Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.6 TD 1V] kontrolka oleju

ODPOWIEDZ
Paweeel822
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 27 lip 2009, 21:35
Lokalizacja: Chełm

[b3 1.6 TD 1V] kontrolka oleju

Post autor: Paweeel822 » 02 maja 2012, 22:04

Witam, posiadam w mojej audi silnik z golfa II 1.6 TD 1V - wymieniałem go jakieś półtora miesiąca temu, wcześniej był tam silnik 1.6 D JK. No i teraz mam mały problem kontrolka oleju... Ostatnio jak jechałem w trasę i wyjejzdzalem pod duża gore to przy 100km na godzinne zaświeciła mi się kontrolka oleju wraz z brzęczykiem na jakies 5 sekund, poczym zgasła. na drugi dzień trochę podłubałem i doszedłem do tego ze czujniki miałem zamienione miejscami. Problemu niby nie ma ale dziś zauważyłem ze przy gwałtownym ruszaniu czasem mrugnie mi kontrolka... nie wiem czym to może być spowodowane... stan oleju jest w połowie, przy hamowaniu tego nie zauważyłem... Zastanawiam się czy gdzieś moglem popełnić błąd jak zamieniałem miski olejowe przy wymianie silników, bo ta z golfa jest inaczej wyprofilowana niż z audi i musiałem zamienić... wraz z miska zamieniłem tez ssaka bo w audi był trochę niżej usadzony... Jak myślicie w czym tkwi problem?

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 02 maja 2012, 22:59

Z tego co piszesz to może być wina tego ssaka do oleju. A ten z Audi będzie pasował??
Bo jeżeli ten co teraz masz jest trochę wyżej to przy ruszaniu oleju może nie brać i stąd sygnał kontrolki. A to się dzieje na zimnym czy ciepłym silniku???

Paweeel822
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 27 lip 2009, 21:35
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Paweeel822 » 03 maja 2012, 08:40

Ssaka już własnie zmieniłem na ten z audi. Raczej dzieje się tak na ciepłym silniku. Jutro posprawdzam te kabelki jeszcze raz i doleje oleju na full na miarce...

[ Dodano: 2012-05-03, 23:09 ]
wiec tak, narazie nie dolewałem oleju. Kontrolka zapali się nawet na zimnym silniku. Jest to wtedy gdy np na drugim biegu jadę jakieś 30km/h i puszcze gaz po czym wduszę pedał gazu do podłogi i wtedy gdy jest te szarpniecie to kontrolka lekko zamruga... tak samo dzieje się na biegu pierwszym... dalej nie sprawdzałem... Poradzi ktoś coś? Nie wiem co robić...

[ Dodano: 2012-05-03, 23:10 ]
POMOCY :cry:

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 04 maja 2012, 17:27

Kolego obejrzyj dokładnie kabelki czy nie są naderwane. Kolejna rzecz to masz silnik w audi więc i miska i "ssak" powinien być z audi.

Jakie masz kolory czujników oleju? niebieski i szary ? Jeden powinien być na 0,3 bara a drugi na 0,9bara.
Jaki olej i gdzie masz te czujniki wkręcone?

W dieslu (JK) były 0,3 bara i 1,4 bara.

Paweeel822
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 27 lip 2009, 21:35
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Paweeel822 » 04 maja 2012, 23:16

wiec tak, miskę i ssaka mam z audi. Przy starym silniku miałem dwa czujniki przy podstawie filtra (jeden od góry drugi od dołu) w tym silniku z golfa tez mam dwa czujniki tylko ze jeden jest przy podstawie filtra a drugi jest wkręcany w głowice. w głowicy mam czujnik ciemno brązowy jak się nie mylę to ma wartości 0,35 - 0,45bar (tak na nim jest napisane). Drugi czujnik jest wkręcony w podstawę filtra i jest koloru czarnego i ma wartości 1,4 - 1,6 bar.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 05 maja 2012, 10:01

Kolego to masz zły czujnik. W silniku TD są dwa czujniki cisnienia oleju: jeden 0,3bara (na ogól kolor niebieski) i w VW był wkręcany w głowice, a w audi można go znaleźć wkręconego w podstawe filtra oleju. Drugi czujnik jest na 0,9 bara i ma kolor szary i jest wkręcony w podstawe filtra oleju.

W dieslu bez turbiny jest niebieski czujnik podobnie jak w TD a drugi czujnik ma kolor czarny i jest na 1,4 bara

W centrum audi w dziale download =>Instrukcje naprawcze Audi 80/90=> Naprawiam Audi B3 Diesel i tam na stronie 38-40 jest napisane ze czujniki w TD to 0,3 bara i 0,9 bara

Paweeel822
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 27 lip 2009, 21:35
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Paweeel822 » 05 maja 2012, 18:40

no tak wiem... Ok zmienię czujniki. Ale już wiem czego była to przyczyna... Otóż czujnik wkręcony w głowice, przy gwałtownym ruszaniu stykał się z podstawa akumulatora... Luka miedzy czujnikiem a podstawa aku jest jakieś 2 - 3cm i przy gwałtownym dodaniu gazu silnik staje trochę dęba i cala przyczyna się wyjaśniła... przez to styk czujnika się aż trochę przegiął a ta osłona gumowa się aż przedziurawila... no nic chyba sprawa wyjaśniona:) dzięki :). A tak nawiasem to nie wiem własnie czy ten silnik 1V powinien mieć ten czujnik na 0,9 bar a nie na 1,4, no bo niby jest to turbodiesel ale ten motor ma tylko 60km i oryginalnie była przy nim pompa bez lda...

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 06 maja 2012, 07:30

raczej napewno powinno być 0,9 bara, bo takie dawali do silników z turbinami (jr,ra,sb,aaz,1z). Jesli masz teraz czujnik 1,4bara i jest on sprawny i nie miga kontrooka oleju i brzeczyk się nie załącza tzn żę motor jest w dobrym stanie.

CO do stawania silnika dęba to mas pewnie którąś poduche do wymiany. Łtwo da sie sprawdzić. Otwierasz maske i patrzysz na silnik, a ktoś wsiada do auta zaciąga ręczny i próbuje jechać. Auto nie ruszy o jest ręćzny, ale Ty będziesz widział jak silnik się przesuwa i której poduszce warto się przjrzeć bliżej.

Paweeel822
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 27 lip 2009, 21:35
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Paweeel822 » 06 maja 2012, 08:49

Poduszki są dobre, no może jedynie ta od skrzyni nie jest w idealnym stanie ale te pod silnikiem są w porządku i ta z przodu (ten odbijak czy jakoś tak) tez jest ok. Kontrolka oleju nie zapala się i nie słychać brzęczyka:). Jak będę miał więcej czasu to wymienię ten czujnik na 0,9bara. Dzięki za pomoc

[ Dodano: 2012-05-06, 08:51 ]
A czujnik ten 1,4bara tez chyba jest sprawny bo jak odłączę od niego kabelek to zapala się kontrolka oleju ale bez brzęczyka:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl