Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3/b4 all] Nie działa nawiew na I,II,III biegu

ODPOWIEDZ
suugi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 21 lut 2012, 13:09
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: suugi » 31 mar 2012, 15:38

Jeśli chodzi o przód tego sterownika to miałem rozkrecony ale z przodu to nic nie zatrzymuje pokretła. Zastanawiam się co może go blokowac z tyłu bo boję się to rozkręcac całkowicie, trochę ciasno tu jest i w dodatku klima-=masakra. Może psiknąc tam z tyłu jakoś wd40? da to coś? :mrgreen:

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 31 mar 2012, 15:44

Wiem że tam jest ciasne dojście,ale to najlepsze wyjście bo wtedy dokładnie zobaczysz co blokuje. Bo jak to jakiś plastik blokuje to WD-40 nie pomoże. Trzeba zagryźć zęby i się wziąć do roboty :-?

suugi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 21 lut 2012, 13:09
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: suugi » 01 kwie 2012, 13:47

Ma może ktoś jeszcze jakiś pomysł co może blokować pokrętło od siły nadmuchu?

sansai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 31 sty 2007, 19:30

Post autor: sansai » 30 kwie 2012, 23:37

Ja swoje dziś rozebrałem i w domu dokładnie obejrzałem. Objaw mam ten sam tzn pokrętła nie można cofnąć poniżej III. Winne temu jest wygrzanie plastiku na styku z blaszkami i wypalona w nim dziura przez co jedna z blaszek tam wpada i wyskoczyć już nie może. Spróbuje to przeszlifować ale obawiam się że nie będe miał przez to II prędkości wentylatora :( Jutro testy zobaczymy czy sie uda :)
Pozdrawiam

suugi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 21 lut 2012, 13:09
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: suugi » 02 maja 2012, 18:24

sansai mistrzu powiedz mi jak działa i jak to cholerstwo wyjąć (głównie chodzi mi o te linki z tyłu.
Ostatnio dorwałem rozbitka i chciałem przetestować delikatne wyciągniecie tego ustrojstwa z samochodu-skończyło się na tym, że wziołem kombinerki i poucinałem linki :-)

sansai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 31 sty 2007, 19:30

Post autor: sansai » 02 maja 2012, 19:55

Jeśli jeszcze ktoś śledzi ten wątek, to można przeszlifować ten plastik i pokrętło znów zaczyna pięknie chodzić :) Wszystkie prędkości niby są nie wiem tylko dlaczego I i II dmuchają tak samo - czyżby wina tego rezystora? Wiecie może jaką wartość powinien mieć dla II prędkości?

[ Dodano: 2012-05-02, 20:02 ]
Wyciąga się dość trudno- trzeba wyciągnąć radyjko - daje duuużo miejsca i oczywiście ramkę, bez tego też się da ale więcej zabawy. Potem odczepiamy linki najłatwiej odczepić biała i czarna bo najdłuższe zapasy są. z tyłu jest jeszcze niebieska i od dołu czerwona najkrótsza :( i najwredniejsza. Linki odczepiasz wypychając ją śrubokrętem i po przeciwnej stronie niż jest wciśnięta masz plasticzek który trzeba odchylić i wtedy pociągnąć do siebie jak nie odchylisz możesz połamać ten plastik ( mi się jeden złamał :( ale po włożeniu jest gitara :) Zacznij od czarnej albo białej bo najwygodniejszy dostęp i zaobserwujesz jak to działa reszta jest tak samo.
Jak masz z linkami to obróć na drugą stronę odegnij taką małą plastikową płetwę i pociągnij linkę. Na obudowie linki jest dziurka a w płetwie jest dzyndzelek który w nią w chodzi i blokuje - proste i skuteczne rozwiązanie. Powodzenia

suugi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 21 lut 2012, 13:09
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: suugi » 02 maja 2012, 23:05

U mnie wydaje mi się że bedzie tylko dwie linki (czarne)przynajmniej z tego co widze po wyciągnietej z tego rozbitka (wersja z klimą) czyli od kierunku nadmuchu i temperatury +dwie wtyczki.
Narazie dzięki kolego w razie jak bede miał jakies pyt. bede dawał na priv.

No i udało mi się to wyciągnąć cieżko było. Tak jak u kolegi podtopiony był plastik.
Niestety I II bieg nie działa, przy kręceniu pokrętłem jest wyczuwalny klik na każdym biegu i na oko też był widoczny styk, także pewnie opornica dmuchawy do wymiany ale to już musi elektryk ;-)

sansai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 31 sty 2007, 19:30

Post autor: sansai » 04 maja 2012, 20:48

Opornice prosto wymienić - wystarczy zdemontować schowek pasażera potem tylko jedna śrubka którą jest dokręcona do obudowy wentylatora i 2 zlączki z kablami. Bajka ogólnie :) Jak ją będziesz miał na wierzchu możesz spróbować zewrzeć bezpiecznik termiczny - to takie małe coś co jest z boku całej opornicy- wiele osób pisało że to rozwiązało ich problemy. Poza tym bezpiecznik kupisz za kilka zł a cała opornica to co najmniej 50 złotówków...

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 04 maja 2012, 22:01

Opornicę wyciągniesz bez demontażu schowka, a połączenie bezpiecznika termicznego kabelkiem lub drucikiem na pewno pomoże i przywróci działanie I,II i III biegu dmuchawy ;-)

suugi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 21 lut 2012, 13:09
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: suugi » 04 maja 2012, 23:17

Byłem u znajomego elektryka wyjeliśmy tą opornicę i kumpel próbował łączyć w kostce na ostro kabelkiem i chodziło,sprawdzał też na warsztacie całą opornicę i niby wszystko ok, ale jak by to nie była wina opornicy to by nie działało na ostro???
Jutro do znajomego na szrot....oby coś podpasowało.
Dzięki koledzy!

bendzi40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 04 gru 2008, 20:42
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: bendzi40 » 04 maja 2012, 23:19

chodziło wsio ok a nagle zaczął chodzić tylko na 1 biegu i ma straszne opory(do tej pory bez problemu) rozebrałem, pokrętło nawiewu w ogóle nie rusza się z tyłu ok i nie idzie tego wyłączyć
pomoże ktoś

sansai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 31 sty 2007, 19:30

Post autor: sansai » 05 maja 2012, 15:28

opisz kolego dokładniej. Wnioskuję że masz od tyłu wygrzany plastik na pierwszy rzut oka niewidoczne jest to dopiero jak zdejmiesz kostkę ze stykami to zobaczysz gdzie wskakuje... Kilka postów wyżej opisałem jak było u mnie jeśli tak to da się zeszlifować i powinno się kręcić ładnie :)

suugi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 21 lut 2012, 13:09
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: suugi » 06 maja 2012, 10:04

Panowie byłem na szrocie, podłanczałem pare opornic (z golfa) i niestety lipa, nie wiem czy to ma znaczenie ale podmieniane przeze mnie opornice nie były identyczne jak moja tzn. kostka do podłączenia była ok ale te z golfa miały jeszcze jakies wyjscia na dwa kable(wsuwki) w mojej tego nie ma-Ma to znaczenie???

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 06 maja 2012, 18:25

Z tego co pamiętam to od Passata b3 opornica powinna pasować.

bendzi40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 04 gru 2008, 20:42
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: bendzi40 » 25 maja 2012, 18:49

zrobiłem nawiew i padło oświetlenie deski i panela sterowania :oops: ???

[ Dodano: 2012-05-31, 23:02 ]
cisza :oops:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl