Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Cabrio 1,9 1Z] Zmiana na 2,5 TDI AEL ?

Zablokowany
Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

[Cabrio 1,9 1Z] Zmiana na 2,5 TDI AEL ?

Post autor: audki » 30 kwie 2012, 19:46

Witam chciałem sie dowiedziec czy jest mozliwosc zmiany seryjnego 1,9 TDI w budzie cabrio na 2,5 TDI C4?? bawił się ktoś w takie coś? czy jest to w ogole mozliwe?
Z góry dziekuje za wszelkie odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 04 maja 2012, 09:25 przez audki, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 30 kwie 2012, 20:51


Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 02 maja 2012, 08:07

arwam wsadził AAT a nie AEL.

Aczkolwiek na jego przykładzie widać, że się da. Trzeba się tylko zastanowić czy jest sens. Bo co chcesz osiągnąć takim swapem?

Chcesz mocy, to dłub 1.9. Chcesz oszczędności, zostań przy 1.9. Chcesz dźwięku, zmień auto.

Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: audki » 02 maja 2012, 09:23

W moim wypadku pozostaje tylko i wyłącznie diesel bo mam dojście do tego źródła paliwa :)
A wiem ze a AEL można także sporo wyciągnąć i zawsze to 2,5 a nie 1,9. wydaje mi się osobiście ze wzmacniając 1,9 skracam jego żywotność. Jaka jest wasza opinia?? co o tym sadzicie? Chciałem kupić jakaś A6 C4 i przełożyć graty do cabrio.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 02 maja 2012, 09:39

Poczytaj troche o zwiększaniu mocy i trwałości w 1.,9 szybciej i taniej zrobisz 200 ps z 1.9 niż z AEL plus swap. Jak dla mnie bez sensu pomysł.
podzielam opinie Matro.

Pozdro

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 02 maja 2012, 09:52

AEL to spora rzezba, co do trwalosci pamietaj, ze to stare motory sa i nie znajdziesz juz raczej motoru z przebiegiem ponizej 400kkm..A ze zwiekszaniem mocy powyzej pewnej granicy nie jest prosto i koszta rosna niemilosiernie :evil:

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 02 maja 2012, 10:14

Dlatego też jeśli wchodzi opcja swapa pod zwiększenie mocy to lepiej włożyć coś w zależności od preferencji. Jeśli ma być pompa VP to AFN, jeśli ma być PD to AWX/AVF.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 02 maja 2012, 11:37

Kiedyś gadałem z kimś na ten temat. Generalnie odradzano coś takiego. 1,9 z tego co słyszałem jest bardziej podatny na tuning niż 2,5. Jak dla mnie jedyny + dla 2,5 to jednak dźwięk.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 02 maja 2012, 12:07

2.5 AEL to wół pociagowy. Zawsze to 5 garnków kontra 4. Nie ważne który bieg i jakie obroty, NM zawsze pod dostatkiem. Nie jest to motor, który tak łatwo się podkręca jak 1.9 TDI ale zostawiając serię i skrzynię 6g otrzymuję się niezłego połykacza tras.
Do jazdy po mieście zostawiłbym 1.9 + chip, na trasy 2.5.

Ojciec76
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 10 lut 2011, 21:39
Lokalizacja: Susz

Post autor: Ojciec76 » 02 maja 2012, 12:13

Osobiście po dłuższej analizie tematów dotyczących zwiększenia mocy zostaję przy swoim 1.9 1Z. Najpierw doprowadziłem do ładu wycieki oleju, wymieniłem rozrząd i lada moment wymienę olej. Zaraz będzie pomiar mocy robiony, a następnie wywalony katalizator, wtryski, komp.

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 02 maja 2012, 13:46

Ojciec76 pisze:Osobiście po dłuższej analizie tematów dotyczących zwiększenia mocy zostaję przy swoim 1.9 1Z. Najpierw doprowadziłem do ładu wycieki oleju, wymieniłem rozrząd i lada moment wymienę olej. Zaraz będzie pomiar mocy robiony, a następnie wywalony katalizator, wtryski, komp.
Cool story bro, ale co to ma wspólnego z tematem swapa na ael do cabrio? <lol>

Zablokowany

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl