[b3 1.6 TD 1V] kontrolka oleju
-
- Forum Audi 80
- Posty: 104
- Rejestracja: 27 lip 2009, 21:35
- Lokalizacja: Chełm
[b3 1.6 TD 1V] kontrolka oleju
Witam, posiadam w mojej audi silnik z golfa II 1.6 TD 1V - wymieniałem go jakieś półtora miesiąca temu, wcześniej był tam silnik 1.6 D JK. No i teraz mam mały problem kontrolka oleju... Ostatnio jak jechałem w trasę i wyjejzdzalem pod duża gore to przy 100km na godzinne zaświeciła mi się kontrolka oleju wraz z brzęczykiem na jakies 5 sekund, poczym zgasła. na drugi dzień trochę podłubałem i doszedłem do tego ze czujniki miałem zamienione miejscami. Problemu niby nie ma ale dziś zauważyłem ze przy gwałtownym ruszaniu czasem mrugnie mi kontrolka... nie wiem czym to może być spowodowane... stan oleju jest w połowie, przy hamowaniu tego nie zauważyłem... Zastanawiam się czy gdzieś moglem popełnić błąd jak zamieniałem miski olejowe przy wymianie silników, bo ta z golfa jest inaczej wyprofilowana niż z audi i musiałem zamienić... wraz z miska zamieniłem tez ssaka bo w audi był trochę niżej usadzony... Jak myślicie w czym tkwi problem?
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 104
- Rejestracja: 27 lip 2009, 21:35
- Lokalizacja: Chełm
Ssaka już własnie zmieniłem na ten z audi. Raczej dzieje się tak na ciepłym silniku. Jutro posprawdzam te kabelki jeszcze raz i doleje oleju na full na miarce...
[ Dodano: 2012-05-03, 23:09 ]
wiec tak, narazie nie dolewałem oleju. Kontrolka zapali się nawet na zimnym silniku. Jest to wtedy gdy np na drugim biegu jadę jakieś 30km/h i puszcze gaz po czym wduszę pedał gazu do podłogi i wtedy gdy jest te szarpniecie to kontrolka lekko zamruga... tak samo dzieje się na biegu pierwszym... dalej nie sprawdzałem... Poradzi ktoś coś? Nie wiem co robić...
[ Dodano: 2012-05-03, 23:10 ]
POMOCY :cry:
[ Dodano: 2012-05-03, 23:09 ]
wiec tak, narazie nie dolewałem oleju. Kontrolka zapali się nawet na zimnym silniku. Jest to wtedy gdy np na drugim biegu jadę jakieś 30km/h i puszcze gaz po czym wduszę pedał gazu do podłogi i wtedy gdy jest te szarpniecie to kontrolka lekko zamruga... tak samo dzieje się na biegu pierwszym... dalej nie sprawdzałem... Poradzi ktoś coś? Nie wiem co robić...
[ Dodano: 2012-05-03, 23:10 ]
POMOCY :cry:
Kolego obejrzyj dokładnie kabelki czy nie są naderwane. Kolejna rzecz to masz silnik w audi więc i miska i "ssak" powinien być z audi.
Jakie masz kolory czujników oleju? niebieski i szary ? Jeden powinien być na 0,3 bara a drugi na 0,9bara.
Jaki olej i gdzie masz te czujniki wkręcone?
W dieslu (JK) były 0,3 bara i 1,4 bara.
Jakie masz kolory czujników oleju? niebieski i szary ? Jeden powinien być na 0,3 bara a drugi na 0,9bara.
Jaki olej i gdzie masz te czujniki wkręcone?
W dieslu (JK) były 0,3 bara i 1,4 bara.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 104
- Rejestracja: 27 lip 2009, 21:35
- Lokalizacja: Chełm
wiec tak, miskę i ssaka mam z audi. Przy starym silniku miałem dwa czujniki przy podstawie filtra (jeden od góry drugi od dołu) w tym silniku z golfa tez mam dwa czujniki tylko ze jeden jest przy podstawie filtra a drugi jest wkręcany w głowice. w głowicy mam czujnik ciemno brązowy jak się nie mylę to ma wartości 0,35 - 0,45bar (tak na nim jest napisane). Drugi czujnik jest wkręcony w podstawę filtra i jest koloru czarnego i ma wartości 1,4 - 1,6 bar.
Kolego to masz zły czujnik. W silniku TD są dwa czujniki cisnienia oleju: jeden 0,3bara (na ogól kolor niebieski) i w VW był wkręcany w głowice, a w audi można go znaleźć wkręconego w podstawe filtra oleju. Drugi czujnik jest na 0,9 bara i ma kolor szary i jest wkręcony w podstawe filtra oleju.
W dieslu bez turbiny jest niebieski czujnik podobnie jak w TD a drugi czujnik ma kolor czarny i jest na 1,4 bara
W centrum audi w dziale download =>Instrukcje naprawcze Audi 80/90=> Naprawiam Audi B3 Diesel i tam na stronie 38-40 jest napisane ze czujniki w TD to 0,3 bara i 0,9 bara
W dieslu bez turbiny jest niebieski czujnik podobnie jak w TD a drugi czujnik ma kolor czarny i jest na 1,4 bara
W centrum audi w dziale download =>Instrukcje naprawcze Audi 80/90=> Naprawiam Audi B3 Diesel i tam na stronie 38-40 jest napisane ze czujniki w TD to 0,3 bara i 0,9 bara
-
- Forum Audi 80
- Posty: 104
- Rejestracja: 27 lip 2009, 21:35
- Lokalizacja: Chełm
no tak wiem... Ok zmienię czujniki. Ale już wiem czego była to przyczyna... Otóż czujnik wkręcony w głowice, przy gwałtownym ruszaniu stykał się z podstawa akumulatora... Luka miedzy czujnikiem a podstawa aku jest jakieś 2 - 3cm i przy gwałtownym dodaniu gazu silnik staje trochę dęba i cala przyczyna się wyjaśniła... przez to styk czujnika się aż trochę przegiął a ta osłona gumowa się aż przedziurawila... no nic chyba sprawa wyjaśniona:) dzięki . A tak nawiasem to nie wiem własnie czy ten silnik 1V powinien mieć ten czujnik na 0,9 bar a nie na 1,4, no bo niby jest to turbodiesel ale ten motor ma tylko 60km i oryginalnie była przy nim pompa bez lda...
raczej napewno powinno być 0,9 bara, bo takie dawali do silników z turbinami (jr,ra,sb,aaz,1z). Jesli masz teraz czujnik 1,4bara i jest on sprawny i nie miga kontrooka oleju i brzeczyk się nie załącza tzn żę motor jest w dobrym stanie.
CO do stawania silnika dęba to mas pewnie którąś poduche do wymiany. Łtwo da sie sprawdzić. Otwierasz maske i patrzysz na silnik, a ktoś wsiada do auta zaciąga ręczny i próbuje jechać. Auto nie ruszy o jest ręćzny, ale Ty będziesz widział jak silnik się przesuwa i której poduszce warto się przjrzeć bliżej.
CO do stawania silnika dęba to mas pewnie którąś poduche do wymiany. Łtwo da sie sprawdzić. Otwierasz maske i patrzysz na silnik, a ktoś wsiada do auta zaciąga ręczny i próbuje jechać. Auto nie ruszy o jest ręćzny, ale Ty będziesz widział jak silnik się przesuwa i której poduszce warto się przjrzeć bliżej.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 104
- Rejestracja: 27 lip 2009, 21:35
- Lokalizacja: Chełm
Poduszki są dobre, no może jedynie ta od skrzyni nie jest w idealnym stanie ale te pod silnikiem są w porządku i ta z przodu (ten odbijak czy jakoś tak) tez jest ok. Kontrolka oleju nie zapala się i nie słychać brzęczyka:). Jak będę miał więcej czasu to wymienię ten czujnik na 0,9bara. Dzięki za pomoc
[ Dodano: 2012-05-06, 08:51 ]
A czujnik ten 1,4bara tez chyba jest sprawny bo jak odłączę od niego kabelek to zapala się kontrolka oleju ale bez brzęczyka:)
[ Dodano: 2012-05-06, 08:51 ]
A czujnik ten 1,4bara tez chyba jest sprawny bo jak odłączę od niego kabelek to zapala się kontrolka oleju ale bez brzęczyka:)