła idealnie i z czasem coraz słabiej aż w końcu z kratek leci powietrze lekko chłodne. Na panelu śnieżynka się pali. Prawdopodobnie uciekł gaz ale mam pytanie do ekspertów - gdzie są końcówki (przyłącza) do nabicia klimatyzacji? Chodzi tu o końcówki wysokiego i niskiego ciśnienia? Znajomy nie znalazł ich więc podpiął tylko jeden przewód (zdaje się że do osuszacza), spuścił stary czynnik R413 i nabił nowy R12.
Gdzie szukać nieszczelności układu?
Dodam że na starym czynniku którego jeszcze podobno coś było (przynajmniej zegary w maszynce do nabijania to wskazywały) klima niby działała a nie chłodziła jak powinna.
Po nabiciu przez tydzień samochód ewidentnie ciężej wchodził na obroty z powodu załączenia sprężarki a teraz tego już raczej nie odczuwam...
Będę wdzięczny za każdą dobrą rade.
3 tygodnie temu znajomy w warunkach powiedzmy warsztatowych nabił mi klimatyzację.
Po nabiciu przez tydzień chłodziła idealnie i z czasem coraz słabiej aż w końcu z kratek leci powietrze lekko chłodne. Na panelu śnieżynka się pali. Prawdopodobnie uciekł gaz ale mam pytanie do ekspertów - gdzie są końcówki (przyłącza) do nabicia klimatyzacji? Chodzi tu o końcówki wysokiego i niskiego ciśnienia? Znajomy nie znalazł ich więc podpiął tylko jeden przewód (zdaje się że do osuszacza), spuścił stary czynnik R413 i nabił nowy R12.
Gdzie szukać nieszczelności układu?
Dodam że na starym czynniku którego jeszcze podobno coś było (przynajmniej zegary w maszynce do nabijania to wskazywały) klima niby działała a nie chłodziła jak powinna.
Po nabiciu przez tydzień samochód ewidentnie ciężej wchodził na obroty z powodu załączenia sprężarki a teraz tego już raczej nie odczuwam...
Będę wdzięczny za każdą dobrą rade.
- Niki20
- Forum Audi 80
- Posty: 6758
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
- Imię: Dominik
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Harta/Rzeszów
- Kontakt:
jedna (od powrotu) jest na chłodnicy a druga jak ściągniesz schowek od pasażera to pod parownikiem, pomiędzy nim a ścianą grodziowąCarlos777 pisze:gdzie są końcówki (przyłącza) do nabicia klimatyzacji?
R134A chyba?? To czemu nie nabił R12??Carlos777 pisze:spuścił stary czynnik R413 i nabił nowy R12.
tam się nie da nic podpiąć :roll: Trzeba sprawdzić szczelność, ale układ tak sam od siebie sie nie rozszczelni jak mu się w tym nie pomoże...Carlos777 pisze:podpiął tylko jeden przewód (zdaje się że do osuszacza)
Dzięki za odzew
Ja też mam w osuszaczu taki zaworek jak w linku poniżej:
http://allegro.pl/audi-80-b4-1991-osusz ... 64556.html
Tam się znajomy podpiął i nabił gaz.
Jak kupowałem audi to był czynnik R413 - taką mam naklejkę pod maską. To jakiś zamiennik R12. Teraz właśnie mam już czynnik który seryjnie był nabity w '91 czyli R12. Ale prawdopodobnie się ulotnił
Spróbuję namierzyć jeszcze filtr kabinowy i sprawdzić jego czystość, chociaż wątpię żeby to pomogło (jakaś sugestia w którym miejscu się znajduje?).
Rok temu przy zmianie rozrządu mechanik pozdejmował chłodnice, może przyciął jakieś uszczelki przy ponownym montażu...ja osobiście nie ingerowałem w układ klimy bo po prostu jestem laikiem w tym temacie...
dodatkowa pomoc będzie mile widziana
pozdrawiam
Ja też mam w osuszaczu taki zaworek jak w linku poniżej:
http://allegro.pl/audi-80-b4-1991-osusz ... 64556.html
Tam się znajomy podpiął i nabił gaz.
Jak kupowałem audi to był czynnik R413 - taką mam naklejkę pod maską. To jakiś zamiennik R12. Teraz właśnie mam już czynnik który seryjnie był nabity w '91 czyli R12. Ale prawdopodobnie się ulotnił
Spróbuję namierzyć jeszcze filtr kabinowy i sprawdzić jego czystość, chociaż wątpię żeby to pomogło (jakaś sugestia w którym miejscu się znajduje?).
Niki20 pisze:ale układ tak sam od siebie sie nie rozszczelni jak mu się w tym nie pomoże...
Rok temu przy zmianie rozrządu mechanik pozdejmował chłodnice, może przyciął jakieś uszczelki przy ponownym montażu...ja osobiście nie ingerowałem w układ klimy bo po prostu jestem laikiem w tym temacie...
dodatkowa pomoc będzie mile widziana
pozdrawiam
Witam. Odświeżam ponieważ mam problem z klimą, chcąc ją wczoraj nabić mechanik pierw sprawdził szczelność azotem i wyszło, że mam nieszczelność przy ścianie grodziowej jak węże wchodzą do wnętrza auta, jeden cienki drugi gruby i to właśnie ten gruby wchodząc w to gniazdo w ścianie grodziowej rusza się na boki i puszcza. W związku z tym pytanko jak to jest tam uszczelnione? Jakby ktoś mi mógł sprawdzić w etce. :roll: